Не спроста ми повертаємося до цієї теми, оскільки з одного боку тема виявилась куди складнішою і цікавішою, а з іншого боку усе таки з’явилися варіанти як при мінімальних затратах укомплектувати для фотостудії портретну тарілку, а також використовувати її у парі з постійним світлом. Насправді дана публікація буде містити і практичні моменти, які уже ми випробували в умовах нашої фотостудії.
Давайте нагадаємо на чому ми застряли у попередній історії: ми не змогли відшукати під існуючі світильники потрібного діаметру рефлектори. Усі існуючі виявились виключно для моноблоків стаціонарних спалахів, що суттєво здорожчувало нам комплектацію. Проте дану публікацію ми розпочнемо навіть не з цього місця, а з різновидів портретних тарілок.
Про деякі невідповідності у різновидах портретних тарілок
Під час практичних пошуків запчастин виплила одна цікава деталь: виявляється що під терміном «портретна тарілка» різні автори і різні фотографи мають на увазі абсолютно відмінні прилади. У першому випадку йдеться ось про такий прилад: великий плоский рефлектор з обов’язковим маленьким дефлектором по центру.

Інший прилад це куполоподібний глибокий рефлектор з відкритим джерелом світла.

Об’єднує їх те що і на один і на інший натягується стільникова сітка і мабуть поведінка світла в одному і іншому випадку буде однаковою. Давайте умовно плоску тарілку з дефлектором назвемо Тарілка «А», а з глибоким рефлектором – Тарілка «Б». Як показала практика ці прилади незважаючи на подібність функцій володіють суттєвими відмінностями у конструкціях. Тарілка «А» є більш притаманною для імпульсного світла, оскільки через особливість конструкції джерело світла має бути достатньо потужним і в той час маленьким по розміру, щоб поміститися в проміжку за дефлектором. Тарілка «Б» є більш універсальною і здатна працювати як з імпульсним так і з постійним світлом. Хоча і тут є нюанси, на які варто звертати увагу. І про це ми розповімо у практичній частині.
Отож розібравшись в нюансах різновидів портретних тарілок можемо констатувати що для наших цілей тарілка «А» майже є непридатною, оскільки у нас завдання працювати з постійним світлом. І тут у нас невеличка ремарочка «майже». Річ у тім, що на даний час на ринку існують світлодіодні прилади з імітацією моноблоку під імпульсне світло, проте джерелом світла там є потужний світлодіод. І якраз такий прилад легко може працювати з Тарілками типу «А». Та знову ж вартість таких моноблоків з задовільною потужністю розпочинається від 200 умовно вічнозелених. Тому для наших потреб залишається портретна тарілка типу «Б».
Нашу ситуацію врятував «Байонет»
Ось тепер можна повернутися до нашого існуючого світильника. Так він для задуманого майже не підходить. То ж що робити у такій ситуації? До речі це справді був той момент коли дану тему хотілося завершити і більше до неї не повертатися. Проте пошуки по інтернет-магазинах і врешті дошках оголошень дали цікавий і неочікуваний результат. В одному з оголошень побачив цікавий світловий прилад, який продавався за смішну вартість. В описі розповідалося що це відео-світло спеціальної конструкції. Коли почав розглядати конструкцію, був приємно вражений: є рефлектор, є патрон під стандартні лампи, є стандартне кріплення під сітку. Відверто недовго думаючи я опинився у Львові і за мить з вищезгаданим приладом чимчикую на студію. В той момент уже визрівали ідеї як прикрутити туди стільникову сітку.
Та конкретний огляд відкрив ще декілька цікавих речей: виявляється рефлектор знімається і має певне стандартне кріплення. Уже згодом довідуюсь що провідні виробники давно стандартизували це кріплення (між моноблоком і рефлектором), яке як і у фотоапараті зветься «байонет». І таких стандартних популярних байонетів є декілька видів. У нашому випадку ми отримали прилад з байонетом «Bowens». Відтак виявилось, що на наш прилад можна кріпити не лишень рефлектори, але й софтбокси та інші світлові причандалля, то ж він став відправною точкою до нових пошуків.
А далі був Китай
Насправді таке відкриття стандартів ураз спростило наші пошуки. Заходжу на відомий китайський інтернет-магазин, а тут широченний вибір рефлекторів та стільникових сіток до них. Виявляється останні також поділяються на певні різновиди. Основною характеристикою є кут розсіювання. Тому не довго думаючи робимо замовлення на 7 дюймовий рефлектор та дві сітки на 20 та 40 градусів (посилання на товар подаю нижче). Отож очікуємо на прибуття щоб поділитися першими враженнями від зібраної світлової конструкції.
Зміст:
- Портретна тарілка з підручних засобів (частина перша) >>
- Портретна тарілка з підручних засобів (частина друга – продовження) >>
- Портретна тарілка з підручних засобів (частина третя – завершення) >>
Публікація гарна, але де ж тут підручні засоби? 🙂 Ну і що вийшло на практиці цікаво?
Марк дякую за відгук. Справді з підручних засобів залишилась лишень звичайна лампочка, але такі творчі експеременти все таки вартували того щоб знайти бюджетну версію тарілки 🙂 А про практику в останній публікації на дану тему, яка уже готується.
Вітаю у мене запитання про тарілку. Мій рефлектор має біле, а не срібне покриття? Чи це не проблема і на що впливає колір відбивача?
Привіт! Справді цьому моменту уваги не приділили, та все ж колір відбивача, хоч і не суттєво, проте впливає на світло: зі срібним покриттям картинку отримуємо більш контрастною ніж з білим кольором. Та все ж це не проблема, топу спокійно використовуйте рефлектор, який маєте в наявності.