Чи потрібний сайт для фотографа (частина перша)

Дивне запитання, чи не так? Однозначно скажуть усі, що сайт для фотографа потрібний, проте коли додати у це питання конкретики, з відповіддю якось стає сутужно. А насправді проблема не у невігластві, а в моментах, які не завжди притаманні фотографам і творчим особистостям. Мова йде про ІТ-індустрію та маркетинг. Отож щоб зрозуміти глибше навіщо таки сайт для фотографа, вирішив поспілкуватися з представником веб-студії Sample-Soft, яка уже добрячий десяток років займається виробництвом сайтів і є нашим партнером по веб-проектах.

Одразу скажу що думав вкластися в одну публікацію, проте тема виявилась настільки обширною, що розіб’ю її на декілька публікацій  та інтерв’ю.

Наразі знайомтесь: програміст – пані Ірина. Колись давно був також ошелешений коли вперше довелося з нею зустрітися. Під час переписки завжди думав що це неформальний чолов’яга з довгим волоссям і дивними манерами. Та в реальності виявилося що моїм партнером і консультантом була досить таки симпатична дівчина. Отож сидимо з нею у кав’ярні і розмовляємо про фотографію, сайти тай усе що пов’язане з цією темою.

Автор: Ірино ось ти як людина, яка віддалена від фотографії, як вважаєш: чи потрібно фотографу сайт?

Ірина: Ну вже не така й віддалена (сміється). Я, як і кожна жінка, люблю фотографуватися, ну і маю чоловіка-фотографа. А це вже робить певну приналежність до індустрії. А відповідь однозначна, що – так! А ось який сайт – це вже абсолютно інше питання, і тут варто думати, навіть в певній мірі зважувати, передбачати тощо. Тобто однозначно присутність  в мережі має набагато більше позитивів та переваг ніж слабких сторін.

Автор: Просто знаю багатьох фотографів, які свого часу по створювали сайти, проте розчарувалися і уже тривалий час розповідають що у соцмережах їм комфортніше, а сайт це марна витрата коштів і ніякої користі від нього немає?

Ірина: Справді був тренд коли усі кинулися створювати сайти бо було так модно та час усе поставив на свої місця і дав зрозуміти що нічого просто так не відбувається. І це мабуть найголовніша з легенд, яка керувала тоді фотографами. Усі думали що зараз буде створено сайт і замовлення посипляться як сніг на голову. Але так не сталося. І мало того, я переконана що усі фантастичні розповіді про соцмережі і їх ефективність – швидше за все також дещо примальовані щоб похизуватися  у своїх колах. Ні я не стверджую що соцмережі не є ефективні, але знову ж у світі ніщо просто так не робиться. Тобто щоб отримати прибуток треба добряче попрацювати. Так і в Інтернеті.

Автор: Ну добре в Інтернеті треба також важко працювати, то навіщо тоді фотографу сайт, якщо він і так “важко” працює в реальному житті?

Ірина: Про все що ми зараз говоримо не стосується розробки сайтів, а стосується класичного маркетингу. Річ у тім що Інтернет має одну велику і суттєву перевагу у цій галузі. Про що йдеться. Уявімо – ви фотограф який проживає у якомусь провінційному прикарпатському містечку. Вас тут добре знають, поважають. Але зараз настав такий час коли себе фотографами почали вважати усі власники дзеркальних камер. І вашому місці їх є 6 чи 7, або кожен другий мешканець. Так от якщо у вашому місті проживає 20 тисяч населення. Ну нехай потенційними клієнтами можуть бути 10% від цієї кількості. Тобто 2 тисячі. Але у вас є 6 чи 7 конкурентів, отож ділимо цю вартість на 6 чи 7 і отримуємо приблизно 300 потенційних клієнтів за яких ще треба поборотися. Усе це межа. Навіть якщо ви усіх переконаєте фотографуватися саме у вас, ну вище цієї цифри ви не скочете не розширитесь, оскільки їх фізично немає звідкіля взяти.

А тепер варто поговорити про переваги інтернету. Потрапивши в мережу ви автоматично отримуєте доступ не до 2 тисяч потенційних клієнтів, а до мільйонів. Мені важко навіть уявити до скількох. А далі все як у житті буде залежати від вашого вміння переконувати, від вашого вміння себе пропонувати і т. д. І найголовніше у вас верхньої межі у цій кількості не існує.

Автор: І це уся перевага Інтернету?

Ірина: Це одна з головних переваг, заради якої варто не нехтувати цієї аудиторією. Окрім цього інтернет як на мене для фотографа має ще й низку цікавих переваг. Це зокрема можливість побудувати новий правильний імідж з чистого аркуша. Це новий інструментарій для промоцій у реальному житті, це зрештою доступ до нових видів фотографічної діяльності, які у вашому містечку могли бути навіть немислимими і недоступними. І це лишень вершина айсберга. А успіх буде залежати виключно від правильно поставлених цілей від вашої наполегливості та правильно обраного інструментарію і стратегії. А їх для фотографів може бути безліч.

 

Ось такою вийшла перша розмова з Іриною на тему «Чи потрібний сайт для фотографа». Можливо говорили про очевидні речі, та все ж як показує досвід – більшість фотографів продовжують далі вірити у міфи і легенди, тому у наступній публікації поговоримо про завдання, які може ставити фотограф до свого веб-ресурсу.

Додати відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *