Другий фотосет – працюємо над пейзажами

Навіть не думав що проект який з легкої руки фотографа Миколи Козлова отримав назву «Фотопленер 1.0″, буде мати продовження. Так от друга зустріч у тому ж форматі і ми опинилися в горах. Цього разу було вирішено попрацювати над пейзажами. У нашому арсеналі 4 об’єктива і будемо намагатися зрозуміти, хто з них краще підійде саме для пейзажної фотозйомки.

Працюємо над пейзажами  – про проект

Про команду. Знову ж у нашому складі три фотографа: уже відомий вам наш експерт з тестування оптики Микола Козлов, фотограф та художник, Марія Краснова, яка до речі у рамках проекту отримала новий статус експерта по роботі з моделями. Ну і звісно ваш покірний слуга. Окрім цього того у нашому арсеналі група моделей чи вірніше модельок, яку представляли Ірина та Ольга. Уже з цього комплекту можна судити що будемо займатисЯ не тільки пейзажами, алей портрет кою на природі.

Місце для локацій було обрано хаотично, але звично для туристів: міст через ріку Стрий, що між селами Новий Кропивник та Рибник (у декількох кілометрах від курорту Східниця). Також у планах були відвідини водоспаду Лазного де мали по експериментувати з фотографуванням на довгій витримці і скельного комплексу Тустань. Та через аварію авто більшої половини так і не вдалося втілити.

Працюємо над пейзажами  – практика

Отож перші тести у нас розпочалися на мості звідкіля відкривається просто фантастична панорама на гори. Одразу згадуємо з теорії налаштування камери для пейзажної зйомки. Що важливо у таких ситуаціях? Щоб глибина різкості була достатньо великою, для того щоб якнайбільша площа кадру залишалася у фокусі. Тобто щоб по всій площі кадру у нас зберігалася різкість. Ну звісно такого досягнути вдається не одразу і не при усіх умовах, та все ж наблизитись до ідеалу можна. І тут головну скрипку грає діафрагма: прикриваємо її до позицій F\8 – F\11 і приступаємо до справи.

Працюємо над пейзажами  – оптика та її поведінка

Одразу з перших кадрів з нашого арсеналу оптики два об’єктива відпали по дефолту: Canon 50mm F\1.8 та його китайський близнюк Yongnuo 50mm F\1.8. З такою фокусною відстанню на пейзажах працювати дуже і дуже важко, але не є не реально. Прикривши діафрагму до вищезгаданих щось та виходить. Проте знову ж питання доцільності таких маніпуляцій, адже саме сильною стороною цих об’єктивів є світлосила, якої ми їх позбавляємо.

Більш практичним виявився телеоб’єктив Sigma 70-200мм F\2.8. У цей день він у роботі був часто. В деяких моментах він виконував роль банального бінокля, а інших служив кроп-інструментом для вирізання красивих фрагментів пейзажу. І саме його світлосила тут була одним з головних козирів. До речі огляд про цей об’єктив, уже незабаром з’явиться на нашій сторінці.

Ну і третій об’єктив Canon EF 24-85mm F\3.5-4.5 у цей день проявив себе мабуть з кращої сторони. Тих 24 міліметри були поза конкуренцією по захопленню простору і деталей. Світлосила насправді тут ролі великої не відігравала, оскільки і так діафрагми доводилось суттєво прикривати. Отож майже панорамний пейзаж був доступний лишень виключно цьому об’єктиву. Огляд про нього також готується до публікації

Працюємо над пейзажами  – особливості з кольорами

Ну і звісно коли фотосет перейшов у стадію пост-обробки хотілося окрему увагу акцентувати на передачі кольорів. І тут поділюся своїми думками стосовно результатів. Фотографуючи гірські пейзажі у літню ясну пору ми будемо мати справу у великій мірі з синьо-зеленою палітрою. Вона красива, проте  часто густо через контрастне літнє сонце, яке протягом дня розташоване зверху можемо отримувати надмірність тих базових кольорів, які не завжди добре формують загальну картинку сприйняття. Що робити у такій ситуації?

Тут є декілька способів, які ми спробували застосувати на практиці. Перший – спробувати вплинути на палітру кольорів під час зйомки. Зробити це можна двома способами. Перший дещо відкоригувати баланс білого в налаштуваннях фотоапарата. Проте даний варіант краще таки робити на пост обробці, і другий – застосувати світлофільтра. Одним з таких є поляризаційний фільтр. Він дасть змогу отримати більш насичені кольори ясного неба і відтеплити зелені відтінки, що зробить загальну палітру більш реалістичною.

Ну і другий спосіб це власне зайнятись художнім колоруванням під час процесу пост обробки. Що з цього у нас вийшло демонструю на світлинах нижче.

karpaty_peyzaj

karpaty_peuzaj

 

Та фотосет на цьому не завершився. Далі ми потрапляємо у просто таки фантастичне місце: у карпатській глушині серед дикої природи розкинулися залишки колись по задуму гігантської дамби, яка б мала перекрити річку Стрий і поховати під водою не одне село. Блукаючи серед бетонних стін, призначення яких досі не збагну, розуміємо що потрапили у чудову локацію для чергової фотозйомки. У нас просто чудовий сірий фон з графіті (народні умільці і тут вже відмітились), тому розпочалася портретна фотосесія на природі. Оскільки свого часу був Львів тут головне знайти гарний фон і вдалий ракурс і якраз 50 міліметрів стали як ніколи в нагоді.

 

 

Другий фотосет – післяслово

Не знаю як колегам, але мандрівка була дуже корисною і повчальною. Будучи прихильником мандрів нам вдалося поєднати навчання, захоплення і роботу з відпочинком. І це мабуть прекрасно. Враження учасників уже читав в соцмережах і вони такої ж думки, тому даний формат таки маємо бажання розвивати і надалі. Наразі ж констатую що ще багато фотографічних завдань і прийомів можна відпрацювати у такому форматі. Цього разу так і не дісталися до водоспаду, тому фотографія на довгій витримці все ще по переду.


Фото:

Микола Козлов

Марія Краснова

Ярослав Баран (ЯрекФото)

 

Залишити коментар

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *