Чи потрібний відкидний екран на фотокамері

Знову трохи філософії, адже однозначно дані роздуми ні на що не плинуть, і уже є доконаним фактом наявність фотокамер з відкидним екраном. Сьогодні існує декілька конструкційних видів цієї опції. Серед найпопулярніших звична класична, яка перекочувала з відеокамер, і не дуже звична від компанії Sony. Та все ж тримаючи в руках дзеркальний фотоапарат, який би мав претендувати на якусь професійність виникає логічне запитання: чи потрібна там ця на перший погляд «попса». Отож далі роздуми на цю тему.

Як не дивно маю дві дзеркальні камери: з відкидним екраном і без нього. І на даний момент не можу дати остаточну відповідь на питання сформульоване в заголовку, оскільки в мені триває боротьба між прихильниками цих моделей. Та все ж давайте спробуємо зрозуміти, які позитиви і негативи у такої опції фотокамери, як відкидний екран.

Відкидний екран на фотокамері: творчі аргументи «за» і «проти»

Оскільки цей механізм хтось придумав, відповідно він комусь таки потрібний. Отож насамперед мабуть завданням появи цього «бонусу» була спроба спростити, полегшити контроль чи вірніше моніторинг за кадруванням у нестандартних позиціях фотокамери. Тобто відкидний екран дав змогу фотографувати з таких ракурсів, з яких у класичному випадку було малоймовірно зробити добрий кадр. Також беззаперечним аргументом «за» є можливість фотографувати «селфі», тобто самофотографуватися чи самовідеозніматися. Але чи на справді такі аргументи є беззаперечними?

І ось для себе знайшов однозначну відповідь, що у випадку відеозйомки справді відкидний екран є просто таки незамінною опцією. Тут достатньо контролювати ключові моменти композиції, щоб вони не створювали артефактів. І в такому випадку у нас просто феноменальна свобода вибору ракурсів. Та все ж у роботі з фото (принаймні у моїй практиці) контроль відбувається дещо по інакшому. Під час кадрування чи побудови кадру намагаюся приділити максимум уваги деталям, експозиції, тій же композиції і т. д. Так, в студії це можна робити і через монітор: є час і ви нікуди не поспішаєте. Проте у репортажній зйомці, декілька разів спробував «по понтуватися з ракурсами» і зрозумів наступне: замінника оптичному видошукачеві не існує. Чому?

Ну по-перше: фокусування в режимі Live View відбувається набагато повільніше. По-друге намагання зняти кадр зверху, знизу перетворює невеличний екран фактично на формат оптичного видошукача, проте з певними недоліками: не добре проглядаються деталі, і в сонячну пору щось там розгледіти практично неможливо. Щодо селфі-зйомок, як на мене теж спірне питання: оскільки придбавши серйозну камеру навряд чи ви налаштовані займатися самофотографуванням, оскільки пробував декілька разів це робити з допомогою монопода – справа скажу вам невдячна: дуже багато часу йде на переналаштування дзеркальної фотокамери. Набагато простіше попросити когось, щоб вас відзняв, або у крайньому випадку скористатися дистанційним пультом. Ось тут якраз у цьому єдиному випадку може стати в нагоді відкидний екран.

Відкидний екран на фотокамері: технічні аргументи «за» і «проти».

А тепер давайте поговоримо про суто технічні моменти даної опції. І так, тут також є багато позитивів. Насамперед механізм поворотного екрану дає змогу приховати і захистити екран від зовнішніх пошкоджень в процесі транспортування, по друге відкидний екран як не як при певній свободі вибору ракурсів є достатньо компактною контрукцією, що загалом позитивно відображається на транспортабельності камери. Та все ж у цих перевагах є один суттєвий антипод, який нівелює усі ці переваги і готовий подарувати порцію неприємностей у найневідповідніший момент.

Річ йде про сам поворотний механізм, а точніше про його електронну складову – шлейф. Найбільшою трагедією є саме цей вузол, який має здатність швидко зношуватися і перетиратися. Результат – неробочий екран. І ніби технічний прогрес зайшов занадто далеко, проте дана проблема притаманна і досі усім камерам з відкидним екраном незалежно від цінового сегменту. Хоча зроблю одне уточнення: скажімо в компанії Canon відкидний екран монтують виключно на камери середнього і нижчого цінового діапазону. Флагманські моделі навіть нових серій досі залишаються з класичним монолітним вмонтованим у корпус екраном. І цей принцип цілком зрозумілий, оскільки від цього суттєво виграє надійність камери. Ось і ще один технічний негатив відкидних екранів: набагато вища здатність до фізичних поломок як виступаючого елемента на камері. Ось тут закони фізики наразі також ще не навчилися обходити.

Висновки

Це мабуть один з небагатьох випадків, коли мені важко щось підсумувати. Я думками і за і проти цієї опції. Коли беру камеру для відеозйомки, я палкий прихильник даної опції, та коли вирушаю на фотосесію – починають доймати сумніви як технічні так і іміджеві. Тому висновки робити Вам. Звісно було б цікаво почути і ваші думки, які можна залишити у відгуках під публікацією. А наразі бажаю все ж залишатися оптимістами і вбачати в деталях лишень позитив, адже фотомистецтво по своїй суті – прекрасне.

Додати відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *