Ергономіка фотокамери як невід’ємний фактор вибору майбутньої моделі

Такий собі нестандартний пост, оскільки навіть завершуючи його написання досі вагаюся у яку рубрику розмістити. Про що йдеться а мова йде про речі, над якими мабуть більшість фотографів і не задумується, адже усе у них уже кодується на рівні підсвідомості. Відверто визнаю одним із перших факторів, які по впливали на вибір виробника камери стали не її технічні характеристики а мабуть дизайн і ергономіка.

Треба визнати камери Canon як і Nikon  – виглядають по консервативному добре. Та знову ж такий дизайн зовнішнього вигляду було обрано не випадково, він насамперед мав забезпечити зручність тримання камери та зручність користування нею. І власне для чого важливо звертати увагу на такі речі як ергономіка. Річ у тім що в процес роботи недосконалості у цій сфері суттєво можуть вам ускладнити роботу з тою чи іншою камерою. Сьогодні спробую розповісти випадок з практики, коли різні варіанти ергономіки суттєво вплинули на творчий процес.

З чого складається ергономіка камери

Справді наступним фактором вибору саме моєї камери стала ергономіка. Після того як вперше вдалося потримати таку камеру в руках – зрозумів, що все що довелося тримати до цього моменту це були коробочки, якісь пластикові ємності і не більше. Пригадую свою попередню псевдодзеркалку, яка мені здавалася вершиною тої ж ергономіки. Так це була спроба скопіювати щось з флагманів, але її мініатюризації усі переваги «знищила під корінь».

Власне а що формує позитивний фактор ергономіки камери. Для себе накидав низку факторів, на які буду звертати увагу в процесі придбання в майбутньому нової камери.

  1. Насамперед це зручність тримання камери в руках Як камера сидить, наскільки руки втомлюються після тривалого тримання камери в робочому стані. Однозначно камера має бути не маленькою. Хоча існують на сьогодні експерименти з ергономікою мініатюрних камер, проте вони ще далекі від того, чого досягли еволюційним методом сучасні виробники дзеркальних камер.
  2. Це мабуть стійкість камери в руках. Хороша камера має давати можливість добре відчувати баланс камери і по максимуму з рук робити чіткі незмазані кадри. Звісно така камера не має бути легкою.
  3. Зручність перемикання органів управління. Географія розташування перемикачів та регуляторів, має бути інтуїтивно зрозумілою легкою і доступною для фотографа. Кнопки мають мати зворотну віддачу. І зрештою більшість функцій фотоапарата мають активуватися мінімальною кількістю дій.
  4. Читабельність інформації на корпусі. Мова йде не лишень про інформацію на дисплеї, але й іконок та піктограм на корпусі.
  5. Продуманість та швидкість у монтуванні додаткових і знімних елементів. Це стосується не лишень аксесуарів, але й невід’ємних елементів. Скажімо наглазника, кришки акумуляторного відсіку, ремінця тощо.

Продуманість усіх тих елементів позитивно впливає на зручність та ефективність використання камери.

І допоки не перейшли до більш практичних моментів поділюся маленьким спостереженням. Насправді питання ергономіки камери є поняттям достатньо відносним. Не можна зрозуміти наскільки камера є зручною допоки ви її не порівняєте з іншими апаратами. Скажімо колись для мене Зеніт був вершиною ергономіки. Після роботи з фотоапаратом Canon, коли готував огляд про Зеніт 11, десь підсвідомо виникала думка, як з таким можна було працювати. Та на все свій час. Тому саме методом порівняння сьогодні спробуємо зрозуміти як саме ергономіка буде впливати на вашу роботу.

Ергономіка фотокамери – дещо з практики

Минулого року довелося декілька днів провести в Карпатах. Зйомки проходили на природі в режимі реаліті-тревел. Замовник бажав, як фото так і відео. Двокамерна зйомка проводилась двома моделями марки Canon. А саме 60D та 7D. І ось там в польових умовах довелося відчути різницю у класах і зокрема у ергономіці кожної з камер. Під час 4 зйомочних днів були моменти коли група розділялася на дві і одною камерою довелося робити і фото та відео. Ось тут молодший брат (60D) дав маху: перемикання між режимами фото-відео здійснюється вкрай незручно, перемиканням режимного коліщатка, яка розташоване зліва і блокується спеціальним замком. Також перемикання режимів CineStyle здійснюється незрозумілим чином як і налаштування витримки в відео режимі. Кожен раз коли доводиться з цією камерою робити відео зйомку наново згадуєш як усе вмикається. А це забирає і так дорогоцінний час, адже група очікувати не буде. Куди все простіше саме в 7D: інтуїтивне управління одразу дає зрозуміти що де як,  і розібратися можна з налаштуваннями з першого разу. Ось і перший момент енергоносіям камери, який суттєво впливає на зручність використання.

Погляд на ергономіку елементів управління фотокамер Canon EOS 60D та Canon EOS 7D

Якщо порівнювати дані моделі значно більше ергономічних переваг саме в7D. Це насамперед магнієвий корпус та розмір. Камера достатньо велика, відтак надзвичайно зручно сидить у році, і достатньо важка, що врази дає більше можливостей стабілізації камери прямо з рук. Також радують розміщення елементів управління. Скажімо кнопки під верхнім дисплеєм зручно перемикати однією рукою не відриваючись від видошукача. Чого не скажеш про 60D: через свою мініатюризацію у порівнянні зі старшим братом потрапляти пальцем правої руки по кнопках дуже складно. Проте саме в останньої мені подобається верхній скошений дисплей, який гармонійно вписується в дизайн. Також багато нарікань у 60D на зворотній відклик у кнопок. Він взагалі відсутній. До сильних сторін обох камер можу віднести підсвічування верхнього дисплея, який вмикається за потребою. Дуже добре продумана опція, яка в сутінках суттєво спрощує роботу.

Та знову ж метою даного коротенького порівняння не є прагнення когось вигородити а когось принизи. Я ж намагаюся продемонструвати, наскільки може відрізнятися ергономіка різних класів фотоапарата і наскільки недоліки та переваги саме ергономіки можуть в майбутньому впливати на вашу роботу.

Ергономіка фотокамери – висновок

Отож обираючи камеру не варто нехтувати таким фактором як «ергономіка». Обов’язково перед придбанням варто бодай декілька хвилин потримати її у руках, пройтися по тих функціях, заради яких ви саме придбаєте ту чи іншу модель. І цілком реальною може виявитись ситуація коли дешевша модель може стати зручнішою для тож відео зйомки, ніж флагмани. Або ж навпаки іноді вартує піл складати грошенят щоб купити дещо дорожчу модель, щоб згодом в екстремальних умовах вам не довелося згадувати виробника «незлим тихим словом». Відверто цікаво дізнатися як з ергономікою в інших виробників. Скажімо з Nikon усе зрозуміло – там це питання теж на висоті. А ось як у  Sony, Olimpus, та інших? Якщо маєте досвід, прохання поділитися у відгуках.


Я усвідомлюю що дане опитування не є репрезентативне, проте цікаво почути вашу думку: фотокамери якого з перелічених виробників є найбільш ергономічними? (не більше 3 варіантів)

View Results

Loading ... Loading ...

Додати відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *