Комплектні (кітові) об’єктиви Canon та Sony – хто кого

Ось так силою обставин втягнутий у цю не завжди вдячну сферу порівняння техніки виробників Canon та Sony. Та що поробиш: у кожного є свої переваги та недоліки і двох ідеальних чи ідентичних апаратів та аксесуарів апріорі існувати не може. Відтак порівняння нам дають можливість точніше робити вибір на користь тої чи іншої марки спираючись на конкретні потреби. Отож сьогодні вирішив зробити такий собі споживацький огляд-порівняння най базовіші і очевидно найрозповсюдженіші об’єктиви Canon та Sony , які довелося мати в руках. Сподіваюся на корисність цієї інформації.

Про кітові (комплектні) об’єктиви Canon та Sony

Якось уже торкався цієї теми у публікації «Дещо про кітовий об’єктив». Уже тоді писав про такі комплектні об’єктиви марки Canon. Перечитуючи цю публікацію через 5 роки переконуюся що твердження викладені у ній наразі не зазнали трансформацій. Досі переконаний що кітові об’єктиви не варто минати увагою, оскільки через низку особливостей вони здатні на багато речей і навіть аж до створення шедеврів. Звісно у них є багато недоліків, та все ж через широку розповсюдженість і доступність часто густо стають інструментом для створення просто феноменальних світлин і особливо у молодих фотографів.

Та все ж у цій публікації зробимо спробу зрозуміти який з комплектних об’єктивів від Canon та Sony є більш виграшними по багатьох параметрах користування. Знову ж будемо спиратися на більш суб’єктивні моменти, оскільки прямого тесту наразі просто фізично важко провести, адже різні системи і забезпечити однакові умови на однаковій матриці наразі не можемо, тому своїми спостереженнями і практикою постараюся ділитися саме ґрунтуючись на зручності і якості використання.

Кітовий об’єктив Canon

Будемо відверті що сьогодні поняття кітовий об’єктив не є унітарним. Під ним розуміємо серію об’єктивів, якими комплектуються ті чи інші серії фотокамер. Проте сьогодні у двобій вступає найпростіший і добре відомий Canon 18 – 55 mm f3.5 – 5.6 з оптичним стабілізатором для кропнутих матриць. Звісно і він за свої роки випуску зазнав певних еволюційних змін. Останні моделі отримали STM-двигун фокусування, хоча і стали дещо темніші (f4.5 – 5.6). Та все ж їх логіка залишилася незмінною. Проте власне за основу беремо найпоширенішу версію без понтового двигуна ну і з більш світлішими характеристиками.

Ще ради справедливості згадаємо що крутіші версії та моделі камер мали дещо цікавіші комплектні об’єктиви, скажімо такі як Canon 18 – 135 mm f3.5 – 5.6 STM, а топові моделі взагалі отримували комплектну оптику L-класу. Та все ж звичний Canon 18 – 55 mm відомий кожному кеноністу і через нього пройшли як не 10% так 90% усіх користувачів марки Canon.

Кітовий об’єктив Sony

А ось тут в ролі масового комплектного об’єктива виступає Sony 16-50mm f/3.5-5.6 oss. З’явився кажуть він ще у серії Sony Nex і досі комплектується з кропнутими камерами даного виробника. Звісно у Sony є й інші комплектні об’єктиви, та наразі саме цей побував у руках і декілька днів була нагода з ним попрацювати. Отож приступаємо до батлу

Батл Canon та Sony

Можна довго розповідати про плюси та мінуси, але одразу скажу що саме об’єктив Sony як на мене має більше переваг ніж аналогічний гаджет конкурента. Першою перевагою є розмір: сонька набагато компактніша ніж його брат від Canon. І це як на мене суттєва переваго щодо мобільності. Справді з таким об’єктивом камери Sony набагато зручніші в подорожах в репортажці тощо.  Знову ж якщо бути об’єктивним порівняння трошки не коректне, оскільки ми порівнюємо об’єктиви дзеркальної і без дзеркально камер. А там і формфактори інші і вимоги щодо байонетів різні. У соньки у без дзеркальній системі руки розв’язані щодо компактності, а от через дзеркало Canon нікуди діватися.

Та знову ж наступна перевага буде більш справедливішою: мова йде про якість та матеріали виконання. І знову ж тут лідером є Sony: об’єктив металевий з металевим байонетом. У Canon маємо тільки пластик.

Третій параметр який дозволяє Sony лідирувати є фокусні відстані. 16мм проти 18 мм. Це суттєва заявка на перемогу у царині ширококутнусті. А якщо зважати на кропфактор матриць то сонька отримає ще більшу перевагу у цьому питанні. Тож ця перевага є беззаперечною.

Четвертий параметр який дозволяє Sony хизуватися над опонентом так це наявність електричного трансфокатора. Тобто тут зумуватися можна з допомогою спеціального двигуна як у відеокамерах.

П’ятою перевагою Sony є діаметр різьби під фільтра. Вона тут врази менша, відтак аксесуари теж відчутно дешевші.

Шостою перевагою є швидкість і гучність двигуна фокусування. Справді він в Sony тихший і врази шустріший.

Чим може відповісти Canon

Та от коли справа доходить до практики деякі переваги кітового об’єктива Sony уже й не такі однозначні. Першою перевагою комплектного об’єктива Canon є… його розмір. Справді крутити кільця на великому об’єктиві є куди зручніше ніж на компактних моделях. Наступною перевагою є ручне зумування. Як показала практика, наявність електронно трансфокатора в Sony вже й не така перевага, оскільки той працює недостатньо плавно, іноді ривками. Одним словом його наявність є сумнівною перевагою.

Суб’єктивні висновки

Як вже згадував раніше: по багатьох параметрах наше порівняння дуже суб’єктивне. Насамперед це пов’язано з різними класами камер для яких існують об’єктиви Canon та Sony. А з іншого боку варто похибку робити і на вік об’єктивів. Відверто об’єктив Canon є дідусем у порівнянні з конкурентом, тож будучи новішим сам прогрес велів об’єктивам Sony мати більше понтів у своїй конструкції.  Відтак думаю маємо майже бойову нічию з маленьким перекосом у сторону Sony, а  Canon отримує спеціальний приз за живучість і востребуваність через стільки років. Ну а загалом маєте можливість ділитися своїми думками щодо даного питання або тут під публікацією, або запрошуємо в офіційну групу «Про фото на YarekFOTO», яка створена саме для дискусій і спілкування. Кожна думка для нас надзвичайно важлива.

Add a Comment

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.