Одна чи дві камер в арсеналі

odna_abo_dvi_cameryЦя публікація з серії «Організація роботи фотографа», тобто говоримо про глобальні речі. Якщо ви втягнулися у фотографічну діяльність, рано чи пізно постане питання «чи достатньо мені однієї камери». Так от в яких ситуаціях можна обійтися однією, а в яких треба мати дві. Про це далі й поговоримо.

Коли можна обійтись однією камерою

Справді коли купуєш першу камеру розумієш що і так багато грошей пішло на неї а ще треба з часом оптику прикупити, а ще купу аксесуарів. Ні однозначно цілком достатньо цієї однієї камери і все ок. Справді якщо ви фотограф любитель і камера у вас виконує функцію домашнього реєстратора чи «просто так для душі», а може для подорожей. Повірте однієї камери цілком достатньо, і заморочуватися не варто. У випадку якщо вам захотілося щось змінити в картинці – стараємося це досягати зміною оптики ну в критичному випадку продаємо одну камеру і купуємо іншу з відмінними характеристиками. Тож якщо у вас є зайві гроші – краще їх витратити на нову або вживану цікаву оптику.

Коли необхідність в двох камерах просто неминуча

То все ж при яких умовах потрібно мати дві камери. І ось тут пригадався випадок з власної практики коли довелося знімати весілля в одного спортсмена каратиста, до речі з чорним поясом. Початок усіх ритуальних моментів йшов нормально, проте на початку шлюбу у церкві закінчується місце на картці пам’яті. Оперативно витягую її, замінюю на іншу і вуаля: камера повідомляє що відсутня карта пам’яті в апараті. Нічого страшного є запасна карта пам’яті. Вставляю третю – і знову карта пам’яті в камері відсутня. Ось тут мене охопив справжній страх. Починаю розбиратися у чому проблема а час йде. Карта заблокована? Та ніби й ні, можливо погано сіла в кардрідер – і тут все ок. В останній момент виникла ідея оперативно обдзвонити знайомих фотографів щоб підстрахували що забрало ще 10-15 хв. Як результат в сюжеті зі шлюбу лише початок і завершення. Ну згодом виявилася причина такої проблеми: у карті пам’яті відколовся кусок пластику на куті і просто заблокував доступ до контактів в кардрідері. Звісно без гарантійного ремонту не обійшлося.

Так от якщо ви ступаєте на стезю комерційного фотографа – страховку мати таки б не завадило. Даний випадок дав зрозуміти що в активно практикуючого фотографа має бути як мінімум дві камери на випадок надзвичайних ситуацій. Ці ситуації можуть бути найрізноманітніші і не передбачувані проте коли ви знаєте що у вас завжди є запасний варіант, який у роботі не підкачає. Тож з того моменту у мене завжди у парку є пара камер. На даний момент їх аж три, хоча це радше випадковість, проте і третя ставала в нагоді.

Якою має бути друга камера

Ми зрозуміли що без другої тушки не обійтись, тож гайда в Інтернет вибирати ту другу камеру. Тут варіантів може бути безліч. У першому випадку хтось з фотографій купує аналогічну камеру щоб картинка не відрізнялася. Теж насправді вірний варіант, але вважаю радше підійде відеографам а не фотографам. У другому випадку фотографи стараються придбати  абсолютно відмінну камеру навіть іншого виробника щоб розширити свої художні можливості. Для пасивних художніх фотографів теж непоганий підхід, проте для комерції і активно практикуючих фотоменів не дуже прийнятний. Я ж обрав золоту серединку, якої дотримуюся уже не один рік.

Так от мій третій випадок має декілька правил. Проте перше і головне правило: камери мають бути однієї і тої ж системи та стандарту. Це дозволяє оперативно перекидувати парк оптики з однієї камери на іншу. А от щодо інших параметрів тут можна трохи дати і свободи. Скажімо отримання різних художніх засобів стараюся щоб одна камера була повнокадровою, а інша з кропнутою матрицею. Тут виграємо і у формфакторі. В результаті якщо доведеться возитися з двома камерами на зйомки  у нас в середньому економія 1\4 об’єму та ваги. Камери можуть бути навіть різних поколінь і років випуску, але об’єднувати їх має однаковість кріплення байонетів та стандарту формування картинки. Якщо перша камера Canon наступна може бути з видозмінами але теж Canon.

При такому підході вдається зловити одразу трьох зайців: А) отримати камеру яка убезпечить в форс мажорних випадках, б) економимо місце в фото рюкзаку В)частково розширяємо художні можливості вашого арсеналу. Сподіваюся що даний досвід комусь стане у нагоді. Якщо ви іншої думки – пліз поділіться в коментах цікаво дізнатися і про ваше бачення та досвід.

One Comment

  1. Андрей Дронов 22.05.2022 Reply

Add a Comment

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *