Перший об’єктив для Full frame-камери

Допоки в темі і не забув. У знайомого виникла ситуація коли підскладавши трохи грошенят він вирішив обзавестися фотокамерою з Full frame–матрицею. Ну про вибір таких камер розповім у наступних публікаціях. Сьогодні ж мова піде про підбір оптики. Річ у тім що з 5 об’єктивів, які виявилися в арсеналі лишень один зможе підійти до «нової» камери. Нажаль це не дуже універсальний фікс 50 мм хоча і світлосильний (F\1.8).

Що робити і як далі бути? Отож далі будемо ділитися досвідом спільних пошуків, як вийти з цієї ситуації, і взагалі чи є вихід. Чи не доведеться продавати весь парк оптики, щоб придбати щось одне.

Перший об’єктив для Full frame-камери – проблема

Ну добре бачу що універсально розповідь для усіх виробників не вийде, тому трошки відкрию виробничі модельні дані нашої. Мова йде про заміну камери з кроп-фактором на повно кадрову модель у системі Canon. Справді з усіх об’єктивів лишень 50-міліметровий об’єктив 100% сяде на байонет типу EF. Ну а з ним сильно не розвернешся. З’явиться тушка камери, а роботи буде мізер, оскільки у такій парі сильно не розкрутишся. І шо робити у такій ситуації. Варіантів насправді багато і найголовніше що вони є. Найпростіший і неприйнятний для нас: відмовитися від апгрейду. Варіант другий: продати усю оптику і купити найпопулярнішу «ельку» Canon 24-105 L F\4. Ну і третій варіант пошукати недорогий але достойний об’єктив для перших кроків у Full frame.

Що цікаво, для нашої ситуації підійшов саме перший варіант, оскільки в запасі є ще одна камера саме з кропнутим сенсором. Тобто розпрасовувати оптику ніхто не збирається. Отож розпочинаємо пошуки претендента на посаду «Першого об’єктива для повно кадрової камери»

Яким має бути перший об’єктив для Full frame-камери

Бюджет у нас не великий і відповідно левова частка піде на придбання саме камери. Отож на новий об’єктив залишається мізер. Проте хотілося б щоб він був таки універсальним, тобто був саме зум- об’єктивом зі зручними фокусними відстанями, щоб мав хороший двигун автофокусу, при можливості стабілізатор, ну і був достатньо світлосильним. Але найголовнішою вимогою є те що він підходив саме до повно кадрових камер.

Мабуть змалював картину ідеального об’єктива і в реаліях дуже сумніваюся що за маленькі гроші щось таке та знайдемо. Проте у нас є орієнтири, до яких варто прагнути. Тому наступним кроком стане підбір претендентів. Хочу зазначити що цей досвід подарував нам декілька порад щодо того як обирати потрібний об’єктив, з чим готові поділитися.

Перший об’єктив для Full frame-камери – претенденти

Першим претендентом на роль базового об’єктива стала модель Canon EF 35-135mm F/3.5 – 4.5. Дуже цікавий об’єктив з чималенькою історією. Почали його випускати ще наприкінці 80-х минулого сторіччя. Кажуть в його схемі використовуються виключно скляні лінзи, адже коли його почали виробляти ніяких полімерів ще не було.  Тут добрий набір фокусних відстаней, ну і світлосила не 5.6. Щодо інших параметрів інформації обмаль. І тут від знайомих фотографів отримуємо першу пораду: дізнавайся правду з декількох джерел, так отримаєш об’єктивнішу інформацію.

Чесно, дану модель тривалий час розглядали як претендент. Проте більш глибинні пошуки виявили і його недоліки. Серед них рівень віньєтки такий що зашкалює. З одного боку це позитив –хороший ефект. Проте що робити там де його не треба. По друге повільний двигун фокусування. Як не як але це уже ветеран своєї справи. Ну і по третє вік дає побоювання щодо стану шлейфів та іншої механіки в середині. До речі на цьому етапі отримали другу важливу пораду: Не спішіть з висновками та прийняттям рішень – час може запропонувати кращі результати.

Наступним претендентом стала цікава модель, яка значно ближче технічно є до нашого ідеалу. Мова йде про Canon EF 28-135MM F/3.5-5.6 IS USM З технічного маркування можемо зрозуміти що перед нами пристрій, який має низку переваг над попередником. По-перше він новіший а цінова політика десь така ж. По-друге діапазон фокусної відстані більший, ну і по третє тут ультразвуковий двигун для фокусування, і по-четверте тут є вмонтований стабілізатор зображення. Круто чи не так. І вже було зібралися замовити дану модель, та все ж єдиний недолік а це світлосила  в 5.6 породила сумніви. Шукаємо далі.

А далі у нас намалювався ще один цікавий екземпляр Canon EF 28-105mm 1:3.5-4.5 USM. Не новачок скажу я вам, та все ж по технічних характеристиках досить цікавий об’єктив. Так тут дещо урізаний діапазон фокусних відстаней і відсутній стабілізатор, проте світлосила в 4.5 таки дає фору попереднику. І ось тут ми зіткнулися з проблемою малої кількості інформації про цю модель. Та виручили колеги фотографи в арсеналі яких знайшлась ця модель і ми отримали змогу почути практичні відгуки про неї. Не ідеал та все ж картинка у порівнянні з попередником куди краща.

І ще одна модель була запропонована наприкінці нашого пошуку. Також досить рідкісний екземпляр Canon EF 22-55mm 1:4.0-5.6 USM. Його особливістю є компактність та легкість. Тут також присутній ультразвуковий двигун для фокусування, проте по фокусних відстанях і світлосилі він програє конкурентам.

Перший об’єктив для Full frame-камери – час робити вибір

Як на телешоу: «Тишина панове. Час на ознайомлення вийшов, пора робити вибір». Чотири моделі зі своїми перевагами та недоліками. І це ми говоримо про них як про нові досконалі і т.д. та на практиці вони вживані, і рівень цієї вживаності може бути різний. Ось і ще одна порада від бувалих фотографів: купуєш бу – постарайся наочно перевірити стан.

Хоча як показує практика це зробити не завжди вдається. Та все ж про це поговоримо в інших публікаціях. Наразі маємо зробити вибір. Після аналізу інформації дві моделі одразу відпали, а саме Canon EF 35-135mm F/3.5 – 4.5 та Canon EF 22-55mm 1:4.0-5.6 USM. І як не дивно тут зіграла роль одна з порад. Справді був майже на 100% переконаний що перший об’єктив стане тим «першим», проте згодом з’явився вибір, який і ускладнив справу, проте подарував шанс зробити правильний крок.

Тож який з тих що залишилися варто обрати. Ми з моїм другом довго сперечалися, адже наші погляди розділилися навпіл. Проте таки вдалося його переконати що варто відштовхуватися від поставлених завдань. Питаю: «Що плануєш з «новою» камерою робити? Знімати більше відео чи фото?». Справді для відео дещо кращим є саме Canon EF 28-135мм F/3.5-5.6 IS USM через наявність стабілізатора зображення і дещо ширшого діапазону фокусних відстаней. А от для фотографії таки на мою думку кращий Canon EF 28-105mm 1:3.5-4.5 USM. Ну що ж у нашій полеміці таки перемогла фотографія.

Перший об’єктив для Full frame-камери – післяслово

Чи правильним і вдалим був наш вибір – покаже час. Проте я також особливо зацікавлений у виборі цієї моделі адже це чудова нагода поюзати його на практиці і згодом написати новий огляд про Canon EF 28-105mm 1:3.5-4.5 USM. Як би там не було, але вибір зроблено. І на завершення ще одна п’ята порада: перед покупкою обраної моделі поцікавтеся її історією випуску – там можуть ховатися цікаві таємниці. Та про це будемо говорити в огляді даної моделі. Наразі усім вдалого вибору і розумних рішень

Додати відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *