Фотографуємо взимку – порція порад (творчі моменти)

Буквально декілька днів з фотоапаратом на снігу і стільки інформації, що просто голова йде обертом. Якість теорії підтвердились, якісь тези навпаки спростувалися. Вкотре задаю собі запитання: чому так важливо у плані творчості зимову фотозйомку виокремлювати в якийсь окремий розділ?. А насправді є для цього підстави про що поговоримо далі.

Навіщо зимову фотозйомку виокремлювати в окремий розділ

Річ у тім що зима по своєму світловому малюнку є повним контрастом до усіх інших пір року: зверху софтбокс знизу ще потужніший софтбокс у виді снігу. Для тих хто ще не володіє фото світловою термінологією (до речі теж ще до кінця нею не володію) поясню по простому: взимку набагато більше джерел світла, які формують абсолютно відмінні вимоги до експозиції. Отож і звичні прийоми фотографування тут не завжди будуть доречні. Також варто зважати що баланс білого буде закидувати вас у сторону холодного спектру. Ось які умови вас очікують під час фотозйомок в зимову пору.

Пригадую свої перші зимові кадри, коли ми прогулювалися взимку до лісу на лещатах. Ніби й непогані спогади, проте щось у цій світлині було не так. Чи то забагато білого, чи то навпаки сніг на пейзажних світлинах сірий, а не білий, тай взагалі світлина або перевантажена білизною, або на ній забагато контрастуючих елементів. Отож далі спробую поділитися як творчими моментами з власного досвіду, так і переконаннями, які мають на мою думку спрацювати.

Сніг сірий, а не білий.

Дуже часто таке траплялося у моїй практиці. І це у великій мірі не залежало від того яка на вулиці погода. Довго шукав вирішення цієї проблеми, і врешті в одній з публікацій знайшов джерело проблеми і рецепт її вирішення.

Насамперед проблема полягає в тому, що сніг камера сприймає як певний колір відтак при побудові експозиції він набуває сірого кольору. Подолати цю проблему можна двома способами. Перший спосіб: зміщуємо компенсацію експозиції у вашій камері на 1-1.5 позиції в сторону плюса. Відтак побудова експозиції щодо відображення снігу буде відбуватися більш коректніше: він у нас буде же білим.     Другий спосіб: виправити експозицію в редакторі. Отож тут дуже важливим кроком буде зйомка в форматі RAW, яка власне і дасть змогу сіру масу перевтілити у справжнісінький сніг.

Світлини занадто бліді, білі і відтак сумні.

Ну що тут поробиш: зима є зима. Тому тут перевагу тримають саме білі та чорні кольори. Проте і в даному випадку є рецепти, які можуть вашу світлину дещо оживити. І цей рецепт надзвичайно простий: додайте в зиму трохи кольору. Які можуть бути варіанти: зйомка заходу сонця, зйомка на фоні голубого неба тощо. І в принципі це лишень початок ідей. Навіть портрет людини в яскравому вбранні суттєво до дасть «радості» сюжету. Тобто поле для креативу дуже широке.

Дана світлина – варінт, як додавати кольори. Доречі зроблена з компенасцією експозиції на одну ступінь (+1e.v.)

Щось світлина занадто рябить

Справді коли випадає справжній сніг, одразу кидаємось фотографувати найяскравіші моменти. І для нас це мабуть дерева покриті снігом. Ось тут ми і потрапляємо в капкан контрасту. Нажаль я ще не писав про те як фотографувати у лісі, а тут ми отримуємо ті ж лісові проблеми помножені у декілька разів. Багато дрібних проте контрастних елементів призводять до того що світлина «ріже очі».

Що робити, якщо все таки приспічило зняти дерева в снігу? Класика жанру: збільшуємо план. Підходимо поближче до дерев. Ось тут в нагоді мав би стати стандартний портретник.

Хочу зняти як пролітає сніг

Теж класична ситуація, хоча нагадаємо, що знімати під час снігопаду без спеціального захисту вкрай нерекомендовано. Та все ж за вікном легенький сніжок і нам його необхідно зафіксувати в кадрі. Для цього звісно обираємо темний фон: стіна дерев’яного сараю, темна помальована стіна будинку тощо. Тоді сніжинки на контрасті чітко за фіксуються у вашій світлині. А якщо фон трохи розмити – взагалі отримаємо шедевр. Речі ніби і очевидні, а признаюся на практиці так і не випробував цього прийому. Хоча після аналізу багатьох кадрів зі снігом переконаний, що саме все ось так і працює.

Наразі спробував проаналізувати найбільш класичні ситуації, які вас можуть очікувати під час зйомок взимку. Насправді їх є куди більше, тож сподіваюся з часом та досвідом поділитися ними у нових публікаціях у даному фото блозі. А наразі вам глибокого снігу і ще глибшого креативу.

Залишити коментар

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *