Коли у кадрі «зеленка» або «салат» – зелений колір у фотографії.

Знову колір має значення і знову в центрі уваги зелений колір. Нещодавно у нас уже публікувався пост про те як боротися з зеленкуватим відтінком у відео. Сьогодні хотілося б поговорити власне не про відтінок, а саме про колір. Його розуміємо у фотографіях є багато, а часто аж забагато. Особливо коли мова йде про фотографування природи, гір, лісу тощо. Тут насправді позбутися його неможна і недоречно, оскільки зелений колір несе певне смислове і інформаційне навантаження. Проте як відпрацьовують з ним матриці камер ну не завжди принаймні мене як фотографа задовольняє. Отож говоримо далі про художній зелений колір у фотографії та шляхи його корекції.

Зелений колір у кадрі та проблеми

Про усе що далі буду розповідати виключно власна практика і наразі ніякого мануалу в неті не знайшов. Це не істина але мене як художнього фотографа часто виручає. Тож у чому проблема. Часто під час фотографування об’єктів на природі ну звісно у весняно-літній період багато проблем викликає інтерпретація матрицею зеленого кольору рослин, дерев, трави тощо. Якось воно так запрограмована у матрицях сучасних фотокамер і особливо мобілок що зелений колір є надзвичайно правильним. Так він зелений але аж надмірно, тож процес фотографування скверів лісів тощо починає стикатися з проблемою перенасиченості того зеленого кольору у кадрі. Сподіваюся не раз чули від фотографів що там багато зеленки. Справді денна інтерпретація зеленого кольору у великій кількості ріже очі і абсолютно нічого не додає доброго до кадру. То як в такій ситуації бути.

Надмірний зелений колір – шляхи вирішення

Справді рішення є  і не одне хоча суть ідентична проте способи вирішення їх різні.

І так перший спосіб вирішення перенасичення зеленки в кадрі – робити правильне кадрування. Про що йдеться? А йдеться про те що будуємо кадр таким чином, щоб головний об’єкт у нас займав більше площі кадру ніж зеленка. Звичайно перед такою фотосесією детально проробляємо з моделлю питання одягу на якому також небажано мати зелені елементи і приступаємо до зйомок. Так от даний спосіб помічний при середньому і крупному планах у портретній фотосесії. А як же ж бути з пейзажами?

І тут нам в нагоді другий спосіб: корекція зеленого каналу на пост обробці. І власне цей спосіб є помічним у більшості подібних випадків. Річ у тім що для себе давно запримітив що скажімо низка виробників фототехніки програмує свої матриці таким чином що зелений колір відображаються з деяким зміщенням у холодний спектр. Спеціально у травні провів спостереження і зрозумів для прикладу камери Canon саме так і поступають. Око ж на практиці бачить зелену траву дещо у теплішому спектрі. І саме це спостереження підказало спробувати даний метод у боротьбі з надмірним зеленим кольором у кадрі. Для цього можна застосувати два методи: один з них простіший який вимагає змістити баланс білого у тепліший діапазон. Проте він підійде лишень для окремих випадків оскільки задіває весь діапазон кольорів. А ось другий метод є саме те що може стати вашою паличкою-виручалочкою. Йдеться про зміщення зеленого каналу у сторону жовтого спектру з допомогою HSL-повзунків. Такі є у більшості просунутих фотографічних редакторів. Вони можуть по різному виглядати але суть у них одна і та ж. І тут головне не перестаратися

Ну і третій спосіб – фізичний: підбір відповідної оптики, яка забезпечить вам інтерпретацію природного зелено-теплого кольору. Справді згодом вдалося виявити що винуватцем такої ситуації є не лишень матриці але й оптика. Якраз коли ця істина відкрилася нам, одразу відпало питання чи впливає оптика на якість картинки. Згодом у практиці з’явилося декілька об’єктивів японського виробника Sigma. Не знаю чи це дефект чи це продумана перевага, але як бюджетний так і топовий об’єктиви вирізнялися передачею зеленого кольору саме у теплому спектрі. Насправді коли маю фотозйомку на природі, радий що а врсеналі власне є Sigma.

Післямова

Ось так непомітно ми розпочали ще одну цікаву серію публікацій про колір у фотографії. Цього разу говоримо про зелений колір, про проблеми пов’язані з ним та шляхи вирішення. А ось в плані художності наскільки важливим є цей колір? Насправді як і інші кольори він має потужний інформаційний потенціал. Він здатний розповісти про здоров’я людини, про пору року, про погоду, про хороший настрій про свіжість зображених продуктів харчування тощо. Так його інколи буває забагато, але ми уже знаємо що з цим робити і як боротися. Тай зрештою зелений колір є ідеальним фоном для портретів. Невипадково саме світло-зелений колір використовують для хромакею і уся фішка у кольоровому контрасті до відтінків обличчя людини, що максимально ефективно дає можливість робити вирізку. Сподіваюся дана публікація для вас була цікавою і корисною, а я тим часом готуюся морально вникнути в тонкощі інших кольорів. Та це буде згодом і після певної практики. Ну і однозначно буду вдячний за аргументовані поради, виправлення неточносте, оскільки як і ви постійно вчуся у оволодінні мистецтвом фотографії.

Додати відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *