Міська фотозйомка саме у листопаді це – all inclusive

Ось до такого висновку дійшов після останнього візиту у Львів. Що цікаво аргументи для такого рішення отримав з коментаря під світлиною з сесії лідера гурту МЕРІ Віктора Винника «Знов на електричку не встиг?». Ну а також цьому сприяв мій крокомір, який за цей день показав 23 кілометри пробігу з камерою власними ногами. І усе це Львів. Хоча знову ж таке явище як «Міська зйомка» про яке будемо далі говорити, може застосовуватися до будь-якого іншого міста на планеті. Формула ефективної міської фотозйомки проста: Фотокамера – місто – листопад.

Дещо про явище «Міська фотозйомка»

Коли у тебе в ролі моделі ціле місто – такий стан речей заворожує. Він ускладнює і в той же момент відкриває надзвичайно широкі можливості для художньої реалізації у фотографії. Міська фотозйомка це не просте явище з конкретними чіткими правилами та прийомами. Це синтез усього що довелося вам набути за тривалий час фотографування. Усі ці правила з різних жанрів є тут цілком примінимі: пейзаж, портрет, репортажка, макрозйомка. Але маємо більші масштаби, маємо справу з моделями особливого кольорового діапазону і знову ж прийоми логістики у підготовці тут будуть дещо різні.

І справді на успішну міську зйомку впливає дуже багато факторів серед яких, логістика, астрономія, клімат, картографія, географія і ін. І якраз у листопаді відбувається своєрідний «парад можливостей» який створює умови при яких за мінімальні витрати ресурсу та енергії ви отримаєте позитивний результат. Отож поїхали.

Міська фотозйомка у листопаді та «золотий час»

Першою і найважливішою астрономічною перевагою міської зйомки у листопаді є саме «золотий час». Думаю з тим терміном ви уже знайомі. Тобто мова йде про найкомфортніші і найгарніші моменти і добі для створення гарних світлин на вулиці. Це є звісно ранкова пора і захід сонця. Чому? А тому що сонце в цю пору перебуває у так званій студійній позиції, яка дає йому можливість формувати найсприятливіший найестетичніший світлотіньовий малюнок. В фотостудії цього ми досягаємо з допомогою постановки світлових приладів. І тут студія має велику перевагу, адже це можемо робити у будь-який час доби. Вулична ж зйомка залежна від астрономічного джерела світла (мова йде про сонце), яке має свій рух і ти його аж ніяк не пересунеш. Тому маємо як мисливці полювати на ранкове та західне сонце щоб вийшли гарні портрети.

«До чого ж тут листопад» – запитаєте ви. А ось у листопаді сонце опускається у річному циклі достатньо низько над горизонтом. Відтак «золотий час» у нас не обмежений лишень кількома митями в добі. Золотий час ми отримуємо протягом цілого світлового дня. А це чудова нагода відзняти якомога більше якісного матеріалу. Окрім цього якщо ви початківець – у вас «студійні умови» у місті доступні тривалий час що створює суперові умови для експериментів та набуття досвіду.

«Золотий час» -на практиці під час міської зйомки

Ото вам і 23 км за даними крокоміру які намотав за цей день. Просто хотілося максимально скористатися вікном можливостей. І так у нас є джерело світла у правильній позиції що далі. А далі згадуємо практику портретної фотографії.

Отож перед вами будівлі пам’яткий чи інші міські елементи. Вибираємо та шукаємо ті, які максимально добре підсвічені нашим світилом. Ну це так в загальному і по класичному. Насправді варіацій у вас дуже і дуже багато. Скажімо гарні цікаві світлини можна зробити і на контровому світлі, цікаві сюжети у нас промальовуються на межі світла та тіней. Далі вмикаємо смак, досвід і в роботу.

Звісно у такому форматі зйомки є й свої труднощі. Насамперед це фотографування вулиць з щільною висотною забудовою. У таких місцях вулиці перебуватимуть у тіні і отримати ефект «золотого часу» вже не вийде. Не завжди також бажана споруда чи пам’ятник на момент зйомки буде мати потрібний кут освітлення. Але якраз у цьому перевага листопада що такий кут протягом світлового дня можна діждатися. Ну і ще особливістю такої зйомки стане відмінний баланс білого, який художньо не завжди буде відображати характер «золотого часу». Проте такий момент легко правиться на пост обробці змінюючи баланс білого в сторону теплих відтінків.

Також можуть мені закинути бувалі фотографи що в листопад то й осені вже не має: дерева голі – депресія з погодою. Як не цинічно визнавати, але кліматичні зміни і тут для фотографів дарують певні преференції. Останні роки місяць листопад вирізнявся сухою холодною погодою. Для фотографа температура не так важлива як сонячний день, тож ми у виграші. А щодо відсутності осені – Львів продемонстрував на 11 листопада ще багато острівків де можна було знайти опале листя, жовте листя на деревах. Тож при бажанні в листопаді осінь не є проблемою.

Ну і в загально розповідати про Львів як фото модель думаю не варто. В контексті нашої теми лишень зазначу що у Львові багато відкритого простору і не дуже високих будинків що дає змогу сонячному світлу по особливому освітлювати фасади і дарувати неймовірні варіації світла та тіні.

Про логістику під час міської зйомки у листопаді

А тепер ще раз повернемося до коментаря Віктора Винника який згадував у вступі. Справді якщо б наша нічна зйомка тривала у будь-який інший час в році – на електричку точно би запізнився, оскільки довелося б у місті провести ніч. Ну про це вже розповідав у публікації «Міський нічний пейзаж». Тоді з командою об’єднання «Фотопленер 1.0» ми забронювали хостел і фактично наша зйомка розпочалася з 23.00 до 3.00. так, ми тоді багато встигли, був час для експериментів і т.д. Але знову ж була глибока ніч, до дому ніхто б і так не встиг і на вулиці був липень.

А що пропонує листопад? Завдяки астрономії світловий день суттєво скоротився. При умовах що остання електричка в 20:22, я отримав вільні 3 години для вправляння у нічній зйомці. Звичайно менше ніж пропонує цілісінька ніч, але відпадає багато потреб з організації нічлігу та витрат на харчування.

Міська фотозйомка у листопаді – висновок

Як бачимо листопад це своєрідний all inclusive  який пропонує широкі можливості у конкретний період часу. Тобто за один календарний день можна зробити те, що в іншу пору на це буде потрібно не один ранок та вечір і як мінімум одну ніч. Від себе додам що мабуть у такий час варто проводити одноденні фотопленери чи навчальні семінари з практичними майстер-класами, адже усі засоби під рукою у хорошій якості. Отож не довго вагаємося, пакуємо валізи та камеру і на фотосесію до Львова.

Add a Comment

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.