Моя перша фотостудія – про види стійок для фото світла і перша світлова схема.

Розпочинаю серію публікацій, як з підручних засобів зібрати фотостудію, яка б давала уже можливість працювати і отримувати професійний результат. Отож сьогодні поговоримо про світловий набір з імпульсного світла, який буде достатньо портативний, а також професійноспроможний.

Студійний набір

Для задуманого нам знадобиться три ну точніше 4 елементи:

  1. Власне камера
  2. Ваш зовнішній фотоспалах
  3. Лапка під фотоспалах
  4. Стійка для фото світла

Види стійок

Розпочну з останнього. Мабуть з вище переліченого комплекту це єдиний аксесуар, який використовується у професійних фотостудіях. Усе решту мало б бути у кожного середньо комплектованого фотографа. Так от здавалося б у найпростішому пристрої – стійці під фото світло є прихована одна маленька таємниця, яка може радикально або розв’язати вам руки або навпаки унеможливити ваші творчі пошуки.

Про що йдеться? А йдеться про види кріплення стійки з світловим пристроєм (софтбоксом, прожектором і ін.). Насправді у своїй практиці я зустрічав їх двох видів. Є звичайний з типовою голівкою під стандартні насадки, а є доукомплектовані до голівки різьбовим стержнем.

Так от при виборі стійки я б рекомендував обирати саме останню. Чому?

Різьба, яка розміщена на другому типі стійок є стандартною, яка широко використовується в моноподах, штативах і т.д. Тобто дану стійку в аварійному варіанті можна навіть використати як штатив, прикрутивши  зверху додаткову штативну головку. Хоча на практиці це і не практично, та все ж можливість така є. У своїй практиці нераз доводилось використовувати саме таки стійки для світла для тримачів слайдера під час відео зйомки. І відверто скажу, вони справлялися на відмінно.

Збираємо комплект

Проте сьогодні ми використаємо її для імітації бокового освітлення у студії. Для цього прикручуємо до стійки підставку для фотоспалаху.

Ну а далі думаю вам уже усе зрозуміло: туди прикріплюємо сам фотоспалах, ось конструкція і готова. А далі за звичним рецептом, який ми описували в одній з наших публікацій: підлаштовуємо камеру і фотоспалах для спрацьовування по світловій ловушці. Ось і усе.

В результаті ми отримуємо потужне джерело малюючого світла яку можемо розмістити у потрібному місці, а надкамерний спалах у нас буде справлятися з функціями заповняючого світла. Ось вам і студійні світлові умови.

Практика та висновки

Перевагою такої схеми є компактність, мобільність. Якщо на спалах  одягнути софтбокс – результат вас взагалі зможе здивувати. Насправді вдавався до такої схеми у тих випадках коли необхідно щось або частіше когось сфотографувати на виїзді проте з студійними ознаками. Зазвичай це фотографування портретів. Така схема дає змогу уникнути проблеми лобового «паспортного» світла надавши портрету об’єму. Та все ж у такій схемі є й недоліки. По перше кріплення підставки під фотоспалах є достатньо ненадійним зі своєю пластиковою різьбою, по друге для побудови доброї світлової схеми необхідно більше часу, оскільки маємо справу з імпульсним світлом. По третє таку схему ефективно можна застосувати у невеликих по масштабу сценах. Наразі ще ні разу не використовував її у фотографуванні в повний ріст. Та все ж даний рецепт має право на життя оскільки фактично з підручних  аксесуарів дає змогу без студійних засобів отримати студійну світлову схему. Тому експериментуємо і сподіваюся ви отримаєте хороші результати.

 

 

2 коментарі

  1. АндрійФотограф 12.04.2019 Відповідь
    • Yaroslav BaranAuthor 12.04.2019 Відповідь

Додати відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *