Розпочинаю серію публікацій, як з підручних засобів зібрати фотостудію, яка б давала уже можливість працювати і отримувати професійний результат. Отож сьогодні поговоримо про світловий набір з імпульсного світла, який буде достатньо портативний, а також професійноспроможний.
Студійний набір
Для задуманого нам знадобиться три ну точніше 4 елементи:
- Власне камера
- Ваш зовнішній фотоспалах
- Лапка під фотоспалах
- Стійка для фото світла
Види стійок
Розпочну з останнього. Мабуть з вище переліченого комплекту це єдиний аксесуар, який використовується у професійних фотостудіях. Усе решту мало б бути у кожного середньо комплектованого фотографа. Так от здавалося б у найпростішому пристрої – стійці під фото світло є прихована одна маленька таємниця, яка може радикально або розв’язати вам руки або навпаки унеможливити ваші творчі пошуки.
Про що йдеться? А йдеться про види кріплення стійки з світловим пристроєм (софтбоксом, прожектором і ін.). Насправді у своїй практиці я зустрічав їх двох видів. Є звичайний з типовою голівкою під стандартні насадки, а є доукомплектовані до голівки різьбовим стержнем.
Так от при виборі стійки я б рекомендував обирати саме останню. Чому?
Різьба, яка розміщена на другому типі стійок є стандартною, яка широко використовується в моноподах, штативах і т.д. Тобто дану стійку в аварійному варіанті можна навіть використати як штатив, прикрутивши зверху додаткову штативну головку. Хоча на практиці це і не практично, та все ж можливість така є. У своїй практиці нераз доводилось використовувати саме таки стійки для світла для тримачів слайдера під час відео зйомки. І відверто скажу, вони справлялися на відмінно.
Збираємо комплект
Проте сьогодні ми використаємо її для імітації бокового освітлення у студії. Для цього прикручуємо до стійки підставку для фотоспалаху.
Ну а далі думаю вам уже усе зрозуміло: туди прикріплюємо сам фотоспалах, ось конструкція і готова. А далі за звичним рецептом, який ми описували в одній з наших публікацій: підлаштовуємо камеру і фотоспалах для спрацьовування по світловій ловушці. Ось і усе.
В результаті ми отримуємо потужне джерело малюючого світла яку можемо розмістити у потрібному місці, а надкамерний спалах у нас буде справлятися з функціями заповняючого світла. Ось вам і студійні світлові умови.
Практика та висновки
Перевагою такої схеми є компактність, мобільність. Якщо на спалах одягнути софтбокс – результат вас взагалі зможе здивувати. Насправді вдавався до такої схеми у тих випадках коли необхідно щось або частіше когось сфотографувати на виїзді проте з студійними ознаками. Зазвичай це фотографування портретів. Така схема дає змогу уникнути проблеми лобового «паспортного» світла надавши портрету об’єму. Та все ж у такій схемі є й недоліки. По перше кріплення підставки під фотоспалах є достатньо ненадійним зі своєю пластиковою різьбою, по друге для побудови доброї світлової схеми необхідно більше часу, оскільки маємо справу з імпульсним світлом. По третє таку схему ефективно можна застосувати у невеликих по масштабу сценах. Наразі ще ні разу не використовував її у фотографуванні в повний ріст. Та все ж даний рецепт має право на життя оскільки фактично з підручних аксесуарів дає змогу без студійних засобів отримати студійну світлову схему. Тому експериментуємо і сподіваюся ви отримаєте хороші результати.
Цікавий рецепт, але ніяк не можу його запустити на своїй камері: у мене Canon EOS 6D s кеноновський спалах.
Нажаль справді цей рецепт не придатний для власників повноматричних камер, оскільки там відсутній накамерний сплах. Тут може дати раду лишень радіосинхронізатор.