Репортажна фотозйомка – технічно і практично

Вступ

Знову в суспільстві гаряче і знову в ділі репортажна зйомка: в столиці і інших містах маємо висвітлювати черговий пікет під стінами держустанов. Проте публікація не про пікети і не про політику, як ви вже зрозуміли, а знову про репортажну зйомку. Хотілося б зануритися трохи в практику і технічні нюанси, які виплили з цієї цікавої поїздки.

Взагалі репортажний жанр у фотографії стоїть особнячком, оскільки він в певній мірі особливий: займаються ним люди в великій мірі не заради мистецтва чи скажімо великого заробітку, проте фотографи – репортажники мають бути ще й фахівцями і у інших медійних напрямках – скажімо журналістами. Відтак репортажних фотографів донедавна було й не так багато, аж поки їм на п’яти не стали наступати блогери, що дало черговий поштовх до розвитку цього жанру. Так от якось вклинився у цей середовище волею не волею і час від часу доводиться мати справу саме з репортажною зйомкою.

Репортажна фотозйомка – збір

Робота репортажника розпочинається на етапі підготовки та збору. Насамперед зважаємо куди їдемо, у яких приблизно умовах і локаціях буде зйомка. Ми знаємо що у нас вулична зйомка, дорога далека, тому першою справою визначаємося з погодою. Нажаль прогноз не дуже втішний: буде похмуро, відтак не дуже багато світла. Враховуючи ці обставини підбір обладнання дещо буде нагадувати пакування рюкзака для туристичного походу: усе має бути максимально ефективно і при цьому компактно.

Давненько не знімав репортажку на виїзді так далеко, а також обладнання дещо змінилося. Сиджу і думаю, якому варіанту надати перевагу. У даній ситуацій вирішив обрати тушку Canon EOS 7D, як одну з найкращих репортажних камер, а об’єктив Tamron 17-50 mm. F/2.8. З одного боку не найкраще рішення для репортажної зйомки де таки бракуватиме зума. Проте рішення таки найкомпромісніше: по перше достатня світлосила що відкидає потребу у  додатковому спалаху, ну і по-друге хоч якийсь, але зум та присутній.

Усе це пакую в уже оспіваний на наших сторінках рюкзак National Geographic, оскільки переконаний що це спаме той варіант, який захистить техніку, буде портативним, буде компактним та легким під час роботи. Беру також завчасно заряджені три акумулятори та дві великі карти пам’яті, оскільки навряд чи вдасться десь підзарядитися та злити інфу на комп чи зовнішній диск. Ну і по суті все.

Репортажна фотозйомка – процес

Столиця зустріла нас справді дуже похмурою проте бездощовою погодою і це було круто, оскільки враховуючи що деякі з приладів не мають захисту від вологи тож дощ нам унеможливив би усю роботу. Першим розчаруванням став саме рюкзак. При усіх його позитивах він у даній поїздці засвітив одну дуже важливу саме для репортажної роботи прогалину – вагу. Насправді сам рюкзак навіть без обладнання уже має достатню масу. З обладнанням мобільність фотографа суттєво падає. На щастя такий варіант було передбачено, тож у відділення  для фототехніки розміщую звичну фотосумку з камерою і обладнанням. Прибувши на місце рюкзак залишається у транспорті, а на зйомки йдемо виключно мінімальним навантаженням.

Однозначно оправдав себе Tamron. Його ширококутних 17 мм. Стали як ніколи в нагоді фотографування фасаду урядової споруди, загальних планів тощо. Відсутність зума компенсувалось ногами, що насправді було абсолютно некритичним. Ну і світлосила при такій погоді стало просто рятівним кругом: світлини вийшли з чудовою кольоропередачею, і з мінімальною кількістю змазу, оскільки фотографувалося усе на достатньо коротких витримках.

Підсумки поїздки

Так воно є у фотографів, що трапляються моменти коли «не все класно що бренд». Знову ж мова йде про рюкзак. І це перший висновок з цієї репортажної фотозйомки. Рюкзак таки має бути максимально компактним і легким, при тому забезпечувати достатній захист вашій фототехніці. Наш брендований рюкзак нажаль по перших двох пунктах зазнав глибокого фіаско. Наступний момент це скрупульозність у підборі обладнання. Тут я себе відчув активним туристом коли універсальність, вага і компактність обладнання є головними пріоритетами.

Справді умови репортажної роботи дуже контрасті і у більшості випадків далекі до ідеалу. Отож на першому місці у нас світлосила та наявність зуму. Наступним моментом є універсальність фокусних відстаней. Насправді тут також важко віднайти ідеальну середини, та все ж я б надавав перевагу наявності широкого кута, оскільки репортаж передбачає польову роботу і можливість знімати кадри з великою кількістю інформації і захопленої площі врази важливіша, ніж можливість приблизити щось чи когось і відняти портрети крупним планом. У нашому випадку діапазон 17-50 мм був ідеальним, оскільки існувала альтернатива компенсувати відсутність зуму.  Якщо орієнтуєтесь у Києві добре розумієте що відзняти Кабмін в загальному не так і просто. При наявності оптики в 50-70-85мм і вище це зробити буде дуже складно, адже простору для відходу просто немає.

Щодо камери, тут обираємо ту яка має кращий блок автофокусу та кращий захист від вологи і пилюки. Знову ж працюємо у полі. Ну і звісно якщо вона буде максимально компактною – це буде великою перевагою. Не знаю чомусь переконаний що для репортажної роботи краще підійдуть саме кроп-камери. Вони по габаритах у більшості випадків менші, вони по специфіці матриць дещо чіткіші, а цей факт саме важливий у репортажці.

Також важливим є організація процесу життєзабезпечення камери. Зокрема у швидких репортажних подіях вкрай рідко випаде нагода десь підзарядити акумулятори. Тому беремо з собою максимальну кількість батарейок чи портативний зарядний пристрій. Це ж стосується карт пам’яті. Звісно краще мати менше  але з більшим об’ємом, аніж більше карт з маленьким об’ємом. Ця умова стосується виключно репортажної зйомки.

Репортажна фотозйомка – післямова

Насправді ділюся досвідом з двох останніх поїздок, під час яких на практиці вирішив звернути увагу на особливості репортажної фотозйомки. Що цікаво під час цих поїздок зробив для себе декілька відкритті, які на наступну репортажну фотозйомку стануть аксіомою і дадуть можливість зекономити час та покращити комфорт роботи фотографа. А ще більше відкриття стосувалося творчої фотографії під час репортажної фотозйомки. Та про це у наступній публікації.

Додати відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *