Моя перша фотостудія: яким має бути студійний фон

Справді ми дану серію розпочали трохи не з тої теми, та все ж попередня публікація про фони показала наскільки тема затребувана і цікава. Тим паче нещодавно отримав декілька фонів для тестування, отож хотілося б поділитися своїми думками стосовно того які основні вимоги до студійних фонів і яким він взагалі має бути. Справді у мене на старті також було багато хибних уявлень про розміри типи тощо. Та все ж усе потроху стає на свої місця.

Отож як не дивно, але фони мають дуже багато властивостей і характеристик. Давайте спробую сформулювати найбільш загальні, щоб нижче поговорити про кожен з них.

  1. Тип матеріалу
  2. Розмір
  3. Тип робочого покриття
  4. Візерунок
  5. Тип кріплення
  6. Товщина і щільність

Тобто це основні характеристики на які варто звертати увагу при виборі нового фону для вашої нової студії.

Тип матеріалу

Про це не буду багато розповідати, оскільки цьому присвячена окрема публікація тут на сайті. Лишень коротко констатую, що існує сила силенна матеріалів, з яких сьогодні виготовляють фотографічні фони: папір, тканини, пластик, дерево і ін. Найбільш популярні саме папір і тканини. Щодо останніх тут також є велика кількість різновидів, про що власне йдеться у попередній публікації.

Розмір

Ось тут варто зупинитися дещо детальніше. Насправді тут уже уклалися певні  умовні стандарти, які десь спрощують вибір, а десь з допомогою продавців вводять фотографів в оману. Насамперед маємо розуміти  що розмір фону буде залежати від розміру приміщення, а також фону ніколи не буває забагато.

Справді обираючи фон орієнтуємось де і при яких умовах будемо його використовувати і зрештою якщо його придбаєте по розміру забагато, його завжди можна загнути, врешті відрізати. Проте цього не можна зробити коли розміру вам забракне: будь-яке пришивання, приклеювання  – зайвий артефакт у кадрі.

Тепер конкретніше про розміри. Як на мене тут головною величиною є саме ширина, оскільки вона буде диктувати спроможність використання його у студійних умовах. Звісно висота має бути не менше метра і далі до безкінечності. Ну що ж пройдемося по деяких зі стандартів.

Найменший функціональний стандарт – паперові фони 1м.Х1.35м. дуже мобільна версія, проте маємо розуміти що людину у повний зріст тут не сфотографуємо. Максимально на що здатний цей фон – вертикальний портрет обличчя людини, ну і можливо в кадр ще помістяться плечі.

Наступний функціональний стандарт: тканинний фон з шириною 1.5 – 1.6м та висотою від 2 до 5 метрів. До речі найбільш популярний стандарт, який дає надію на розмах і в той же час прийнятний по вартості. Якраз на студії використовую саме такі. Це компроміс між невеликими приміщеннями та фотографічним розмахом. Проте і тут є підводні каміння.

Під час покупки мене продавці запевняли що це варіант коли з усіх ракурсів людину можна зняти у повний ріст. На практиці це виявилось частковою правдою. Річ у тім, що у вертикальному варіанті справді можна  у кадр розмістити людину у повний ріст. Хоча знову ж у маленьких приміщеннях (довжина яких до 4 м.) доведеться використовувати ширококутну оптику. А ось в горизонтальному варіанті як не старався досягнути портрета у повний ріст – так нічого і не вийшло. Повний ріст – так чи інакше по боках артефакти через нестачу ширини фону. Так, комфортно будуємо портрет по груди по пояс, проте більший захват стає проблематичним.

Ну і ще про те на що впливає висота таких фонів. При висоті у 5метрів маємо змогу знімати об’ємні кадри (підлога + стіна) і модель яка розміщена у цій площині. Звісно при висоті у 2 метри цього не вдасться зробити. Тож бачимо – висота також відіграє роль.

Ну і найкомфортніший для фотографа стандарт при ширині фону у 3 метри. Тут при усіх ракурсах людина поміщається повністю в кадр з певним запасом, тут присутня свобода кадрування. Проте такий стандарт має і певні недоліки. Насамперед це вартість, ну і другий теж суттєвий недолік – величина студійного приміщення. Вона мінімально має десь бути 5Х8 метрів. Це так щоб свобідно використовувати розміри фону. Тобто у малих студіях даний стандарт розміру фону використати на усіх 100% буде не реально.

Тип робочого покриття

Про що йдеться? Мова йде про те як поверхня фону справляється зі світлом. Вона може його поглинати, може рівномірно розсіювати, а може відбивати. Отож для нас важливим є перша і друга властивість. При поглинанні світла, (а це очевидно буде фон темного або й чорного кольору з замшевою поверхнею) нам надзвичайно просто буде будувати світлову картинку, оскільки головну роль тут будуть грати ваші світлові прибори без будь яких засвітів та бліків.

Рівномірне розсіювання світла – це фон з матовою поверхнею. Тут також світлова ситуація цілком прогнозована. Третій варіант з глянцевою поверхнею є найменш бажаним, оскільки потребує певних навиків у роботі зі світлом і є причиною породження сторонніх світлових артефактів з якими важко боротися.

Тобто нам рекомендовано мати фон з матовим або замшевим покриттям, які є найзручнішими для роботи зі світлом у студії.

Візерунок

Тут усе просто: фони можуть бути однотонні, кольорові і з нанесеним певним візерунком. Тут усе залежить від ваших творчих задумів. Проте коли у вас недостатньо коштів придбати декілька фонів (а це якраз би був ідеальний варіант). В такому випадку рекомендував би розпочати купівлю зі світло – сірого нейтрального фону. Він ідеально підійде по кольору до більшості декорацій та одягу моделей. Проте якщо ви відеограф, в такому випадку вам рекомендовано насамперед придбати зелений фон (так званий хромокей), який дасть змогу з допомогою комп’ютера підганяти уже той фон, який необхідно.

Та повертаємося до фотографічних питань. Згодом я б рекомендував придбати серію контрастних фонів: чорний та білий, або білий та темно-червоний, або білий та темно-синій. Дана комбінація дасть змогу уже експериментувати з акцентування деталей. Скажімо модель у світлому одязі – фотографуємо на темному фоні, чи навпаки.

Ну і зрештою, якщо у вас справи підуть дуже добре – докуповуємо фони з певним сюжетом (новорічна тематика, зима, море тощо.)

Тип кріплення

Сьогодні ринок пропонує чотири варіанти кріплення: на одній стійці, так звані ворота, пружинний каркас і настінне кріплення.

Одностійочне кріплення є надзвичайно портативним, проте функціональне лишень для малих фонів.

Ворота – найбільш поширений стандарт. Підійде як для середнього стандарту, так і для великих розмірів. Перевагою є мобільність, адже легко складається і транспортується.

Пружинний каркас – також цікавий вид кріплення фону. Він по природі нагадує технологію лайткубів чи деяких літніх палаток. Тобто по периметру натягнуте пружинне еластичне кільце, яке можна скручувати зменшуючи площу фону у декілька разів для транспортування. Такий фон не потребує додаткового кріплення. Його достатньо притулити до стінки і він буде тримати форму. Проте до недоліків належить відносно невеликі розміри фону а також його вартість яка є врази вищою за звичайні фони.

Настінне кріплення – цілком стаціонарний варіант, який передбачає установку в студії. Може обслуговувати як середні так і великі фони. При використанні декількох фонів дає неабияку гнучкість та швидкість в установці. Проте недоліком є затрати на установку самої системи та відсутність портативності.

Товщина і щільність

Також цікава характеристика, яка особливо притаманна тканинним фонам. Вона відповідає за те як себе буде поводити тканина під час інсталяції. Вище щільність і більша товщина дає змогу добре тримати форму не прогинатися у складках. Проте багато фотографів цінують і такі тканини які можна просвітити з протилежного боку досягаючи цікавих фонових ефектів.

Висновки

Визнаю, що коли робив покупку першого фону, не усвідомлював скільки цікавої інформації варто знати про них. Знову ж усе вищесказане це не пошук кращого та виокремлення гіршого, це розповідь про велику кількість чудових варіантів для художньої самореалізації. Тому можу констатувати наступне: якщо ви таки вирішили спробувати студійну роботу і придбати перший фон ван необхідно:

  • Визначитись з площею приміщення та умовами де будете творити
  • Узгодити бюджет
  • Зрозуміти що саме ви плануєте знімати

І лишень після того варто приступати до укомплектування студії і саме придбання фону. Отож бажаю зробити прорив у вашій фото творчості і сподіваюся мій досвід стане вам у нагоді.

 

Додати відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *