Предметна фотозйомка – вступ

Розпочинаю серію публікацій про предметну фотозйомку. В еру інтернету це один з найпоширеніших напрямків фотографії особливо в комерційному сегментів. Проте коли справа доходить уже до зйомки видивляється що тут не все так просто, як здається. Знову ж посилаюся на власний досвід, коли вперше довелося зробити предметну зйомку в уяві усе виглядало дуже просто: поставив потрібний предмет на стіл, закріпив камеру і фоткай собі досхочу. Та коли почав переглядати отримані фотографії – дуже був незадоволений результатом. І як би я не міняв налаштування камери чи ракурси – усе нагадувало байку про квартет.

Чому предметна фотозйомка не одразу виходить

Тут причин декілька. Насамперед причина криється в головному герої зйомки – предметі, який необхідно відзняти. Він – не людина, отож для того щоб відкрити його якості і передати потрібний зміст необхідні дещо відмінні прийоми. По друге, предметна фотозйомка є один з видів студійної роботи. І цей факт не залежить від того де ви фотографуєте (в дома чи на студії) тут працюють закони студійної постановочної зйомки. Відтак однією камерою і штативом не обійтися. Тут першу скрипку в оркестрі грає світло. Отож ідея відзняти смартфоном товар для інтернет магазину одразу відпадає, якщо ви ставите перед собою завдання отримати якісний кадр.

Види предметної фотозйомки

Коли вперше довелося мати справу з предметною фотозйомкою, для мене було справжнім відкриттям, що існує велика кількість її різновидів. І у кожному конкретному варіанті будуть свої рецепти для досягнення позитивного результату. Тобто мова йде про набір студійного обладнання, оптики та налаштувань камери. Для себе я умовно предметну фотозйомку поділяю на декілька видів:

  • Художня предметна фотозйомка
  • Предметна зйомка товарів для інтернет-магазину
  • Фотозйомка продуктів харчування
  • Фотозйомка квітів та інших природніх деталей

Далі спробую аргументувати чому саме така класифікація є як на мене найбільш вдалою для розуміння предметної зйомки як фото явища.

Художня предметна зйомка

Мабуть найбільш демократичний варіант, оскільки він добре підійде як для створення всіляких натюрмортів, абстракцій, так і для рекламних потреб. Рецептів і способів – безліч. Вони тільки обмежуються вашими навиками, можливостями та завданням.

Предметна зйомка товарів для інтернет-магазину

Даний вид предметної фотозйомки вирізняється серед інших чіткими правилами та вимогами щодо кінцевого результату. Відтак тут є свої прийоми та рецепти як цього досягати. Про це сподіваюся буде розказано в окремій публікації, якщо дана тема отримає свій розвиток та побажання читачів.

Фотозйомка продуктів харчування

Невипадково виділяю цей тип зйомок в окремий вид, оскільки тут правила та вимоги ще строгіші ніж у двох попередніх видах. Тут доведеться застосовувати значно більше засобів та винахідливості для отримання необхідної картинки. Насправді наразі ще не готовий ділитися саме з таким видом предметної фотозйомки, оскільки наразі відсутня практика у цьому жанрі. Проте знайомлячись з досвідом інших фотографів був на початках вражений, до яких методів доводиться їм вдаватися щоб той чи інший продукт виглядав по справжньому соковито та апетитно в кадрі.

Фотозйомка квітів та інших природніх деталей

Хтось скаже що це не зовсім предметна зйомка, і також буде правий. Цей жанр стоїть десь на межі декількох спрямувань. Про нього думаю також не варто багато говорити, оскільки багато інформації було викладено у публікації «Фотографуємо квіти» (див. тут>>)

Загалом кожен з видів предметної зйомки, які я тут перерахував, не є якоюсь аксіомою. Часто один вид має ознаки іншого, тому грані розмиті. Насправді це моя персональна класифікація до якої я дійшов після здобуття певної практики в цьому питанні. Також переконаний що у вас буде свою персональна класифікація, яка теж буде вірною. Просто не боїмося практикувати та експериментувати.

Предметна фотозйомка перед підсумок

Насправді це лишень вступ, Що далі. У наступних постах спробую розповісти що варто мати в арсеналі для того щоб приступити до предметної зйомки. Тобто будемо говорити про світлове та фотографічне обладнання і реквізити. Ну і ще згодом спробуємо зрозуміти які ж то особливі вимоги у фотографуванні товарів для інтернет магазину. Але про це усе згодом. І на завершення лишень констатую що «предметна фотозйомка» тема обширно і тут ставити крапку майже не реально, оскільки час від часу та будемо повертатися до цієї теми.

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *