Знову про лінзи Френеля: оглядаємо Nanguang NG 10X

Не минуло багато часу від того моменту як ми теоретично розпочали знайомитися ще з однією цікавою світлоформуючою насадкою під назвою «лінза Френеля», як такий прилад опинився у нас в руках і маю можливість вперше на практиці зрозуміти що це і які його чи вірніше її переваги. Одразу скажу що не сподівався так швидко отримати такий світловий гаджет, оскільки вартість в подібних досить кусюча і зрозуміло що через складність виготовлення подібних оптичних приладів. Та все ж брати-китайці допомогли і створили цікавий і що найголовніше цілком працюючий девайс під назвою Nanguang NG 10X, тому сьогодні маємо можливість не за усі гроші спробувати в ділі лінзи Френеля.

Nanguang NG 10X – комплектація, перші враження

Традиційно посилка з Китаю прийшла до нас покоцаною, тож побоювання за цілісність приладу були не безпідставними. Та все ж коли розпакував коробку усе було цілісіньке і на місці. Загалом комплектація і прилад викликали двояке ставлення. З одного боку сама насадка зроблена з достатньо цупкого пластику. Найбільше здивувала сама лінза: вона, не повірите, – скляна. У комплекті йдуть 4 світлофільтра: червоний, синій, зелений, жовтий. І це сильні сторони цього гаджета.

До слабинок Nanguang NG 10X я б відніс легкість ходу об’єктива. Ну аж занадто вільно прокручується лінза, тому поняття «чіткість фіксування» тут є дуже і дуже відносною. Ну щодо роботи приладу і маркування, я так розумію що 10Х вказує на величину приближення чи збору променів. Тобто хід лінзи здатний в 10 разів розширити промінь, чи навпаки звузити, зібрати  в пучок.

Ну і ще однією слабинкою є самі світлофільтра, які не скляні а з цупкої плівки. Тобто їхня довгоживучість є під питанням.

Загалом в комплект також входить невеликий мішечок куди компактно поміщається сам Nanguang NG 10X разом з світлофільтрами. Зручно і практично під час транспортування, хоча знову ж від ударів така система не захищає, а лишень виключно від косметичних пошкоджень. Тому я б не рекомендував викидати упаковочну коробку.

Nanguang NG 10X – перша практика.

І ось наступив момент, заради якого власне була затіяна ця історія. Оскільки в руках лінзи Френеля ще не тримали, тож очікування були дуже абстрактні. Взагалі було цікаво зрозуміти що там і як усе працює. Для тесту обираємо два моноблоки різного формфактору під звичайні лампи і з професійним лед-чіпом. І не випадково, оскільки для конструкції Nanguang NG 10X це таки відіграло суттєву роль.

Так от перші висновки. Nanguang NG 10X підійде не до усіх формфакторів моноблоків. Точніше підійде до усіх, проте коректно працюватиме не з усіма. Власне на моноблоках з пілотними лампами зі звичайними лампами під патрон Е27 можуть виникати проблеми. Через те що джерело світла виступає сильно вперед, наш прилад не зможе повністю відкрити промінь. Тобто діапазон його збірних можливостей буде скорочений умовно до 5Х і то з коротшої сторони. Тобто максимально Nanguang NG 10X себе проявить на моноблоках з лед-чіпами, з кільцевими фотоспалахами (без пілотної лампи), або на потужних проте дуже компактних джерелах стандартного світла. Це треба мати на увазі під час придбання даної моделі, або будь-якої іншої моделі насадки з лінзою Френеля.

Nanguang NG 10X – творчі моменти

Та все ж найцікавіше як працює даний прилад у творчому аспекті. Погугливши в неті склалися певні уявлення про роботу даного гаджета. Десь на практиці його робота уявлялася на подобі тубуса, адже в одному і в другому випадку маємо справу зі звуженим жорстким світлом. Та все ж перші тести показали що відмінність таки є. І думає про це розповімо в окремій публікації, коли вдасться провести окремі тести.

Лінза Френеля в портретній фотозйомці

Логічно для вирішуємо спробувати спочатку лінзу Френеля в якості малюючого світла під час портретної зйомки. За попередніми очікуваннями маємо отримати ефект старого голівудського кіно. І тут на нас очікувало перше фіаско. Як не намагалися виставити світловий прилад, як не намагалися пригасити джерело світла результат отримували один і той же – шалений пересвіт.

Чому так сталося? Насамперед тест проводимо в невеликому не студійному приміщенні. Лінза Френеля, як не як лінза яка акумулює та підсилює світловий потік. Відтак ось вам наступний висновок: якщо є бажання використати лінзу Френеля в ролі малюючого світла для цього необхідний простір (як мінімум студійний). У маленьких приміщеннях навіть при мінімальних значеннях роботи джерела світла усе завершуватиметься пересвітом. Отож, розумію що на нас очікує ще один тест і ще одна публікація оскільки дане питання залишається відкритим.

Лінза Френеля – пілсвітка фону

Тут було усе куди цікавіше. Правда внесу одне уточнення: ми використали Nanguang NG 10X для підсвітки фону в комплекті зі світлофільтрами. Чесно скажу – результатом дуже задоволений. По-перше завдяки світлофільтрам один і той самий фон буде виглядати по різному і це класно. Мало того, якщо використаєте автоматичний баланс білого, камера абсолютно по різному буде малювати загальну кольорову картинку кадру. Тобто у нас в руках потужний інструмент для урізноманітнення творчого процесу.

Та і тут не все так райдужно. Насправді усе у нас гарно виходило, допоки не прийшла черга до червоного фільтра. Як не крутили, як не вертіли, але кольорова гама кадру що по стилістиці що по загальному сприйняттю не досягала гармонії. Знову ж у чому проблема? При підлаштуванні камери баланс білого намагається тікати у холодний спектр від чого сильно страждають скінтони (забарвлення шкіри на обличчі). Сам фон стає рожево-різким, тож в результаті отримуємо досить кислотну картинку. На постобробці повернути усе в теплі тони ситуації не рятує, а навпаки ще її ускладнює.

Та знову ж пошуки тривали і виявилися два цікавих шляхи таки використовувати червоний світлофільтр. По переш під час постобробки якщо червоний канал сильно змістити в оранжевий діапазон, може вийти цікавий кольоровий набір, і другий шлях – перевести картинку в монохром: ось тут червона гама відпрацьовує дуже цікаво і ви отримуєте абсолютно відмінне співвідношення світла і тіней ніж ви б це робили з допомогою класичного білого світла.

 

Ваш покірний слуга з синім світлофільтром для фону
З жовтим світлофільтром…

Лінза Френеля – під час зйомки предметки

Ні ми предметку так і не протестували і це ще одна цікава тема з Nanguang NG 10X на майбутнє. Та все ж можу припустити що саме тут лінза Френеля покаже усі сильні сторони. Навіть  червоний світлофільтр буде тут в тему і добряче задаватиме настрою в кадрі. І власне цікавий результат будемо мати змогу отримати як від малюючого світла так і від заливного чи підсвітки фону.

Nanguang NG 10X – передвисновок

Ну що перші тести показали що маємо справу з дуже цікавим приладом, як оптично так і щодо творчої сторони. Якщо брати конкретно Nanguang NG 10X – він не ідеал, має свої слабинки, проте цілком робочий і цікавий. Та все ж для роботи з ним треба уже володіти певними навиками у роботі з фотографічним світлом.

Як бачимо тема ще повністю не відкрита і на нас очікує як мінімум ще 3 тести, про які розповімо у наступних публікаціях. Отож сподіваємося що дана публікація була для вас корисною. Будемо раді за підтримку та відгуки і до наступних зустрічей.

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *