Після фотографічної теорії – фотографічна практика

Продовжуємо серію публікацій для початківців і рано чи пізно для впертих і цілеспрямованих наступить момент коли постане дилема: усі теоретичні ази пройдено і засвоєно. Ми знаємо що таке витримка, діафрагма, чутливість, за що це все відповідає. Тай інші моменти для нас уже не таємниця, тож куди далі рухатись? Свого часу також як і кожен з вас проходив через цей момент. Скажу більше: тоді навіть можливе певне розчарування. Ось так воно усе виявляється і не складно працює – абсолютно нічого цікавого. І власне у цьому місці велика частина фотографів початківців або зупиняється, або взагалі відсіюється з наших рядів. А жаль. Бо саме з цього моменту розпочинається найцікавіше.

Фотографічна практика: перші кроки поза теорією

Мабуть з цього моменту у вашому житті має настати період з девізом «камера зі мною скрізь і усюди». Не хвилюйтеся, ніхто вас не зв’язує на довічний термін. Це просто перехідний етап під час якого ви маєте віднайти себе як фотографа. Даний період у кожного буде тривати індивідуально і його тривалість буде залежати від ваших дій та здатності аналізувати. Отож пост теоретичний період умовно поділяю на декілька етапів.

  1. Набуття практичних навиків застосування теорії
  2. Набуття розуміння понять стилю технік тощо
  3. Пошуки та експерименти

 

Фотографічна практика: Набуття практичних навиків застосування теорії

Даний період дуже нагадує вивчення іноземної мови, коли ви знаєте як мова функціонує, проте коли справа доходить до розмови а у вас ступор. Чому? Тому що знання не доведені до автоматизму. Так і у фотографії знання теорії ще нічого не означає. Ви розпочинаєте фотографувати, а в голові каламбур «що за що відповідає». Тому щоб якось дати собі в усьому лад необхідно просто фотографувати. Навіть можна усе підряд що під руку потрапляє. Кожну світлину аналізуємо і розуміємо чому вона затемна чи засвітла. Проте давайте вже схилятися до професійної термінології: чому невірна експозиція. А також звертаємо увагу на те  чому світлина вам не подобається і як би ви її вдосконалили, маючи машину часу для повернення у точку фотографування.

Якщо у вас виникає ситуація коли ви не можете знайти відповіді – повертайтеся до теорії. Якщо і та не допомогла не бійтеся звертатися до експертів. Загалом даний етап дуже важливий. І навіть у своїй практиці інколи до нього повертаюся, у випадку якщо довго не фотографую, а ще важливіше коли переходжу на нову камеру чи оптику. Справді тут воно уже носить інакшу назву – «тестовий період», але по суті завдання ті ж. Ну і наостанок якщо у вашій практиці даний період затягнувся і ви не отримуєте бажаного результату, варто зупинитися і проконсультуватися зі знаними фотографами. Ті мали б підказати що не так і від яких прийомів варто відмовлятися.

Фотографічна практика: Набуття розуміння понять стилю, технік тощо.

Дуже цікавий момент у формування погляду фотографа. Так ми уже багато фотографуємо, багато світлин нам подобаються. Проте ми наразі не розуміємо чому вони так вийшли. Ні технічно ми знаємо як вони сформувалися, але стилістично, художньо – це наразі таємниця. У даному періоді відбувається не просто набуття розуміння, а відбувається пошук стандартів чи вірніше точок виміру, які будуть нам вказувати що ось ця світлина справді добра, а ця не дотягує. Тобто ми маємо сформувати для себе систему відносних еталонів та оцінювання наших робіт.

Як це зробити? Насправді у еру Інтернету зробити це набагато простіше ніж до цього часу. Раніше правильним варіантом було спілкування з іменитими фотографами, стеження за їх роботою та відвідування крутих фотовиставок. Ці прийомі ефективні і сьогодні. Проте з приходом інтернету усе це зробити врази простіше, адже море якісного фотографічного матеріалу є саме в мережі. Отож маленька підказка: знаходимо в мережі портали для фотографів, відфільтровуємо усі популярні роботи і переглядаємо, аналізуючи як і якими прийомами автор міг досягнути такого результату. Якщо у вас є однодумець – у спілкуванні та полеміці з ним стосовно тої чи іншої світлини набагато простіше знайти істину.

Фотографічна практика: Пошуки та експерименти

Ось на цьому етапі (якщо ви таки досягнете), ви здатні реально досягти фотографічної нірвани. Саме тут фотоапарат перестає для вас бути крутим гаджетом. Він стає інструментом для досягнення цілей. У вас чудовий теоретичний запас, у вас відпрацьовані практичні навики і голова забита інформацією про справді хороший фотографічний матеріал. Усе це чудова основа щоб розпочати творити.

Тут також усе відбувається індивідуально. Хтось одразу починає творити, оскільки образні ідеї існували давно, просто бракувало розуміння та інструментарію. А якщо таких ідей немає просто розпочинаємо експерименти на тему повтору тої чи іншої техніки і образи з часом обов’язково вас відвідають. І це вже той етап коли ви навіть в комерційній зйомці не хвилюєтесь за результат.

Фотографічна практика: Висновки

Бувалі фотографи прочитавши цей матеріал звісно зазначать, що це мовляв водичка, яка нікому не буде корисною. Проте згадуючи своє навчання і момент невизначеності після теоретичної частини, дуже бракувало певних настанов куди рухатись далі і що робити, аби усе таки продовжити розвиток себе як фотографа. То му сподіваюся, що тих пару абзаців стануть в нагоді тим, хто опинився на розпутті між фотографічною теорією і фотографічною практикою.

 

 

2 коментарі

  1. Марина 26.06.2018 Відповідь
    • Yaroslav BaranAuthor 27.06.2018 Відповідь

Додати відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *