«Великий перехід» – на що розраховувати у дзеркальному фотосвіті (продовження)

Здавалося б «усе сказано в попередній публікації про перехід на дзеркальний фотоапарат»,  і не думав, що дана тема буде мати продовження. Та все ж час показав актуальність і цієї теми, тому далі говоримо про те, як зміниться ваше життя з придбанням першої дзеркальної фотокамери.

Фотографія –  справа витратна: перші видатки

І одразу про неприємні моменти: перехід на дзеркальний фотоапарат – справа затратна. І власне видатки розпочинаються не з моменту придбання камери, а трохи згодом, коли ви, як то кажуть, увійдете у смак. Справді на початках і кітовий об’єктив буде фантастичним інструментом (який насправді таким і є, просто потрібні правильні руки) і все що пропонує камера буде чимось новим – фантастичним. На цьому першому етапі вас справді буде усе задовольняти. Та не мине багато часу і перша більш менш фахова або комерційна фотосесія покаже, що не все так ідеально у цій картині. В моєму випадку найперше, що довелося придбати – це фотоспалах. Зйомки в приміщенні бажали кращого: у без шумовому режимі вони були темні, при «задиранні» параметрів експозиції – вилазили хоча і без фанатизму шуми.

Не минуло багато часу і в арсеналі з’явився перший спалах, який ох як змінив картинку на краще. Запитаєте чому не користувався накамерним спалахом – ось тут також криється відмінність дзеркальних камер від побутових мильничок. Якщо в останніх вони є помічниками у важких світлових умовах, то у моїй першій дзеркальній камері накамерний спалах був пародією та якоюсь заспокійливою опцією і не більше. В таких камерах уся недолугість накамерних спалахів починає чітко проявлятися: це і недостатня потужність і розташування, яке формує паспортну світлову картинку і т.д.

Наступні видатки

А далі пішло і поїхало: на сонці бліки – потрібна бленда, недостатньо заряду акумулятора – батарейна ручка, послухав некомпетентних фотографів – UV-фільтр (який в пупець був непотрібний), а зрештою усе це треба в чомусь переносити – фото сумка. І ось ми підійшли до придбання першої оптики.

Тут досвід фотографів мабуть відрізняється, і все за лежатиме від майбутніх завдань. В моєму випадку була класична потреба у портретнику, тому в арсеналі з’явився недорогий світлосильний фікс-півторачка. А хтось на цьому етапі купляє зуми на 200-300 мм. Звісно не світлосильні. Ну а далі все буде розвиватися в залежності від вашого бажання і прагнення до розвитку та у відповідності до витримки вашої дружини чи чоловіка. Моя дружина уже після світлосильна фікса перестала розуміти навіщо мені потрібна чергова «фіговина».

Але давайте будемо відверті: купівля нового аксесуару – як бальзам на душу, адже ваші світлини починають змінюватися. І ці зміни відбуваються у потрібну у кращу сторону. Ну звісно якщо ви з головою підходите до придбання чергових аксесуарів.

Перспективні видатки

І цей процес видатків є безперевним. Питаєте, що ще може згодом знадобитися? Ой перелік дуже великий. Далі для творчості знадобляться набір світлофільтрів, можливо якісь насадки, також для весільних фотосесій набір відбивачів, а якщо займетеся предметкою – то як мінімум лайткуб. А далі з’явиться голод на оптику. Жінкам не рекомендую це читати… І врешті вийдете на те, що пора змінювати вашу тушку на якусь складнішу. І так цей процес буде повторюватися до безкінечності.

Потреби і видатки

О, а я ще не розповів про засоби догляду за фотоапаратом, про запасні акумулятори та карти пам’яті. Та врешті усе впирається у те, що будь – яке вдосконалення необхідно робити з головою. Знаю не одного фотографа, який накупив величезний арсенал оптики, камер. І що в результаті: воно усе стоїть без діла. Звісно на початках первинний фотоадреналін вас буде активно гнати вгору, чим і користають маркетологи. Проте чим раніше ви вирветесь з цього стану і позбудетесь цієї меланхолії, тим ефективнішим будуть ваші наступні дії.

Уже на даному етапі здійснюю покупки у відповідності від очікуваних робіт та завдань. Як результат, з деякими аксесуарами та об’єктивами довелося розпрощатися. Таким чином і ваші дружини потроху заспокоються і ваш фото процес увійде у правильне творче і економічно обґрунтоване русло.

Про позитиви, які очікують після «великого переходу»

Щось я так все про негативні сторони, проте позитиви куди вагоміші. І першим з них є якість ваших світлин: вони будуть змінюватися на краще і врешті почнуть ставати такими, що  ними буде не соромно похвалитися широкій аудиторії. Маючи в руках хорошу техніку ви зможете себе проявляти в таких жанрах, про які навіть собі не уявляли що вони можливі. Світлини щораз будуть ставати у вас більш студійними більш журнальними і врешті ви почнете розуміти, що цього вам ох як не достатньо, тому на вас очікує «студентська лава», яка з кожним відео курсом чи курсами буде піднімати вас на рівень вище. І ось коли ви зрозумієте що камера це не пристрій для розбирання його опцій, а інструмент для досягнення задуманого результату – ваш стартовий пік переходу пройдено. І саме у такі моменти починаєш розуміти, що видатки були недаремними.

Ось так коротко щоб якось на позитивній ноті завершити вступну частину курсу для початківців. Висловлюю щире сподівання, що усе вищевикладене додасть вам лишень азарту і невідлякає від задуманого, бо воно цього варте.

Додати відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *