Зі смартфона на дзеркалку – “великий перехід”

Колись мабуть заголовок даної публікації мав би звучати так: «З мильнички на дзеркалку», проте часи змінюються і все більше користувачі надають перевагу у фотографуванні саме смартфонам.  Публікацію, на дану тематику планував написати давно, оскільки у моєму випадку нажаль не знайшов хороших аргументованих рекомендацій як поступати на старті. Так згодом їх було багато, але вони усі  як на мене занадто філософські. Тому вирішив розповісти з допомогою історій з власного життя як відбувається «великий перехід» – назвемо це явище саме так.

Нещодавно у мене в гостях побував мій родич, завдяки якому ще в дитинстві запалився фотографією. І він мене «здивував»: спочатку він фотографував Зенітом, потім у нього була псевдодзеркалка Fuji, згодом дзеркалка Canon 550d. І логічно наступним етапом мала стати якась повно матрична камера. Та ні – черговий гостьовий візит і мій родич почав бігати довкола дому з планшетом, а останній раз зі смартфоном.

«Прогрес? Не думаю» – сказав би один відомий журналюга. Але ж чомусь причина такого різкого повернення до «попси»? Дана історія яскраво характеризує тих, хто «хоче фотографувати». Десь і свого часу я також мислив: маючи спочатку Смену, потім псевдодзекркалку Olimpus, від першої дзеркалки я очікував як мінімум покращення усіх характеристики і зручності в роботі. Тобто уся автоматика мала б бути на голову вищою, і відповідно процент вдалих кадрів мав би виходити кращим. Та ні! Перша тушка (Canon 450d) з кітовим об’єктивом і у мене як би не старався  і які б автоматичні режими не використовував – кадри виходили темні, і якісь не такі яскраві як на Олімпусі. Мабуть така ж історія трапилася і з моїм родичом, тож він махнув рукою і перейшов на планшет, які уже на той час почали показувати непогані результати: тобто фото стали подібні на фото. Ну а там підтягнулися смартфони. З ними все просто: тиснеш на кнопку і отримуєш навіть «нічого собі» кадр.

Планшет, смартфон – НЕ фотоапарат

Якщо справді у вас на думці зробити прогрес у вашому фотомистецтві, однозначно правильним рішенням буде перехід на дзеркальні чи бездзеркальні камери. Це рішення вірне і не може бути замінене альтернативним варіантом. Не випадково жартують «Дай фотоапарат подзвонити». Справді, яким би не був дорогим і «навороченим» смартфон чи планшет, скільки б мегапікселей не мала камера цих девайсів – вони ніколи не зрівняються по якості і свободі творчості з тими камерами, які першочергово створені для фотографування.

У своїй практиці мені поталанило: один єдиний момент в житті не дав скотитися до смартфона. Уже не перший рік фотографував своєю улюбленою псевдодзеркальною камерою Olimpus UZ510. Вивчив її  як кажуть в довжину і впоперек. Так я знав що в у вечірню пору і в ночі незважаючи на високі показники чутливості вона дико шумить, при контрастних картинках вона шумить по кольору, та все ж були умови, при яких виходило щось дуже непогано. Тобто при достатньому освітлені ця камера демонстрували цілком непогані кадри. Хоча такі речі як змаз були майже на кожному другому кадрі. Що ще подобалося у цій камері, так це наявність 10-кратного оптичного зуму. Та все ж одного разу знайомий фотограф попросив допомогти провести фотосесію на одному з концертів відомої рок-групи, яка відбувалася у Театрі ім.М.Заньковецької (м.Львів). ось тоді мені в руки потрапила перша в моєму житті дзеркалка: Canon 450D в яку я одразу закохався і згодом викупив її як свій перший фото інструмент з претенденством на професійність.

Історія «великого переходу»

Власне це був великий перехід. Невипадково це слово беру в дужки, оскільки вживаю його як символізм. Це був перехід на іншу техніку і взагалі крок в інакшу філософію фотографування. Що саме вплинуло на прийняття такого рішення? Під час зйомок вищезгаданого концерту на камері біля спуску затвору я вгледів невелику кнопку з написом ISO. Уже тоді я знав що це чутливість і в процесі зйомок концерту, який відбувався у напівтемному приміщенні вирішив проекспериментувати з чутливістю. І о диво, коли я побачив світлини, які там робив, був приємно здивований: на критичних показниках чутливості я й не побачив ніяких шумів.

Звісно вони там були, але не в такій кількості. Кадри на iso3200 взагалі були без шумів. Ось тут я співставив гіпотетично результати зі своїм Olimpus UZ510  і зрозумів яке вибачте «г» я оспівував як вершину досконалості. Ну і звісно ще було багато інших моментів. Це і звук затвору, який ти тактильно і фізично пальцями відчуваєш. Це була музика. Я можу це лишень порівняти, коли моя знайома піаністка готувалася до концерту, а ти стоїш біля роялю спершись на нього і уся ця чарівна мелодія просто проникає в тебе чарівними вібраціями. Ну і звісно самі світлини: вони були якісь не такі: не бліді, значно глибші, значно реалістичніші. Ось так завдяки випадку. Завдяки знайомому фотографу і рок-музиці прийняв рішення зробити «Великий перехід».

Перші враження і перші спотикання

В руках моя перша дзеркалка. Як сьогодні згадую той день – виглядала вона круто. І навіть незважаючи на обмежений функціонал (не було 10-кратного зума) в порівнянні з попередником вона мені подобалась. Та з перших днів почав розуміти що і мегапіксельність поняття відносне і не головне як в мельничках чи смартфонах, і навіть кратність зума це явище тут буде називатися фокусною відстанню і буде мати абсолютно відмінне призначення завдання і філософію. Я потрапив в абсолютно відмінний світ у якому доведеться усі ази вивчати спочатку.

Тож зрозуміло що перші кадри також були грубо кажучи не зразковими. Після кількох днів експериментів усе таки вирішив взяти бодай декілька уроків у професійного фотографа, який має уже чималий досвід з такою технікою. Декілька годин занять і о диво, я почав отримувати принаймні не гірші (по експозиції) кадр ніж на старому фотоапараті. Пройде ще трохи часу коли перейду до фото творчості, хоча вчитися довелося багато і цей процес з насолодою продовжую і сьогодні.

Чому усе таки дзеркалка

Досі зустрічаю людей, які намагаються мене переконати що камера скажімо IFon5 краща за дзеркальний фотоапарат. Ну що ж одного разу не витримав і викликав власника на дуель. Справді перші кадри зроблені в сонячну погоду десь заставили й засумніватися  у правильності переконань: епеловський гаджет показав же що насиченішу картинку ніж моя дзеркалка. Проте лишень ми зайшли в приміщення усе стало на свої місця. Чому так?

Справді як відкрив для себе згодом при достатньому освітленні навіть не дуже хороша камера здатна показати непоганий результат, проте як тільки починають ускладнюватися світлові умови одразу стає зрозуміло хто є хто. І насамперед таке відбувається через якість і вміння матриці. У дзеркальних камерах матриці набагато краще передають півтона, що впливає на значно вищу деталізацію картинки, вони набагато менше шумлять, тобто в рази витриваліші у роботі. Цьому також сприяє фізичний розмір матриці. Якщо порівняти матриці дзеркалок і смартфонів тут усі питання відпадають. Ну і найголовнішою перевагою дзеркало звісно є оптика, яка в рази є якіснішою, що також суттєво впливає на формування картинки. Отож якими б не були круті смартфони, вони просто фізично не здатні будуть вмістити в собі велику якісну матрицю. Хоча тут буду дещо обережнішим у переконаннях, адже майбутнє може готувати сюрпризи. Хоча на сьогодні навіть стара дзеркалка втре носа найновішому смартфону, що власне підтверджують правдиві тести, яких достатньо в неті.

Поради для тих хто бажає перейти на дзеркальну камеру.

  1. Однозначно переходити. При правильному підході не будете розчаровані
  2. Перед тим як приймати остаточне рішення обов’язково попробуйте потримати в руках такий апарат і зробіть порівняння світлин.
  3. Перші кроки з дзеркальним фотоапаратом можуть бути незадовільні, тому обов’язково порадьтесь з людьми, які мають досвід експлуатації таких апаратів.
  4. Перед тим як переходити на таку техніку ви маєте усвідомити навіщо вона вам потрібна і з чим вам доведеться мати справу, тобто ви маєте бути готовими до навчання.

При  усвідомленні вищевикладених моментів ваш перехід на дзеркальні фотоапарати буде безболісним і що найголовніше ефективним. Отож бажаю вам ефективного рішення і перших кроків у новій фото творчості.

 

Додати відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *