Об’єктив Canon EF 24- 85 мм. F/3.5 – 4.5 usm

Вітаю у проекті ЯрекФото. Люблю я огляди, оскільки це можливість потримати щось новеньке в руках, довідатися якусь нову інформацію. І сьогодні у нас огляд дуже контроверсійної оптики від Canon: далі йтиметься про об’єктив для повно кадрових фотоапаратів Canon EF 24- 85 мм. F/3.5 – 4.5 usm.

Об’єктив Canon EF 24- 85 мм. F/3.5 – 4.5 usm – перші враження

Уже по наявності ультразвукового двигуна можемо судити що це явно не об’єктив початкового рівня. Додає солідності діаметр передньої лінзи в 67 міліметрів. Виконаний з добротного пластику. Враховуючи той момент що об’єктив достатньо вже зрілий, (якщо не помиляюся випускався він в період між 1996 та 2009 роками) екземпляр, який потрапив нам до рук виглядає достатньо добротно: хобот не випадає, фокусується швидко без промахів. Поталанило отримав його з рідною блендою. Загалом у такій комплектації усе виглядає достатньо солідно.

Перед тим як придбати даний екземпляр довелося почитати багато відгуків в неті. І, чесно, сформулювати загальну картину було дуже важко. Оскільки позитивні і негативні відгуки розділилися порівну. Інколи емоції доходили до агресії. Найбільше закидів звучали щодо кольоропередачі та аберацій які особливо проявляються на відкритих діафрагмах.

Ну що ж спробуємо і ми сформулювати свою думку.  Одразу скажу що у відео версії у нас подається інтерв’ю з керівником творчого проекту «Фотопленер 1.0» фотографом Миколою Козловим, і враження двох, таки вагоміші. Тому рекомендуємо таки переглянути і відео версію огляду про Об’єктив Canon EF 24- 85 мм. F/3.5 – 4.5 usm.

Об’єктив Canon EF 24- 85 мм. F/3.5 – 4.5 usm – сильні і слабкі сторони

Цікавий момент. Сподіваюся ви звернули увагу на версію цього об’єктива, який був у руках Миколи Козлова. Справді це не світлове спотворення, а саме об’єктив сірого кольору. Річ у тім, що даний об’єктив випускали не лишень для цифрових камер, але також плівкових, тому підганяли їх під забарвлення тушок.

Отож об’єктив у нас в руках і пробуємо зрозуміти наскільки він добри і наскільки ні. Оскільки усе в житті визначається порівнянням то спробуємо й ми Canon EF 24- 85 мм. F/3.5 – 4.5 usm порівняти з певними видами техніки. Так от думаю що усі добре знають можливості кітового кропнутого об’єктива 18-55 мм з діафрагмою 3.5-5.6, так от у порівнянні з цією оптикою на повному кадрі ви отримуєте досить таки суттєві переваг. По-перше якщо опиратися на охоплення простору, то наш об’єктив на повному кадрі відповідає кропнутим об’єктивам з характеристиками 15-50 мм. Тобто отримуємо суттєвий додаток на широкому куті. Це особливо відчутно в процесі фотографування приміщень, пейзажів та панорам. Проте, якщо його реально розмістити на кропнуту тушку, ми отримуємо аналог 38-135мм. Також на довгому куті об’єктив в рази світліший ніж кітовий. Все таки діафрагма 5.6 не зрівняється з 4.5. Тому об’єктив світліший і загальна світлосила розподілена більш рівномірніше.  І цей факт його наближає до сталої діафрагми 4.0 на об’єктивах серії “L”. Далі ультразвуковий двигун – це беззаперечна перевага. Ну і чіткість в даної оптики куди вища за кіт.

А тепер про слабкі сторони. Якщо порівнювати з об’єктивами тої ж серії “L”, звісно тут є свої недоліки. З одного боку це наявність (на мою думку не дуже чітко виражених але) аберацій особливо на відкритій діафрагмі. З другого боку чітко виражена на широкому кадрі бочкуватість та він‘єтування. Ну і чіткість по усій площі тут досягається після прикриття діафрагми до F\11.

Та знову ж не забуваємо, що у наших руках об’єктив марки Canon. Отож камери Canon, як старі так і нові підтримують профіль даного об’єктива. Відтак вмикаючи компенсацію периферійного освітлення ми позбуваємось проблем з бочкуватістю та він‘єтуванням. А хроматику достатньо просто прибрати в Lightroom навіть в автоматичному режимі. Це така собі плата за низьку вартість, оскільки об’єктив у 2-3 рази дешевший від подібного скла серії “L”.

Об’єктив Canon EF 24- 85 мм. F/3.5 – 4.5 usm – враження в процесі роботи

Ну і декілька слів про поведінку цього об’єктива в роботі. Нещодавно повернулися з фотосесії у горах, де можна було відчути усе на що здатний цей об’єктив. Так аберації на деревах присутні, проте знову ж легко їх позбутися. В ясну погоду при фотографуванні пейзажів прикриття діафрагми суттєво впливало на чіткість і давало непогані результати. Щодо кольорів якихось особливих збочень не побачив. Насправді зеленкуватість тут м’якша навіть ніж в Tamron 17-55mm F\2.8. Справді об’єктив володіє своєю світловою картинкою, проте вона не аномальна і легко та правильно піддається колоруванню на пост обробці. Що мені персонально сподобалося, так це малюнок і забарвлення сонячних бліків, коли забув прикріпити бленду. Покриття просвітлення має особливе забарвлення, яке віддає у блік досить цікаву картинку, яку не раз довелося бачити у пресетах з генерації таких артефактів. Тобто даний об’єктив має непоганий художній потенціал. Щодо боке справді воно тут не таке глибоке як на світлосильних фіксах, та все ж на 85 мм. його можна досягнути і буде воно виглядати достатньо непогано.

Об’єктив Canon EF 24- 85 мм. F/3.5 – 4.5 usm – висновок

Отож як висновок: об’єктив Canon EF 24- 85 мм. F/3.5 – 4.5 usm цілком достойний замінник стандартних кітових об’єктивів, який до дасть світлосили, розширить кут при умові використання його на повно матричних камерах. Така собі робоча конячка для багатьох випадків. Проте варто пам’ятати, що у сонячний день таки слід надівати бленду, обов’язково вмикати в камері компенсацію периферійного освітлення і без пост обробки тут у деяких випадках не обійтися. Ну і зрештою так і не зрозумів чому низка блогерів та фотографів ставляться з агресією до цього об’єктива. За свої кошти це цілком достойний екземпляр. Сподіваюся що і надалі він нас не розчарує.

Проте історія про Canon EF 24- 85 мм. F/3.5 – 4.5 usm не завершується, оскільки брався він для використання у парі з подібним об’єктивом Canon EF 28- 105 мм. F/3.5 – 4.5 usm, тому порівняльний батл між ними ще попереду.

Залишити коментар

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *