Об’єктив Minolta AF ZOOM 70-210mm 1:4.5-5.6 – чи є у нього майбутнє

З появою у нашому арсеналі камер Sony з’явилася потреба і можливість попрацювати з оптикою ще одного японського виробника під назвою Minolta. Не минуло багато часу і ось для докомплектації зеркалки Sony у нас з’являється об’єктив Minolta AF ZOOM 70-210mm 1:4.5-5.6. Далі просто скоротимо до Minolta 70-210mm. Так от розуміємо що оптика достатньо древня тай ще на екзотичний в своєму роді байонет. Тому хотілося б зрозуміти її перспективи на сучасному етапі.

Minolta 70-210mm – історія маркування та специфікації

Розуміємо що маємо справу з телеоб’єктивом ще плівкової епохи. Справді створена дана модель ще у 1993 році під повний кадр. Світлосила тут теж посередня, та все ж є й темніші брати. Взагалі у лінійці Minolta можна зустріти  не один а декілька об’єктивів 70-210mm, але це абсолютно різні апарати і різна якість картинки. Що радує: наша Minolta 70-210mm має стабілізатор зображення та автофокус.

Minolta 70-210mm – перші враження

Отримали Minolta 70-210mm майже в повній комплектації з двома кришками та блендою. Одразу що впадає у вічі так це металевий байонет і добротна якість збірки. Пластик приємний на дотик. Кільця трансфокатора та наведення на різкість є прорезинені. На лінзі цікаві бліки шару мультипросвітлення. Загалом такий собі добротний середнячок у достатньо компактних розмірах.

Щодо автофокусу він тут так званого викруткового типу коли двигун розташований не у тілі об’єктива а в корпусі фотокамери. І насправді це цікаво бо ще ніколи не довелося працювати саме з такою концепцією приводу. Чув що у старіших Nikon існувало щось подібне. Але наскільки такий інженерний підхід є ефективним та зручним у роботі. Нарешті з’явилася така можливість перевірити це на практиці.

Ну і не забуваємо що Minolta 70-210mm створена під байонет a-mount

Minolta 70-210mm – практика

Спочатку тестуємо на дзеркальній фотокамері Sony a550. Усі перестороги щодо ефективності викруткової системи одразу відпадають. Мотор потужний і достатньо оперативно відгукується на команди фокусування. Проте через потужний двигун вібрація камери врази вища, тож стабілізатор тут як ніколи в тему. Картинка загалом ну не відмінна, але більш ніж задовільна. Є побічні моменти на відкритій діафрагмі, десь трошки з’являється мило і аберації, та достатньо прикрити діафрагму як з’являється чіткість. Оскільки тестуємо на кропнутій матриці, тож чіткість присутня на усій площині кадру. Кольоропередача таки з тяжінням до синьо-зеленого спектру. Та знову ж це не критично і легко піддається кольорокорекції на постобробці.

Згодом перекидаємо Minolta 70-210mm на беззеркальну камеру Sony a 6500 і ось тут почалися проявлятися слабкі сторони даного об’єктиву. Ну по-перше просто так на цю камеру його не прикрутиш – потрібний перехідник. Поставили звичний перехідник, але вилазить нова проблема – відсутність автофокусу. Чому? А тому що у цьому об’єктиві він викруткового типу, тож потрібний зовнішній мотор. Ну і ця проблема вирішується придбанням спеціального перехідника з двигуном. Справді є такі але вартість перевищує вартість самого об’єктива у декілька разів.

Отож нам залишається працювати з Minolta 70-210mm  в мануальному режимі. І ось наступний момент: кільце наведення на різкість як на мене занадто мале і незручне тактильно, оскільки зливається з поверхнею. Рятує ситуацію прорезинення кільця. Ще один момент який може додати проблем так це прокрутка передньої лінзи в процесі зумування і наведення на різкість. Тобто з поляризаційним фільтром тут можуть виникнути певні труднощі.

Але найбільшим позитивом Minolta 70-210mm станом на час написання даної публікації залишається його вартість. Купити непоганий штатний телеоб’єктив вартістю трохи менше 30 у.о. це справді велика халява. Звісно об’єктив добре маже задній фон і має достатньо виражену картинку, що за такі гроші уже можна творити шедеври.

SONY DSC
SONY DSC

Minolta 70-210mm – висновки та перспективи.

Якщо ви власник старої дзеркалки від Sony без сумніву Minolta 70-210mm доречно придбати до оптичного арсеналу. Проте якщо ви власник новіших беззеркалок Sony ось тут варто подумати. І напевно доречно буде мати цього об’єктива у тому випадку, якщо бажаєте заволодіти ще не одним об’єктивом такого типу. Тоді придбання недешевого перехідника з двигуном є цілком логічним. Проте якщо вам розходиться лишень у цьому об’єктиві, вартість перехідника у кілька разів дорожчого від об’єктива виглядає якось нелогічно. Хоча можна обійтися без дорогого перехідника працюючи виключно в мануальному режимі.

А так загалом якщо ви усе таки його уже придбали – ви отримуєте непоганий інструмент для портретної та репортажної зйомки, який працює добротно безвідмовно і подарує вам хоч не ідеальну, проте цілком цікаву і ліквідну картинку.

Add a Comment

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.