Sigma 24-70 1:2.8 EX DG Macro – нарешті огляд

Так сталося що в останній період часто саме об’єктиви Sigma потрапляють нам до рук. Мало того Sigma 24-70 1:2.8 EX DG потрапив у нашу команду аж в двох екземплярах, що дало змогу зрозуміти тенденції та випадковості у роботі цієї моделі. Для тих хто ще не в темі говоримо про достатньо старий об’єктив, проте флагманського класу і з доброю світлосилою на що вказує показник 2.8. До його переваг  з першого погляду можу віднести і наявність HSM-двигуна, «аналога» USM. Та про все по-порядку і трохи теорії.

Історія та конструкція

Історично наявна у мене модель розпочалася випускатись у 2004 році. Уже вона була з оксамитовим пластиком що на вторинці дає можливість по затертості визначати степінь юзаності даного екземпляра. Судячи по маркування EX DG маємо об’єктив флагманського класу для цифрових камер. Його оптична схема просто запакована усілякими спеціальними прибамбасами на кшталт низткодисперсних елементів асферичних елементів тощо. Ну і варто відзначити що у даного об’єктива є внутрішнє фокусування що позитивно вплине на використання поляризаційних фільтрів.

Sigma 24-70 1:2.8 EX DG Macro – перші враження

Об’єктив достатньо важкий, як і годиться бути флагманам. Ну про вдало підібрані фокусні відстані розповідати не буду, оскільки власне заради них його брали, тож перевага як на мене очевидна і риторична.  Мій екземпляр який потрапив до рук був некомплектний: без рідного футляру та бленди, проте на тестах показував досить хороші результати.

Ну  і як годиться після перших тестів позитивні і негативні сторони цієї оптики. До позитивів я б відніс наступні моменти

  • вдало підібрана фокусна відстань
  • Оптимальна вага і компактність
  • Металевий байонет
  • Світлосила
  • Макро-властивості
  • Ультра-звуковий двигун фокусування
  • Система внутрішнього фокусування
  • Наявність ГРИП-шкали

До недоліків:

  • Незручне розташування фокусуючого кільця – воно вузьке і близько до камери що не зручно діставатися до нього
  • Діаметр передньої різьби у 82 мм. Різьба під найдорожчі на ринку оптичні аксесуари.

Про такі речі як розбовтаність хобота (про що довелося читати у інших учасників) наразі не спостерігалися. З тим усе гаразд і в іншого екземпляра, який отримав наш фотограф Микола Козлов. Єдине що насторожило в моєму екземплярі так це тугість посадки об’єктива на балонете кріплення. В іншого екземпляра такої проблеми також не спостерігалося.

Sigma 24-70 1:2.8 EX DG Macro – фото практика

З перших кадрів розумієш, що працюєш з Сігмою. Звична тепла картинка, вміру м’яка, проте чітка. Оба екземпляра без фронт та бек фокусу. Це добре, бо чуючи легенди про недосконалу заводську юстировку завжди є острах отримати кота в мішку. Хоча тут криється одна парадоксальна річ стосовно об’єктивів Sigma: усе таки на вторинці мабуть безпечніше купувати довгокористовані об’єктиви, а ніж юзані нетривалий час. Старі моделі таки пройшли не одні руки і жорсткий відбір, і раз вони довго працювали – таки з оптичною складовою там кращі справи.

Та приступаємо до фотографування. Тут на світ з’являються свої нюанси які так чи інакше притаманні даному виробнику. І в першу чергу неприємно здивував HSM-двигун. Ну на мій погляд він абсолютно не ультразвуковий і кількості шумових ефектів нічим не краща за бюджетні версії. Ну хіба що на відсотків 10 тихший і дещо шустріший.

Якраз завдяки крикливому двигуну мені мій екземпляр дістався на дуже сприятливих умовах. І хотілося подякувати попередньому покупцеві, який налякався цього звуку сприйнявши його за дефект та повернув власнику. Коли вдалося порівняти два екземпляри цієї моделі розумію що абсолютно нічого страшного у цьому звуці немає. Ну просто ось такий «тихий» ультразвуковик у Сігми і нічого тут не зробиш.

Також в плані фокусування тут спостерігаються свої «особливості». Особливо в умовах з недостатньою кількістю освітлення фокусуватися часто доводиться по 2 рази. Таке враження що хтось механізм зупиняє на півдорозі і доводиться дофокусовуватися. Проте друга спроба – точно в ціль, точно в яблучко. Та все ж якщо зважати на позиціювання цього об’єктива як світлосильний, якось такі сценарії поведінки дисонують між собою. Звісно це не критично і при рості рук з правильного місця все працюватиме як треба.

Зате порадувала на виході картинка: вона насичена кольорами з гарною динамікою з особливою сігмовською палітрою. Виглядає фірмово класно круто. Тобто в плані художності він є цікавий, власне заради чого його і бралося. Тут він не підкачав. Флагман є флагман.

 Sigma 24-70 1:2.8 EX DG Macro – відео практика

Як на руку заплановані зйомки відео кліпу для однієї з українських рок-груп. На майданчик беру сігму. Перша локація зйомок у темному приміщенні з контурним освітленням виконавця. О мама мія, ось тут починаєш розуміти що не кожен фотооб’єктив придатний для відеозйомки. По-перше фазове фокусування тут працювало ну дуже повільно. Інколи доводилося фокусуватися по 3 а той 4 рази.

Зрештою коли вирішив перейти на ручне фокусування – просунути пальці до вузького кільця камери, яка закріплена на стабілізаторі – це збочення вищої фантазії. Чому даний об’єктив навіть при повністю відкритій діафрагмі у напівтемних приміщеннях погано фокусується – для мене залишається загадкою. Та все ж у місцях де потрібна оперативність  Sigma 24-70 1:2.8 EX DG Macro ну ніяк не може похвалитися швидкістю та комфортом роботи. І усе через непродуманість конструкції.

Sigma 24-70 1:2.8 EX DG Macro – перші висновки

Я б напевно висновок уклав в єдину фразу: це крутий цікавий фотооб’єктив з не завжди зручною системою керування. Однозначно це не відеообєктив, оскільки незважаючи на його оптичні достоїнства користуватися ним під час відеозйомки через конструктивні особливості дуже і дуже важко.

Так от на цьому наше знайомство з цією моделлю не завершується. У планах створити як мінімум ще дві публікації у якій проведемо батл між двома однакому сігмами щоб зрозуміти які відмінності можуть очікувати користувачів в межах одного модельного ряду, а також порівняльний тест з подібним по діапазону об’єктивом Canon EF 24-85mm/ F/3.5 – 4.5, який принаймні у нас є в наявності.

Ну і на завершення скажу лишень що об’єктивом задоволений, оскільки незважаючи на певні недоліки  з головною задачею – формувати цікаву і якісну картинку він справляється на відмінно, що доказала вже не одна фотосесія. Отож якщо надумали стати володарем Sigma 24-70 1:2.8 EX DG Macro як фотограф не пошкодуєте.

2 коментарі

  1. fotonadya 24.06.2020 Reply
    • Yaroslav BaranAuthor 24.06.2020 Reply

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *