Sony E 4.5-6.3/55-200oss – перші враження і розвіювання міфів

У систему Sony наша команда зайшла незвично як більшість, а фактично влізли через вікно можливостей, як було не таким вже й широким. Якщо б стандартно відбувалося знайомство, то спочатку ми б отримали якусь тушку з кітовою оптикою і далі уже розширювали свої оптичні можливості з допомогою інших об’єктивів і навіть не від іншого виробника. Та все ж ми зайшли нестандартно і отримавши тушку уже начіпляли на неї море оптики від різних виробників, а от з рідними так і не вдалося попрацювати. Звісно усе не ідеально: море питань технічного характеру спонукали нас до пошуку цієї автентично-соньківської оптики. І нарешті ми її отримали з цілком неочікуваного місця. Нашим героєм сьогодні є Sony E 4.5-6.3/55-200oss.

Sony E 4.5-6.3/55-200oss – передісторія та очікування

Насамперед велике спасибі інтернет-магазину професійного спортивного екіпірування для волейболу «Volleyshop» (https://www.volleyshop.com.ua/) за надану можливість поюзати соньківську оптику. Як кажуть профі – в усьому профі, то ж невипадково магазин є офіційним партнером національної збірної України з волейболу. Отож і до підбору фототехніки тут ставляться по професійному. Ну а ми користаємо нагодою ознайомитися з цією технікою. Що цікаво власне прагнення знайомства з рідною оптикою були продиктовані цілком конкретними проблемами і питаннями. Нас достеменно мучило питання щодо роботи автофокусу у нашій Sony a6500. Чи то він насправді у ній такий тугий, чи то все таки даються взнаки костилі-перехідники, які застосовуємо для дружби об’єктивів від інших виробників.

Відверто скажу сподівання були що найоптимістичніші. Тобто був переконаний що до сьогодні наша камера себе просто не мала можливості проявити на усіх 100%. І вірилося, що ось знайдемо рідну оптику і все почне просто літати: автофокус безвідмовний, стабілізація мало не гімбал у корпусі. Принаймні підстави для таких райдужних прогнозів нам дала історія з Sony А550, коли на неї одягли оптику з підтримкою викруткового автофокусу. І справді вона запрацювала і приємно здивувала. Чи так буде цього разу.

Sony E 4.5-6.3/55-200oss – перші візуальні враження

Однозначно перед нами телеоб’єктив, який зроблений добротно: корпус металевий з пластиковими вставками на коліщатах управління зумом та фокусом. Нічого тут не люфтить не прогинається. Те що Sony E 4.5-6.3/55-200oss зроблений під кроп-матриці видає діаметр передньої лінзи у 49 мм. Чесно? У моїй практиці це перший такого мініфактору об’єктив. Ну щонайменший мав діаметр передньої лінзи у 52 мм. У цьому є і певний позитив: в комплекті з об’єктивом йшов поляризаційний фільтр чи я б його назвав вірніше «фільтрик». Такого маленького іграшкового справді бачу вперше і думаю, що таке міні-диво мало б і коштувати відповідно.

Та все ж повертаємося до нашого об’єктива. На корпусі бачимо напис, що сповіщає про наявний оптичний стабілізатор. І це без сумніву вселяло надію. Тож недовго думаючи вирішуємо випробувати цей девайс на одній із фотосесій. День перед тим знімали нарциси в саду з допомогою об’єктива Sigma 18-250мм.\ F 3.5-6.3, тож вирішили пройтися по старих локаціях і з Sony E 4.5-6.3/55-200oss і також будемо мати з чим його порівняти.

Sony E 4.5-6.3/55-200oss – практика

Тільки но прикрутили Sony E 4.5-6.3/55-200oss до камери і одразу розпочинаю зйомку з автофокусом. Ну справді дана зв’язка почала демонструвати набагато кращі результати. Фокус майже у 70% впевнено та швидко лягав у ціль. Коли в кадрі з’являлося чиєсь обличчя – налаштування на фокус відбувалося куди коректніше, хоча і не без пошуків. Насправді з цим об’єктивом можна суттєво економити час щодо фокусування. Та всеж не усе так ідеально як хотілося б. Є промахи і виникають у класичних ситуаціях. Думаю з погіршенням світлових умов знаючи тенденцію камери таких промахів побільшає врази. Ще не тестував і це буде хороше завдання на майбутнє. Констатую лишень одне: коли фотографував на ручному фокусі на цій камері у мене браку було менше ніж з автофокусом Sony E 4.5-6.3/55-200oss. До речі я так і не розібрався як відімкнути автофокус на цьому об’єктиві, оскільки ніякого вимикача на корпусі немає.

Тепер щодо картинки яку ми отримали. Насправді якихось кольорових збочень у цій оптиці не помітив. Гарна чітка картинка, яка непогано піддається кольорокорекції (звичайно тут у парі і матриця відіграє роль). Та все ж як не дивно, але картинка на Sigma мені більше сподобалася. Вона чіткіша і кольоропередача набагато художніша ніж на «простому» Sony E 4.5-6.3/55-200oss.

Ну як же без боке? Воно тут просто фантастичне – розмивається фон просто у матову пелену, тож портрети цим об’єктивом робити одне задоволення. Також попробували його у відеозйомці. Ось тут якраз і стали в нагоді його можливості з автофокусу. Тобто об’єктив тут себе проявив на усіх 100%. Ті проблеми які раніше постійно виникали з перефокусуванням через те що герой виходить з коридору різкості тут у більшості випадків відсутні. У парі з поляризаційним фільтром ми отримали чудову кіношну картинку з широким динамічним діапазоном. І це при зйомці на звичайний профіль без використання одного з S-Log. Тобто, як на мене, для відеозйомки цей об’єктив просто знахідка. Особливо для репортажних зйомок де потрібно мати добрий зум і оперативне управління.

Ну і про зум. Спочатку думав що він тут не чесний. Знімаючи «референсне» гніздо з лелеками розумію що не дотягує до 200 мм інших об’єктивів. Але співставивши факти маю визнати що давно не працював з об’єктивами саме для кропнутих матриць. То у цьому об’єктиві є 210 чесних міліметрів без урахування всіляких похибок щодо розміру матриці. Трошки недостатньо, але дякувати що і вони є та ще й з можливістю фотографувати при діафрагмі 4.5

І не можу не сказати про стабілізацію. Нажаль маю погодитися з думками інших блогерів: вона у Sony до дупи. Якщо так ямко висловитися. Очікування забути про змазай -зазнали повного фіаско. Очікування отримати плавну проводку у поєднання матричного та оптичного стабілізатора зазнали краху. І тут на думку спадає вислів одного з українських рок музикантів: «Краще б Sony випускали касетні магнітофони».

Sony E 4.5-6.3/55-200oss – післяслово

Принаймні Sony E 4.5-6.3/55-200oss  був чесним з нами і не обіцяв того, чого не може виконати. І це вже заслуговує мати його в своєму арсеналі. Так, він частково виправдав наші очікування і можливості камери в питанні автофокусу, але розчарував в питанні стабілізації.  Він поділився своїми сильними сторонами щодо діафрагми і не розчарував у чіткості та кольоропередачі. Справді такі об’єктиви десь дають невелику надію претендувати камерам на звання репортажних і особливо йдеться про відеосегмент. Це уже трошки більше ніж звичайний кіт, і мати такий об’єктив на старті -круто, а в повсякденному використанні – зручно.

2 коментарі

  1. Фотовася 13.04.2021 Reply
    • Yaroslav BaranAuthor 26.05.2021 Reply

Add a Comment

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.