Tamron Aspherical LD XR DI II SP AF 17-50mm 1:2.8 [IF] A16 – перші враження від об’єктива

Ого-го скільки букв у назві, тому далі спростимо умовно до Tamron 17-50мм F\2.8  .  Отже ви уже зрозуміли – парк оптики поповнився «новим» об’єктивом. Справді після об’єктивів Canon якось важко звикати до нового маркування, та насправді тут закодовано досить цікаву інформацію. Та про це згодом. Загалом об’єктив не з нових оскільки початок його виробництва 2006 рік, проте він і сьогодні на конвеєрі. Нам на вторинному ринку вдалося відшукати достатньо прийнятний екземпляр з чистою оптикою, без фронт та бек фокусу, з хорошим фокусуванням. Як запевняв продавець – привезений з Німеччини. Так це чи ні – важко уже констатувати, проте справді зовнішній вид був на відмінно.

Нажаль в неті саме про цю модель мало інформації отож спробую по крихтах зібрати якусь таку загальну картинку щоб зрозуміти з чим маємо справу. І думаю дана модель ще здатна конкурувати в середовищі фотографів, оскільки її найбільшою перевагою є професійні характеристики за достатньо зручну вартість.

Tamron 17-50мм F\2.8  – чому дана модель

Не раз згадував, що маю багато знайомих фотографів, з якими люблю поспілкуватися на ті чи інші технічні теми. Так от, одного разу запримітив у пана Андрія (знайомого фотографа) обновку на камері. Нею виявився саме наш герой. Придбав він його у Польщі також за хорошу вартість і тепер вихвалявся, що має чудову оптику. Звісно недовго домовляємося і на наступний день у нас тест-драйв у міському парку. Нажаль світлини не можу відшукати, та все ж навіть перші світлини приємно вразили. Світлосила об’єктиву вартувала того щоб він опинився у моєму арсеналі. Хоча визнаю, на той момент відкинув ідею з покупки цієї оптики, оскільки уже є кітовий об’єктив з тою ж фокусною відстанню. Наразі катастрофічно не вистачає ширококутника або над ширококутного об’єктиву.

Справді Tamron 17-50мм F\2.8  багато продавців позиціонували, як наступник кітового об’єктива. У моїй же ж ситуації наступників уже декілька, тому якось він не вписувався в загальну картину. Та йшов час, ми розпочали студійну роботу і ось тут виникла потреба мати в своєму арсеналі щось достатньо світлосильне але й ширококутними можливостями, оскільки фікси в 50 мм. ну ніяк не підходили для студійної зйомки в домашніх умовах. І ось та знову в поле зору потрапляє Tamron 17-50мм F\2.8

Tamron 17-50мм F\2.8  – особливості, родовід, специфікація

Як вже згадувалося раніше дана оптика періоду 2006 -2009 років. В 2009 році її доповнила оновлена модель з приставкою VC. У новій моделі з’явився стабілізатор зображення а також зріс діаметр передньої різьби до 72 см. В нашого героя він становить 67 см.

Та все ж дана модель досі перебуває на збиральному конвеєрі, тому і сьогодні можна придбати цілком нову версію даної моделі.

Що цікаво, Tamron 17-50мм F\2.8 збирався одночасно в Японії, В’єтнамі та Китаї. Тому вам у руки може потрапити різні варіанти країни випуску. У моєму випадку – вироблено в Китаї. Та якщо зважати на стан у якому він потрапив до мене це цілком похвально.

Щодо армії букв і символів у назві моделі. Насправді Tamron 17-50мм F\2.8   випускався майже під усі існуючі системи тому їх якось та варто було вирізняти. Отож пройдемося по маркуванню щоб зрозуміти хто за що відповідає.

Aspherical –  вказує на те що в оптичній схемі маємо асферичні елементи. В даній моделі 2 гібридних асферичних елементи.

LD – низько дисперсні елементи в оптичні схемі. В Tamron 17-50мм F\2.8 використовується скло з низькою дисперсністю. Дана властивість є для компенсації осьових  та бокових хроматичних аберацій, що позитивно впливає на якість фотографії на усіх відрізках фокусних відстаней.

XR – вказує на те що маємо справу з оптикою з високим рівнем заломлення світла, а це дало можливість впакувати достатньо складну схему у компактний корпус.

DI II – якраз ця характеристика повідомляє що об’єктив розроблено для кропнутих матриць типу APS-C. Якщо була б позначка скажімо DI-I, перед нами була б камера для повно матричного фотоапарата.

SP – (Super Performance) – дана характеристика повідомляє що маємо справу з професійною лінійкою компанії Tamron.

AF – Нічого особливого. Уже добре відома нам характеристика, яка повідомляє про наявність внутрішнього двигуна для автофокусу.

IF –  Повідомляє, що у даній конструкції застосовується так зване внутрішнє фокусування. Тобто передня лінза не прокручується для досягнення фокусу, а все відбувається в нутрощах цього агрегату.

Ну і звісно найактуальніші для нас характеристики це фокусна відстань від 17 до 50 міліметрів, а також постійна світлосила на усіх відрізках 2.8, що є мабуть найбільшою цінністю у цьому приладі.

Звісно в такі нутрощі не мав наміру заглиблюватися, але оптична схема даного об’єктива складається з 16 елементів у 13 групах.

Tamron 17-50мм F\2.8  – особливості екстер’єру

Перше знайомство вселило віру у солідність цього об’єктива. Достатньо масивний корпус, хоча і пластиковий, проте з залізним байонетом. Якість пластику хороша – не залишає слідів від пальців через спеціальне покриття. Маємо два перемикачі на корпусі. Один відповідає за вмикання і вимикання автофокусу, а інший блокує хід регулювання фокусної відстані. Про потрібність останнього в неті точиться полеміка не один рік, проте ще один елемент захисту думаю буде не зайвий.

Кільця регулювання фокусної відстані та фокусування покриті рельєфними гумовими накладками, за які буде зручно регулювати навіть в рукавицях. Також в комплекті з об’єктивом йде бленда, яка кріпиться на спеціальний передній зажим байонетного типу, при тому не блокуючи доступ до передньої різьби і кільця фокусної відстані. Мабуть лишень страждає кільце фокусування. Та при використанні автофокусу дана проблема є неактуальною.

Tamron 17-50мм F\2.8  – перші враження від використання

Цілком логічно, що усе порівняння будемо робити з кітовим об’єктивом, адже вони надзвичайно подібні, особливо що стосується фокусної відстані. Ну це нам так здавалося. На практиці відмінності виявилися куди разючими, що власне і підкреслює твердження: Tamron 17-50мм F\2.8   це абсолютно відмінний об’єктив.

Перші кадри відверто дивують. Вони надзвичайно разюче відрізняються від того що нам доводилося бачити. Інакші кольори, інакша картинка по півтонах і тінях. І тут не побоюсь цього слова: вона не інакша, картинка значно краща. Працювати з Tamron 17-50мм F\2.8   достатньо комфортно, оскільки його обхват суттєво більший і краще розміщується в руці. Дещо незвичне кільце зміни фокусних відстаней, оскільки прокручується у протилежну сторону ніж у  об’єктивів Canon.

Tamron 17-50мм F\2.8   – сильні сторони

Звісно сильною стороною є світлосила, яка є сталою на усіх відрізках. Також до сильних сторін варто віднести фокусну відстань, яка захоплює і широкий кут і портретний діапазон в 50мм. І якщо поєднати портретність зі світлосилою – можемо розраховувати на непогане боке. До сильних сторін також належить металевий байонет, що є заявкою на певну витривалість даної оптики. Ну і наявність бленди також є позитивних фактом. Добре фокусується і є достатньо чітким. Враховуючи такі позитиви, об’єктив здатний забезпечити якісну професійну картинку.

Якщо глянути на аксесуарну частину, діаметр передньої різьби в 67 см. Зекономить ваші кошти, оскільки фільтри та інші насадки будуть дещо дешевшими.

Tamron 17-50мм F\2.8   – слабкі сторони

Раз ми уже говоримо про бленду – як на мене вона дещо за слабенька. Тримаючи її в руках відчуваєш, як ту можна легенько зламати при невеликих навантаженнях. До слабинок також однозначно зараховую положення переднього оптичного елемента, який є майже в притик з передньою кромкою. Тож пошкодити подряпати його дуже легко. Тут крути не крути без захисного фільтра не обійтися (хоча я вкрай негативно ставлюся до такого аксесуара).

Є певні недоліки щодо хроматичних аберацій на відкритій діафрагмі і на мінімальній фокусній відстані. Проте це вирішується редагуванням в редакторах і є притаманним для багатьох зум-обєктивів. Також присутня легка віньєтка на усій фокусній відстані – та знову ж вирішується редактором. Ну і  в хорошій фокусній картинці є ложка дьогтю: на відкритій діафрагмі є здатність втрати фокусу по краях кадру. Хороша чіткість з’являється десь в діапазоні 3.2-3.5. Хоча знову ж ситуація притаманна багатьом зум-обєктивам.

Tamron 17-50мм F\2.8  – дивацтва

Є у цьому об’єктиві деякі речі які радше незвичні, аніж недоліки. Першим непорозумінням стала позначка на стороні байонету, яка вказує як кріпити об’єктив до камери. Вона чомусь вказує на тип байонету EF, хоча за логікою мала б вказувати на байонет типу EF-S, оскільки прилад чітко позиціонується, як об’єктив для камер з кропнутою матрицею.

Також до дивацтв належать наявність блокування колеса регулювання фокусної відстані на широкому куті і прокрутка цього ж колеса в протилежну сторону. Та й зрештою маркування на коліщатку фокусування в міліметрах та фунтах. Проте загалом усе це стає звичним після певного часу користування.

Tamron 17-50мм F\2.8  – очікування та поведінка в процесі експлуатації.

Нажаль з власного досвіду про це не можу розповісти, бо тримаю об’єктив лишень тиждень в руках, та все ж в інтернеті уже назбиралася певна інформація, яка дає можливість робити певні висновки. Так от насамперед дуже варто бути уважними під час придбання потриманої версії. Річ у тім, що об’єктив не любить стороннього втручання: після розбору в домашніх умовах досить важко зібрати назад з тими ж оптичними властивостями. В результаті об’єктив може мати бек і фронт фокус, може фокусуватися лишень на половину кадру.

Також варто пам’ятати що об’єктив дуже боїться прокрутки колеса фокусування з увімкнутим автофокусом. Це досить швидко призведе до виходу системи з ладу. Звісно і в об’єктивах інших виробників є така проблема, та все ж у Tamron 17-50мм F\2.8   вона по особливому актуальна.

І таких речей є ще достатньо, та наразі давайте складемо перелік побоювань недоліків, які можуть трапитися в процесі експлуатації, і через певний час у новій публікації поділимося нашими спостереженнями чи вони справдилися.

  • Гумки які є на кільцях регулювання можуть здутися та відставати
  • Виїзний хобот для збільшення фокусної відстані може затягувати пилюку в середину і забруднювати оптику.
  • З часом хобот почне самовільно випадати
  • З’явиться люфт у регулюючих деталях

Tamron 17-50мм F\2.8  висновок

Ось така невелика група побоювань, які ми назбирали в мережі. Тож час покаже чи вони мають під собою підстави. Також уже незабаром створимо публікацію порівняльного тест драйву між кітовим об’єктивом і Tamron 17-50мм F\2.8, а також про перші враження застосування його у студійній зйомці.

А загалом перші враження цілком позитивні, оскільки при невеликих витратах ми отримуємо доступ до професійної картинки з хорошими кольоровими характеристиками. Тому якщо ви стоїте на порозі першого апгрейду – достойний варіант, який завдяки своїй універсальності може стати невід’ємним супутником як на профзйомках, так і під час подорожей.

12 коментарів

  1. tadeush 12.06.2018 Відповідь
    • Yaroslav BaranAuthor 12.06.2018 Відповідь
  2. Маркіян 12.06.2018 Відповідь
    • Yaroslav BaranAuthor 12.06.2018 Відповідь
  3. mrk88 14.06.2018 Відповідь
    • Yaroslav BaranAuthor 14.06.2018 Відповідь
  4. geoF 23.06.2018 Відповідь
    • Yaroslav BaranAuthor 23.06.2018 Відповідь
  5. Valeriy 23.06.2018 Відповідь
    • Yaroslav BaranAuthor 23.06.2018 Відповідь
  6. Fedor Shaposhnik 15.04.2020 Відповідь
    • Yaroslav BaranAuthor 15.04.2020 Відповідь

Додати відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *