У Львові відбулась презентація системи серії Canon EOS R

23 червня 2022 року нарешті система Canon EOS R майже у повному складі прибула у столицю західної України. Чому у майже повному складі? Просто трохи раніше відбулась презентація флагманської камери даної серії Canon EOS R3. Нажаль на ній побувати не вдалося, але маю надію на окрему персональну зустріч з цим витвором технічного мистецтва. Оскільки від появи першої камери лінійки EOS R у мене виникло багато запитань до цієї серії, тож не скористатися запрошенням просто не міг.

Моя передісторія щодо системи Canon EOS R

Варто зазначити що організатором зустрічі є Canon Україна, тож можна вважати що все відбувалося на офіційному рівні. Ну а локацію і місце для тестів люб’язно надала львівська студія Fabrik Photo Studio. Тож на свій візит я покладав дві конкретні цілі:

  1. дати відповіді на питання по серії Canon EOS R
  2. обсервувати фотостудію Fabrik Photo Studio

Тож вибачайте, але публікація вийде дещо довшою за звичай. І ще хотілося б декілька слів зазначити про формат зустрічі. Він достатньо позитивний, оскільки сформовані групи до десятка фотографів давали площину для огляду, та все ж цього вкрай замало щоб зрозуміти що у тебе в руках і як воно себе веде в тих чи інших умовах. До чого веду, а до того що очікувати на якісь конкретні тестові результати з таких зустрічей не доводиться, радше вони для формування загального враження і для (що дуже важливо) можливості зробити порівняння.

Ну а тепер конкретніше про персональну історію щодо системи Canon EOS R. Під завершення попереднього року виникла потреба оновлення парку фототехніки. Ну про це можна прочитати тут на сайті. І у цій історії як варіант розглядалася камера Canon RP. Справді на той час можна було навіть купити новий body. Але немаючи камери в руках дуже важко було робити висновки. Відгуків в неті море але усі дуже протирічні. Так от перше питання стосувалося  чи відповідає дійсності інфа з нету і до сьогодні мене насправді доймали сумніви чи не зробив я помилку тоді надавши перевагу камерам Sony. Друге питання стосувалося камери Canon R. Нажаль на неї тоді бюджету просто не вистачило, а в історію «ще трохи підзбирати» я не вірив тоді і не вірю сьогодні. Власне що ми сьогодні і спостерігаємо. Тож просто виникло логічне запитання чи не перебільшені хвалебні оди стосовно даної моделі. З таким налаштуванням вирушаю на тест.

Як нас зустріла система Canon EOS R

Насправді це не була якась прем’єра чи відкриття з ефектом «вав», оскільки за 4 роки існування  системи Canon EOS R принаймні фотографи знають що це нова лінійка бездзеркальних камер даного виробника, яка паралельно запроваджувалась з новим стандартом оптики RF. Метою такого переформатування очевидно як маркетингова так і бажання не відставати від світових тенденцій у фото індустрії.

Так от у залі фотостудії Fabrik на присутніх очікував парк камер серії Canon EOS R та чималенький RF парк оптики: від ширококутних об’єктивів та зум – об’єктивів до портретних фіксів. Тобто обрати для тестів було що. Тим паче у розпорядженні гостей була студія з професійною моделлю (нажаль познайомитися часу не було  але згодом довідався з інтернету що це була Анастасія @anastasii_06 і якій велике спасибі за допомогу у тестуванні).

Звісно на усіх приладів не вистачало, тож довелося обирати пріоритети. Прогнозовано Canon RP одразу пішов у роботу тож спочатку в руки потрапляє Canon R з об’єктивом 16мм Ф\2.8. Про яку і далі поговоримо.

Камера Canon EOS R

Камеру даної серії тримаю вперше тож на старті виникла заминка як її увімкнути, оскільки органи управління дещо несуттєво відрізняються від дзеркалок цього ж виробника. Та все ж юзабіліті камери на високому рівні і розібратися з її управлінням достатньо просто. О і відкриваю для себе переваги сенсорних екранів коли прогулянка до потрібного пункту меню стає врази швидшою. Менюшку пробіг швиденько, але сказати що там щось незрозуміло не можу. Маркування кольорами допомагає не загубитися.

Загалом камера достатньо масивна з цілком непоганим хватом за магнієвий корпус. Тобто ергономіка звична кеноновська. Приємно що напрацювання багатьох років збережене і адаптоване до компактності бездзеркалок. Одразу також сподобався наявний монітор у верхній частині корпусу. Надзвичайно інформативний з якого легко зчитується інформація. Ну і комбіноване коліщатко управління з центральною кнопкою set.

Далі були проби. Як вже згадував першою оптикою став об’єктив 16мм Ф\2.8. Будем відверті, але на фотостудії таке скло є зайвим оскільки його ширококутність явно не для портретів. Ним чудово знімати інтер’єри приміщень, якісь сцени з великою кількістю елементів. Якраз для декількох кадрів репортажки він чудово підійшов. Світлосила дає змогу його застосовувати без спалаха у кімнаті освітленій денним світлом через вікно. Також чіткість у нього достатньо висока, тому свого покупця він знайде неодмінно.

Та повертаємося до Canon EOS R. Автофокус на висоті – промахів не було. Усе спрацьовує швидко без заминок. Ну і звук затвору це окрема пісня. Мабуть серед усієї серії він найголосніший, проте впевнений і без призвуків мовляв «на наступному кадрі відвалюся остаточно». Усе спрацьовувало швидко без затримок. Проте один курйоз таки стався: після швидкої серії світлин відмовився вмикатися режим перегляду мовляв буфер пам’яті заповнений. До речі така ж проблема спостерігалася і на Canon EOS RР. Та згодом стало зрозуміло що проблема і не в камері а у китайській карті пам’яті яка з незважаючи на напис на корпусі очевидно і не 10-го класу. Тому скасовуємо мінусовий бал для цієї моделі.

Телеоб’єктиви RF

Та зрештою захотілося таки повправлятися у портретній зйомці, адже перед тобою гарна фотомодель, ну і деякі фотографині не менш привабливі для кадру. Та от проблема усі портретники розібрали, тому йду старим перевіреним способом і прошу надати телеоб’єктив 100-500мм. Можна рахувати що в руках справжній телескоп. Але от халепа на 500 мм кадри занадто темні.  Уже незабаром розумію що причина криється у технічних характеристиках. Справді не можу відкрити діафрагму вище ніж 7.1. Щось тут не так. Одразу розпочав пошуки світлових характеристик  і справді даний об’єктив зі змінною діафрагмою 4.5 – 7.1. Добре це чи погано? Насправді це круто, адже скажімо для астрофотографії це справжня знахідка. Мало того об’єктив класу L з оптичним стабілізатором. Як портретник на 100 мм зарекомендував себе просто відмінно. Та ще б ані змазів і хороша чіткість.

Камера: Canon EOS R / Об’єктив: Canon RF 100 – 500mm F/4.5-7.3

Та на нас очікував ще один телемонстр-легенда об’єктив 70-200 мм. Зі світлосилою 2.8. тут взагалі без коментарів – він увібрав усі переваги свого дзеркального брата але ще отримав одну перевагу – він став компактнішим. Не втримався згодом на іншій камері перевірити яке у нього боке на 70 міліметрів, хоча в умовах студії це не так і просто. Воно суперове кеноновське.

Камера: Canon EOS R / Об’єктив: Canon RF 70 – 200mm F/2.8

Незважаючи на те що телеоб’єктиви масивні і достатньо важкі по вазі, у парі з бездзеркальними корпусами вони достатньо збалансовані і зручні у роботі. Ну і ті можливості які вони відкривають перед фотографом просто колосальні. От би їх протестувати на концертній зйомці коли мало світла і потреба в зумі просто велетенська.

Canon EOS R5 та Canon EOS R6

Так і ці дві новинки довелося потримати в руках і зробити серію кадрів. Від попередника допиляна ергономіка, кращий хват. Хоча куди вже ідеальніше. В роботі суттєво і відчутно швидший автофокус, набагато тихший і м’якший звук завтору. Таке враження що наступні моделі цієї серії взагалі будуть без затвору. Тобто наші герої це моральна підготовка до тихої фотографії. Єдине що здивувало так це відсутність другого верхнього монітора. Тобто ці камери з-зовні виглядають значно консервативніше ніж скажімо перший Canon EOS R. Знову ж добре це чи погано сказати не можу, оскільки камери не втратили у зручності управління: усі органи зручно доступні та зрозумілі.

Щодо якості картинки звісно 45 мегапікселей даються взнаки як на чіткості так і на можливостях обробки. До речі історія з Canon EOS R5 та Canon EOS R6 дуже нагадує мені історію Sony (Sony a7s та Sony a7r), коли відбувається конкретна маркетингова орієнтація окремо на фото і окремо на відео. Очевидно це ознака часу у розвитку бездзеркальних систем, адже подібне спостерігаємо й у інших виробників.

Загалом камери справили потужне враження як у зручності роботи так і у можливостях. Ну нажаль просто не було часу протестувати їх у відеозйомці, але тут лишень по технічних характеристиках можна зрозуміти що очікує багато сюрпризів та  меж навіть у 8К.

Камера: Canon EOS R6 / Об’єктив: Canon RF 70 – 200mm F/2.8

Нарешті Canon EOS RP

Під завершення тесту нарешті до рук потрапляє довгоочікуваний Canon EOS RP. Перша серія кадрів одразу заспокоїли моє сумління і що я не прогадав у виборі саме Sony. Камера після флагманів виглядає іграшковою і недоробленою у плані користування. Тримати незручно – хват символічний. Ну а звук затвора нагадує звук старої пружинної іграшки з дитинства яка має ось-ось розвалитися на частини. Ну і ще невзаємозамінний акумулятор остаточно переконали у правильності вибору.

Та все ж у цього малюка є й сильні сторони. Першою є його вартість. Тобто це найдешевша повнокадрова бездзеркалка в лінійці. Він доступний і дає усі можливості юзати RF-оптику за відносно мінімальні кошти. Другою суттєвою перевагою є якість зображення. Незважаючи на розхлябаність обвісу, електронна начинка тримає якість компанії Canon. Скажімо картинка абсолютно нічим не гірша ніж у Canon EOS 6D mk2. Ну принаймні кажуть що матриця у них спільна. Мало того Canon EOS RP перевершує донора в компактності та відео можливостях. Загалом портретна зйомка продемонструвала сильні сторони цього бюджетного девайса. Тож враховуючи усі обставини Canon EOS RP приречений на популярність серед любительського і навіть професійного сегменту.

Камера: Canon EOS RP / Обєктив: Canon RF 70 – 200mm F/2.8

Система Canon EOS R – узагальнення

Ну щось предрікати цій системі немає сенсу, адже 4 роки показали її живучість рентабельність і функціональність. По факту вона є і навіть незважаючи на те що вийшла на ринок відносно пізніше від конкурентів, вона залишається конкурентоздатною.

Що мені сподобалося у цих камерах? Так це еволюційність розвитку компанії Canon, адже у камерах збережені усі напрацювання та попередній досвід. Кращі сторони щодо ергономіки та юзабіліті тут залишаються. Тут надалі зберігається кеноновський баланс кольорів, який мені завжди імпонував як най збалансованіший і найкраще придатніший до колорування. Все тут є і все працює. Мені сподобався оптичний видошукач який також є якісним і достатньо інформативним.

Що не сподобалося, так це певні експерименти з органами управління. Скажімо бракує звичного коліщатка на задній стінці. Скептики скажуть: таж воно є на верхній панелі. Насправді з практики на камерах іншого виробника навіть три коліщатка не є зайвими і суттєво прискорюють управління у мануальному режимі. Загалом як на мене найкращі органи управління таки в камері Canon EOS R. Найгірші у молодшого брата. Щодо експериментів з матрицями нічого особливого сказати не можу допоки не протестуємо кожну індивідуально. Але перші враження стримано позитивні.

Декілька слів про Fabrik Photo Studio

Ну звісно антирекламою не займаюся тому про сильні сторони даної фотостудії. Враженнями ділюся з точки зору фотографа. Отож першою стороною насамперед простір, який (як показує практика) мабуть є найголовнішим у студіях. Його тут предостатньо разом з відміною висотою стелі. Уже при таких умовах можна творити. Але йдемо далі. Насправді залів тут декілька. Деякі з локаціями деякі з фонами. Є тут і біла циклорама що розширює можливості студії.

Щодо технічного забезпечення нічого з дому тягнути не доведеться. Та-так бував на фотостудіях куди довелося везти власне світло. Так от на Fabrik Photo Studio є набори як імпульсного та к і постійного світла. Мало того тут є подвійна система тримачів (стійки та пантографи) що дає можливість використовувати студію як для фото так і для якихось динамічних фотозйомок.

Ну і за систему перевзування теж респект. Нажаль не знаю як тут побудована робота з фотографами та моделями, оскільки був у ролі тестувальника, але сподіваюся синхронізатори тут завжди заряджені і адміністратор готова допомогти при будь-яких проблемах. Ну і найважливіше – цінова політика. Вона тут достатньо стримана.

Система Canon EOS R – замість післямови

Кожна з таких зустрічей насправді має ще один цікавий позитив – спілкування та нові знайомства ну і якщо ви спостережливий то й новий досвід. Під час зустрічі було цікаво спостерігати хто і як працює під час портретної фотосесії, хто і як відчуває світло і працює з ним, хто і як працює з моделями. Під час цієї зустрічі варто констатувати зацікавленість фотографією молоді, яка становила левову частку усіх учасників. Тож фотографія в тренді і в майбутньому на Україну очікує багато нових фото знаменитостей. Головне нам вистояти і перемогти, а доступність до техніки вірю з часом буде. Отож усім нам перемоги та по R3 і зустрінемось на нових презентаціях та тестах.


Ярослав Баран

Фото автора.

Модель: @anastasiya_06

 

Add a Comment

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.