З Canon на Sony: з системи на систему

Відверто не міг подумати що доведеться торкатися цієї вічної і риторичної теми серед фотографів «з Canon на Sony». Вона з розряду: «RAW чи JPG», «дзеркалка чи бездзеркалка» і ін. Уже сказано багацького в мережі, та все ж історія плавно підштовхує сказати щось і мені з цього приводу. Насправді дискусія у нашій новоствореній групі «Про фото на ЯрекФОТО» акумулювала досить багато цікавих думок. Та все ж ключовим моментом став факт часткового переходу на Sony, тож відповідно хотілося б і мені поділитися думками, які впевнений будуть мати як противників так і прихильників.  Отож це перша публікація на дану тему в якій поділюся чому саме перейшов на Sony і які технічні моменти очікують тих, хто зважиться на такий крок.

Чому переходжу з Canon на Sony

Так я був і частково залишаюся прихильником системи Canon. Уже тестуючи декілька днів поспіль камеру Sony щораз більше переконуюся – вибір зробити складно на користь якоїсь із них. Кожна має свої переваги і недоліки і до ідеалу ще далеко. Та все ж які обставини спонукали зробити такий крок.

Мій добрий і надійний Canon EOS 7D усе таки почав морально та здавати позиції. Якщо по фото він і ще здатний давати фору то по відео ситуація куди серйозніша. І ось тут рокову роль зіграли два символи, які сьогодні можна сказати у тренді. Йдеться про «4К». звісно я не є прихильником секти 4К в яку так по особливому вірять багато відеографів. Я все ж аргументовано прихильник якісної і правильної відео картинки, тож у чари не вірю. Мене цілком міг би задовольнити правильний якісний Full HD. Та все ж серед моїх замовників щораз частіше стали траплятися представники саме сподвижників 4К. І часто в бесідах переконуюся що суті більшість з них і не знає, тож сліпа віра у 4К з часом почала схиляти нас до наявності його в арсеналі. Ось так і розпочалися пошуки камери, яка б нам замінила наш Canon EOS 7D. Вимоги були прості: універсальність камери, тобто вона мала знімати відео і фото достатньо пристойно, якість фото негірша ніж у попередника, а той краща, наявність святого 4К і найголовніша вимога – вписування в межі бюджету. Ну про вибір ми писали в публікації «Полювання на 4К».

Відверто скажу, що до останнього був прихильником апдейту Canon. У нашому бюджетному коридорі на даний історичний момент опинилися Canon 200D, 80D і M50. Нажаль через природу 4К довелося від них відмовитися. Далі були пошуки по інших системах і ось в результаті у нас в руках  Sony A6500. Про враження від апарату розповім уже в наступних публікаціях. Наразі ж маю констатувати що спонуканням до такого кроку на зміну системи стали виключно фінансові та маркетингові фактори. Так сталося що на конкретний момент за відповідні гроші компанія Canon не була здатна запропонувати гідної і відповідної до вимог моделі. Були гірші і були кращі, проте поза межами бюджетного коридору.

Читаючи наших фотоблогерів, а також коментарі фотографів в обговореннях зустрічаю найчастіше дві причини, які спонукають людей до такого переходу: насамперед беззаперечна віра у кращість Sony, породжена очевидно трендами, рекламою, порадами знавців. Таких насправді переважна більшість. І друга причина – пошук інструментарію для конкретних завдань, яких невистачило у попередній системі. У моїй ж історії як виявилося була третя причина, яка є по своєму особливою, проте десь після порції тестів мав би примкнути до однієї або іншої армії. Одразу скажу уже маю своє уявлення про нову систему. Ось цього чарівного ВАВ вона однозначно не викликала, але є свої певні переваги, які однозначно роблять її цікавою поряд зі старою системою. Наразі у мене дві камери двох систем і на цьому місточку буду до тих пір допоки не зрозумію остаточно що мені буде більш потрібне у подальшій роботі.

Якщо ви вирішили перейти з Canon на Sony

Зазначу, що поряд з популярною думкою про зрадників систем, дуже з повагою ставлюся до людей, які намагаються пізнавати щось нове і не бояться експериментувати. Тож далі декілька порад саме для таких фотографів. Якщо ви все таки вирішили перейти на нову систему, в моєму випадку з Canon на Sony, тут на вас очікує два сценарії розвитку подій. Перший «ідеальний» і я б бажав кожному щоб сталося саме так. Мова йде про випадок, коли ви розпрасовуєте стару систему, докладаєте чималу суму грошей і вам з головою вистачає на придбання камери з аксесуарами і набору оптики, яка б закривала усі потреби. Та життя вносить свої корективи і нажаль у час кризи так собі можуть дозволити одиниці. Тож швидше за все на вас очікуватиме другий сценарій – плавного переходу на іншу систему. За цим сценарієм ви насамперед придбаєте тушку користаючи старою армією оптики. Справді і так можна. І він здавалося б ідеальний: купляю перехідник і мав в одному місці дорожезну оптику від Sony. Та на практиці не усе так райдужно: за такими рекомендаціями криється недосказаність і міфічне сприйняття. Отож фрагмент з власної практики.

Правдою залишається те що на камери Sony можна прикрутити оптику фактично від будь-якої системи. І це без сумніву перевага бездеркальних систем, але проблема полягає у тому як вони будуть там працювати. Звісно якщо ви адепт аналогу і автофокус для вас зло – це ідеальний варіант. Ручками накрутили фокус і все працює. Але якщо перед вами в пріоритеті зручність та швидкість – ось тут починаються нюанси.

Про перехідники з Canon на Sony

Щоб їх зрозуміти трохи про перехідники. Вони бувають різні. В основному я їх поділяю на активні та пасивні, а також з лінзою і без. Окремо я б виніс спідбустер, та про нього як оптично явище розповім колись окремо. Наразі маємо розуміти що пасивні перехідник – це така собі механічна труба, яка дає змогу фізично прикрутити об’єктив від іншої системи до вашої камери, проте автофокус, управління стабілізатором і діафрагмою будуть відсутні. Звісно вони згодяться для старих механічних мануальних об’єктивів. Активні перехідники якраз дають змогу конектити й електроніку. Та все ж тут ідеалу немає. Знову ж повторюся (казав це у відеоверсії) на думку багатьох блогерів перехідник крути не крути але це лайфхак, чи по народному костиль, тож очікувати від нього ідеальної роботи не доводиться.

Щоб зрозуміти у чому проявляються баги коротко про те як ми тестували нашу оптику при роботі з перехідником Commlite:

  • Об’єктив Sigma 70-300mm F/4.5-5.6 – на крайніх позиціях зуму не фокусується. Добре але повільно фокусується на середніх значеннях. Управління діафрагмою працює на усіх відрізках.
  • Об’єктив Sigma 24-70mm F/2.8 ЕХ – така ж історія по крайніх позиціях. Проте є й один позитив. Попадання у фокус краще ніж на рідних Canon.
  • Об’єктив Tamron 17-50mm F/2.8 – показав найкращі результати: фокусується швидко по усіх відрізках. Управління діафрагмою робоче.
  •  Об’єктив Yongnuo 50mm F/1.8 – не може взагалі сфокусуватися. Як повідомив нас продавець, така ж ситуація і з полтініком від Canon.

Тобто як бачимо не усі об’єктиви будуть працювати, не усі об’єктиви будуть коректно працювати, ну і в більшості випадків швидкість фокусування буде нижчою ніж на рідних апаратах. Тобто така схема однозначно не для швидкої активної роботи. Та все ж обійти цю проблему можна перейшовши у ручний режим фокусування. Принаймні полтініки запрацють і в деяких випадках процес фокусування буде відбуватися швидше.

З Canon на Sony – підсумкові рекомендації

Отож насамперед переконаний що експериментувати  не варто боятися адже тут існують альтернативи, проте варто бути готовими до сюрпризів, які на вас очікують. Для цього перед переходом з Canon на Sony варто почитати мануали камер та об’єктивів, обрати перехідник який вам найбільше підійде і також ознайомитися з його можливостями. Часто виробники перехідників вказують принаймні яка оптика на них працює. Ну і таку інформацію можна знайти на форумах.

Уже незабаром сподіваюся поділитися першими враженнями від камери Sony a6500 і поділитися її сильними та слабкими сторонами. Наразі ж запрошує вас доєднуватися до дискусій на нашій новій групі у Facebooke – «Про фото на ЯрекФОТО», а також підписуватися на наш youtube-канал, де уже є відеоверсія даної теми. Зустрінемося у наступних публікаціях.

One Comment

  1. Yarmakfoto 02.03.2021 Reply

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *