Вступ
Справді дуже цікава тема. Переконаний, що кожен хто тримав в руках фотоапарат, рано чи пізно спробує себе в цьому жанрі. І не випадково, оскільки квіти? як об’єкти для фотографування чи вірніше моделі, вартують щоб їх фотографувати. Якщо справді дивитися на них, як на професійних моделей – вони досконалі: уже по факту вони пропонують красиву картинку. Тут не треба наносити макіяж щоб приховати якісь недоліки шкіри чи обличчя, тут не треба модель просити позувати. Квіти самі по собі уже перебувають у природній позі. І що ще цікаво: на багатьох порталах квіти завжди користуються увагою у широкої аудиторії. Тож виникає логічне запитання: а навіщо тоді писати окрему публікацію про те як їх фотографувати, адже тут і так усе досконале і усе зрозуміло. Проте я виходжу з іншого переконання що немає меж для вдосконалення, і відповідно хто ж нам забороняє «гарне» зробити ще кращим.
Уже понад три роки фотографую квіти. В якомусь сенсі мені усе це набридло. Та лишень до того моменту, допоки не побачу чергову чудову квітку, і одразу рука тягнеться за фотоапаратом. Думаю після перших спроб у вас також виникне така звичка фотографувати квіти. І це мабуть на все життя. Так от за цей короткий період накопичився невеликий досвід, тож спробую з деякими нюансами сьогодні поділитися.
Квіти в ролі фото моделей
Дивно, але про це по суті розповів у вступі. Отож нам доведеться працювати з ідеальними моделями. До наших послуг широченна гама кольорів, поз і сюжетів. Та все ж маємо насамперед зважати на природу наших моделей. Звісно фотографувати ту чи іншу квітку варто у період активного цвітіння, у хорошу погоду. Щодо часу фотографування – індивідуальний вибір, оскільки при будь якому освітлені ви отримаєте цікаву картинку.
Квіти – підготовка до зйомок
З точки зору фотографа у підготовці до зйомок квітів маємо готуватися фактично до портретної зйомки, адже невипадково квіти порівнюю з моделями. Тут у більшості ті ж прийоми і ті ж правила. Ми будемо мати справу в основному з середнім та крупним планом. Звісно це не канон і відповідно можна з планами експериментувати, проте у вищезгаданих планах квіти будуть виглядати привабливіше. Загальний план у цій сфері – діло не легке. Річ у тім, що наявність великої кількості неструктурованих квітів у кадрі вимагає набагато більше зусиль у побудові композиції тощо.
Квіти – підбираємо оптику
Отож для такого типу фотографування підбираємо відповідно й оптику. Як на мене тут найкраще підїйдуть світлочутливі фікси, які в народі називають «портретниками». Вони мають дві суттєві переваги: по перше дають змогу виокремити одну чи декілька рослин з загалу, по друге – надзвичайно цікаво передають відтінки зеленого кольору, з яким у деяких випадках нам доведеться навіть боротися. У своїй практиці використовую Canon 50mm F/1.8 та мануальний Геліос 44-м. два об’єктива є доступними по вартості і гарантують чудовий результат. Переконаний, що й інші моделі портретників також вас не розчарують
Квіти – об’єкт та фон.
І ось нарешті ми уже в польових умовах обираємо модель для роботи. Звісно більшість зйомок у нас буде відбуватися саме в польових умовах, отож найважливішим моментом у нас буде побудова композиції таким чином, щоб наша квітка не загубилася на фоні. Хоча у більшості випадків у нас в ролі фону буде глибоке боке, та все ж мішанина кольорів у ньому зберігається. Відтак проводимо кадрування таким чином, щоб голівка квітки розташовувалася на якихось контрастних елементах. У певних випадках таким фоном може стати зелена трава на якій добре читаються білі та жовті квіти. Скажімо червоні чи сині квіти можна розмістити в крайньому випадку на фоні неба чи якихось світлих елементах. Зрештою той же зелений фон після легенької корекції у Фотошопі також може стати чудовим тлом для вашого кадру.
Квіти – історія у пост обробці
Що ж, ми зробили бажані кадри і зрештою можемо їх публікувати. Справді одразу з фотоапарату квіти є читабельними і вартими уваги. Та все ж дотримуюся переконання «з хорошого зробити ще краще», тому таки рекомендую в певних випадках провести невелику корекцію чи у Фотошопі чи в Лайтрумі. Насамперед підкреслити кольори квіток додавши трошки насиченості кольорів. Звісно у такій ситуації підкреслиться і яскравість зеленого кольору, тому одразу знімаємо насиченість зеленого каналу. Відтак у кадрі ми отримуємо підкреслення і акцентування саме на нашій головній моделі – квітці.
Післямова.
Ось так поверхнево постарався розповісти про нюанси під час фотографування квітів, які суттєво покращать ваші результати. Звісно це не панацея для усіх випадків. Існує безліч рецептів як вдосконалити ваші світлини, та про це будемо розповідати у наступних публікаціях. Отож бажаю вам багато квітів і чудових світлин.
З циклу “Квіти пізньої осені”
З фотосерії “Квіти весни”