Ні, я його не планував купувати. З’явився фіолетовий світлофільтр у мене випадково, оскільки йшов у комплекті з іншими скельцями. Два роки без дії, і ось нарешті вирішив його використати за призначенням. Але цікаво, яке у нього призначення?
Інформації в Інтернеті обмаль. Там де купував набір також дуже сухо описано, що використовується для зйомок природи щоб підсилити зелені та сині тони. . Так воно насправді чи ні вирішив довідатися на практиці.
Фіолетовий світлофільтр – експеримент та перші враження
Отож предметом своїх експериментів обрав квіти. Ну так принаймні рекомендувалося на сайті де придбав комплект разом з фіолетовим світлофільтром. Погода виявилась напрочуд сприятливою. Також в руках опинився новий об’єктив, який нещодавно поповнив арсенал оптики. Отож пропоную вашій увазі дві світлини, зроблені з використанням саме фіолетового світлофільтра.
Перші враження направду захоплюють: цікава виходить картинка і особливо її кольоровий спектр. Що у нас у кадрі відбулося. Насамперед відбулося підсилення розових та фіолетових відтінків. У випадку з трояндою і айстрами воно цілком оправдано. Звісно повністю змінився баланс білого, тож змін зазнав весь спектр кольорів. Цікава видозміна відбулася з зеленим кольором – він став темнішим проте більш контрастнішим, і взагалі саме він у світлині з трояндою в загальному додав контрасту кадру. У світлині з айстрами жовтий колір став набагато темніший і насиченіший. Одразу скажу, що напередодні тестував новий об’єктив без фільтра саме на цих квітах, тому розповідаю маючи дані для порівняння.
Незважаючи на те що на об’єктиві стояла діафрагма 2.8, на вулиці ясна літня погода – чутливість у нас піднялася до 1000 iso. Тобто можемо констатувати що такий світлофільтр суттєво понижує світлосилу. (фотографії робив у режимі пріоритету діафрагми). Тож чи отримав я на виході очікувану картинку? Насправді – ні. Мабуть це «ні» в позитивному сенсі. Мені здавалось що світлина мала б фактично отримати фіолетове тонування. Насправді ж отримали зміну спектру що у випадку фотографування природи додало її цікавого нового забарвлення.
Скажу також, що спробував з допомогою фіолетового світлофільтра фотографувати людей, проте це буле не найкраща ідея: в кадрі ми отримали майже «аватарів» з насичено розовим забарвленням шкіри.
Фіолетовий світлофільтр – дещо про призначення
Ось такі результати з практичного застосування фіолетового світлофільтра. З одного боку гарно, з іншого – таки незрозуміла його функція. Проте хтось та винайшов і продукує це скло. Тому знову ж заглиблююсь в теорію. І що цікавого довелося довідатись. Насамперед цікавий факт: фіолетові світлофільтри дуже широко застосовуються в астрономії. Виявляється, з їх допомогою дуже зручно слідкувати за яскравими об’єктами: зорями, плямами на сонці, деталями на місяці. Такий світлофільтр додає контрасту та деталізації. Звісно щільність у астрономічних братів куди вища. Відтак саме ось цю здатність до контрасту та деталізації свого часу перейняла фото індустрія. І стосувалося це власне чорно-білих аналогових світлин. І тут фіолетовий світлофільтр не якийсь особливий: він як і решта кольорових світлофільтрів був покликаний вплинути на так званий основний і допоміжний кольори. Скажімо у випадку фіолетового світлофільтра основним є звісно фіолетовий а допоміжний – жовтий та зеленкувато-жовтий. Так от при застосуванні нашого фільтра фіолетовий стане дещо світлішим, а жовтий навпаки темнішим. На чорно-білих світлинах таким чином змінювався баланс між основним і доповнюючи кольором щоб досягнути кращого контрасту.
Висновок
Цікаве скельце – фіолетовий світлофільтр, але як бачимо у повсякденному житті він має досить обмежене застосування. У світі цифрової фотографії його функція зводиться виключно до художнього спец ефекту і то при фотографуванні природи, та предметки. Для портретів він є непридатним. Ну і для гурманів чорно-білої аналогової фотографії він може суттєво стати в нагоді для покращання деталізації у кадрі. Тож чи купувати його чи ні – вирішувати Вам. У моїй ж практиці він звісно не стане флагманом як скажімо CPL чи ND-фільтра. Проте час від часу може послужити засобом для виокремлення робіт серед іншого потоку фотографій природи і зокрема квітів.