Продовжую тему роботи зі світлом у фотографії і перед тим як перейти до більш практичних речей – ще один теоретичний пост про характеристики світла. Насправді у нашому блозі цій тематиці присвячено уже багато публікацій, з яких можна довідатися про усе, про що буду розповідати далі. Та все ж вирішив дану тему вивести у окремий пост, оскільки так буде доступніше і зрозуміліше про що йтиметься у наступних публікаціях на дану тематику.
І так, ми працюємо зі світлом, яке на практиці має дуже багато характеристик. Згадаємо з повсякденного життя бодай декілька. Це мабуть сила світла і колір світла. Так, у фотографії вони також будуть відігравати важливу роль. Проте поряд з тим існують ще декілька характеристик, які на подальшу фотороботу будуть мати фундаментальний вплив.
Характер світла
Справді за поведінкою світла його можна розділити на жорсткий і м’який. Як один так і другий має величезне значення у фотомистецтві. Вирізняється один варіант від іншого різкістю переходів між світлою і темною (тінями) частинами. Скажімо при більш різкішому контрастнішому перепаді ми маємо справу з жорстким світлом. При більш м’якших і градієнтурніших переходах ми працюємо з м’яким світлом.
Що цікаво, як один так і інший тип світла ми можемо моделювати з допомогою спеціальних світлових приладів, про які мова піде в наступних публікаціях, а також можемо їх зустріти у природі.
Спектр світла
Про це ми уже писали в одній з публікацій. Мова йде про відтінки білого світла, яке ми застосовуємо для освітлення моделей в студії. Я думаю що ви уже чули про холодне та тепле світло. Це якраз мова про нашу характеристику. На практиці думаю ви помічали, що біле світло не є однорідним. В одних випадках воно жовтить, в інших має синюватий відтінок. Такі відтінки до речі навіть у побутових приладах вимірюються температурою в кельвінах. Отож і нам доведеться мати з ними справу при виборі джерел світла для роботи у фотостудії Звісно ідеальним прийнято вважати спектр 5000 -5500 Кельвінів. Та насправді цілком підійдуть для роботи і інші спектри. Та у цьому випадку нам необхідно вміти правильно відлаштувати баланс білого на камері, щоб отримати на виході правильну кольоропередачу. Врешті спектр можна поправити на пост обробці.
Сила світла
Також вагома характеристика, яка суттєво буде впливати на якість світлини і на її засміченість. Скажу так: у фото справі необхідно багато світла. Його може бути замало, але забагато – ніколи. В одній із публікацій ми вже описували, що ідеальною кількістю світла є той показник, коли при чутливості ISO 100 ми отримуємо ідеальну експозицію і камері комфортно працювати. Ну і зважаючи, що така чутливість є мінімальною, ми розуміємо що потужність світла має бути не малою.
Післямова
Ось такі базові характеристики світла, знання яких дають можливість без проблем розпочинати роботу у фотостудії. Звісно це не повний перелік особливостей світла. Цей світ є надзвичайно різноманітним і цікавим. Та про інші варіанти будемо розповідати уже у практичних публікаціях, яких сподіваюся буде чимало.