Чи потрібний сайт для фотографа (частина друга)

Нагадаю, що у першій частині ми говорили про переваги, які надає сайт фотографам, а сьогодні мова буде йти про завдання, які сайт повинен виконувати для фотографа. Ми далі продовжуємо спілкуватися з представником Веб-студії Sample-Soft пані Іриною і будемо намагатися отримати відповіді, як то кажуть з першоджерел.

Автор: Ірино, добре, ми бачимо, що інтернет має багато переваг, але що вимагати фотографу від цього середовища. Тобто яку користь має сайт приносити фотографу?

Ірина: Як на мене це найголовніший етап в процесі розробки сайту: визначити цілі і завдання, які той має виконувати. І якщо для себе ви зрозумієте що очікувати від сайту, відповідно подальша розробка по дизайну і функціоналу має базуватися на тих вимогах.

Автор: Ірино, я тобі одразу можу сказати як думають фотографи: «Сайт має приносити гроші і клієнтів».

Ірина: Ось тут більшість замовників роблять велику помилку ще на етапі проектування сайту. Будемо відверті: процес отримання клієнтів не є простим. Він передбачає створення іміджу, інформування про вас аудиторії, спонукання до певних дій. Так от справді є сайти які здатні в кінцевому етапі привести вам клієнтів, але вони потребують часу та чималих капіталовкладень. Повторюся в Інтернеті ніщо не робиться просто так. Там я к в реальному житті треба прикласти чимало зусиль заради досягнення результату. А це час і кошти. Тому чи буде такий сайт рентабельним в кінцевому результаті – вираховувати замовнику.

Автор: Просто така цікава ситуація: коштів і часу на старті ну не дуже, а сайт потрібний. Де золота середина для фотографа у цій історії?

Ірина: Ярек, а давай простіше: сформулюємо певний перелік завдань для сайту, які може ставити перед собою фотограф, а вже по рівню складності і бюджету хай він сам собі обирає що конкретно потрібно? Думаю так буде справедливо.

Автор: Хороша ідея. То з чого розпочнемо.

Ірина: думаю розпочнемо з найпростіших моментів, у яких сайт може стати помічником фотографу. Мова йде про звичайну веб-візитку, або сайт-візитку. Завданням цього сайту допомогти фотографу репрезентувати себе для клієнта у випадку коли паперові візитки нездатні зробити певні моменти. Мова йде про ті випадки, коли паперові візитки фізично відсутні, а також замовник вимагає трохи більше інформації ніж «контакти». Мова йде скажімо про якесь бажання сформулювати загальну картину про можливості фотографа. Тобто про перегляд якогось узагальненого портфоліо. Якраз сайт-візитка тут як ніколи стане в нагоді. Ви передаєте замовнику чи потенційному клієнту адресу сайту і зайві слова уже не потрібні.

Переваги таких сайтів полягають у тому, що фінансово і конструктивно вони є найпривабливішими,  і найдоступнішими, оскільки не є складними у виробництві, і в багатьох випадках можете навіть самостійно їх зробити з допомогою спеціальних конструкторів. Це переважно 2-4 сторінки з контактною інформацією, короткою інформацією про фотографа, з невеликою презентацією фото робіт тощо. Звісно важливе значення тут буде відігравати дизайн. Автентичність дизайну буде виділяти вас серед подібних сайтів.

Автор: А чи буде такий сайт генерувати нових відвідувачів?

Ірина: Звісно, що ні. Його функція як і звичайної паперової візитки, яку ви комусь вручаєте, щоб у людини збереглися ваші координати. Так і тут сайт ви вручаєте потенційним замовникам, щоб той міг про вас дізнатися трохи більше інформації і завжди мав доступ до прямих ваших контактів.  Ось це є головним завдання такого сайту. Звісно я невідкидаю такого факту, що хтось комусь вас порекомендує. Але знову ж це рішення він прийме не через те що побачив сайт-візитку. Останній просто допоможе у рекомендації як аргумент. І це також добре. Проте через технічні особливості навряд чи він вам згенерує і приведе багато нових клієнтів.

Автор: Тоді яким має бути сайт щоб приводити нових потенційних клієнтів?

Ірина: Слушне запитання, оскільки для таких цілей потрібен абсолютно відмінний сайт. Якщо говорити професійною мовою, це має бути динамічний сайт на якому постійно інформація змінюється і поповнюється. Як варіант: це сайт – блог, сайт-щоденник, інформаційний сайт. Тобто це те місце де ви постійно будете щось публікувати, ділитися досвідом, інформувати про щось цікаве, що здатне зачепити велику аудиторію. Такі сайти вирішують декілька важливих завдань. По-перше вони позитивно працюють на ваш імідж, оскільки переносять вас з рівня звичайного фотографа до рівня експерта-фотографа. Думаю про важливість доброго іміджу говорити не варто.

Ну і наступною функцією цього сайту є генерування нової аудиторії. Та все ж щоб усе запрацювало, необхідно дотриматися певних умов. По-перше безкоштовні сайти-конструктори тут уже не підійдуть, оскільки для просування в мережі вони абсолютно непридатні і не зможуть вам дати нового клієнта. Звідтіля вартість такого сайту буде вищою ніж сайту візитки, оскільки безкоштовні домени і хостінг тут уже не спрацюють. Наступним моментом є якість написання публікацій. Вони мають бути цікавими і нести корисну інформацію. Третій момент це періодичність: поява публікацій має відбуватися регулярно. Як бачимо такі тематичні проекти є більш затратні оскільки потребують як фінансового вкладення, так і вміння писати і ділитися думками. Проте кількість аудиторії таких сайтів в десятки разів вища. Також варто зважати, що запрацюють такі сайти не одразу, а після певного періоду настирливої праці і певної кількості корисних матеріалів, доступних на сайті.

Автор: А якщо  поставити перед сайтом завдання приносити реальні кошти?

Ірина: Це ще одна група сайтів, які будуть найзатратнішими у виробництві. Для того щоб отримувати реальні кошти, необхідно в інтернеті щось конкретно продати. У випадку фотографів це мабуть продаж або послуг, або робіт. Проте щоб усе запрацювало доведеться вкласти чималий бюджет у розкрутку цього ресурсу, який врази буде перевищувати вартість його виробництва. Тому чи варто вдаватися таким творчим особистостям, як фотографам саме до цього останнього варіанту – питання досить риторичне.

Автор: Ось і дійшли до ключового запитання: Які саме сайт рекомендуєш фотографам?

Ірина: Без сумніву усім варто мати сайт-візитку. Це доступно, це просто. Проте не варто ставити до цього веб-ресурсу надмірні очікування та вимоги. Варто розуміти, що відвідувачі на нього будуть поступати лишень з вашого подання. Цей сайт хоча і не буде вам генерувати нових клієнтів, проте буде впливати на рішення тих, хто туди уже завітав.

Ну і якщо ви вмієте добре викладати свої думки на папері і хочете піднятися на дещо вищий рівень. Можна задуматися над блогом. Але знову ж при прийнятті рішення про такий перехід варто розуміти що ступаєте на тривалу і системну стежку, де результат буде не одразу, а лишень через певний період системної роботи.

 

Сподіваюся що ця коротка бесіда таки дала вам розуміння куди рухатися і який саме сайт розробити для презентації своєї фото персони. А третя частина на тему «Чи потрібний сайт для фотографа» буде стосуватися тих, хто уже має сайт. Спробуємо з Іриною розробити декілька цікавих порад, як зрушити сайт з місця.

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *