З дзеркалки на бездзеркалку: Sony a7RII – перші враження

Нарешті історія переходу завершилася і серія публікацій «З Дзеркалки на бездзеркалку» отримала повноцінне практичне підтвердження. Одразу анонсую: шукайте на нашому каналі в youtube велике відео по цій темі у якій розкажу значно більше ніж хотілося б передати у текстовій формі. Так от коробка з довгоочікуваною заміною повноматричної камери нарешті в руках, і за якийсь невеликий проміжок часу вдалося її випробувати у пейзажній, нічній те репортажній зйомці. Тож на що здатна Sony a7RII?

Чому саме Sony a7RII

Логіка вибору саме цієї моделі доволі проста: А) Перша заміна кропнутої камери Canon eos 7D відбулася на Sony a6500. Тож логічно і другу камеру немає сенсу брати якогось іншого виробника, адже дві системи у наш час трохи дороговартісне задоволення. Ні, чесно скажу розглядав варіант таки вернутися на Canon і продати Sony a6500, ну тяжко вона мені заходила зі своєю «зручністю» та «зрозумілістю». Вимоги вибору були чіткі:

  • Камера з повнорозмірною матрицею
  • Камера з хорошими фото можливостями
  • Камера з непоганими можливостями відеозйомки у 4К
  • Камера, яка б вписалася у виділений бюджет

Усе що далі буду розповідати це виключно власна суб’єктивна думка, тож буду радий почути і вашу думку в коментарях стосовно тої чи іншої позиції. Так от на час вибору камери перебрали низку камер. Чесно? Після трудностей з в’їжджанням в систему Sony дуже хотілося повернутися до Canon. Та ще одна невдала подія з презентацією нової моделі від останнього виробника стала знаком на чому зробити вибір.

Так от зупинилися на наступних моделях кандидатах:

  • Canon EOS 5Dmk4
  • Canon EOS R
  • Canon EOS RP
  • Sony a7II
  • Sony a7RII

І як не прикро визнавати, але Сanon не запропонував достойної моделі у нашому бюджеті. Дуже хотілося  отримати Canon R та по бюджету суттєво недотягували. В результаті у нас вибір звузився до двох моделей: Canon EOS RP та Sony a7RII. А далі обирали краще для наших потреб та вимог. Спиралися на технічні порівняння і на відгуки власників. Отож вибір зроблено на користь соньки.

Якщо звісно вам буде цікаво можемо створити окрему публікацію-батл стосовно цих двох моделей, та про це згодом, як і про перші враження від Sony a7RII. А наразі повертаємося до загальних питань про перехід з дзеркалки на бездзеркалку.

Тож після тривалих пошуків і ще триваліших торгів нарешті отримуємо довгоочікувану Sony a7RII. Для мене вона досі є темною конякою, оскільки через відносно невелику кількість інфи в мережі і досі незвичний діапазон мегапіксельності в якому ще не доводилося працювати багато речей залишалося незрозумілими. Та все ж ризикнули на крок і ось перші наші відчуття.

 

Sony a7RII – перші тактильні відчуття

А порівняти уже є з чим, адже в арсеналі уже є Sony a6500. Одразу скажу після цієї камери новинка виглядає набагато крутіше і насамперед завдячуючи дизайну корпусу. Він більший і менше  уподібнений до мильнички. Як не як повний кадр. І навіть декоративна надбудова з електронним видошукачем додає таки благородності камері. Тобто через такі переваги камера краще сидить в руках і в такому ракурсі врази є зручнішою для користування. «Географія» органів управління дуже подібна як і у попередниці. Тобто Sony a7RII має усі флагманські ознаки: побільше функціональних клавіш, плюс одне додаткове колесо. Мабуть саме цей факт спростив ознайомлення з даною моделлю, оскільки уже напрацьована звичка як і що вмикати, натискати чи крутити.

Вмикаємо камеру і розуміємо що меню тут очевидно ще старішого типу. Центральні іконки ще не мають кольорового маркування. Спочатку це насторожило, адже про соньківське меню вже давно складають легенди. Але на практиці виявилося, що саме старіший тип у даному випадку це перевага, оскільки там набагато менше пунктів меню, тож розібратися після новішої Sony a6500 врази легше і швидше.

Одним словом після першого знайомства ця камера почала одразу викликати ейфорію «новинки». Ні з попередницею відчуття задоволення почало з’являтися аж через 4 місяці після аналізу отриманих результатів. Тут звісно не так тут камера з перших кроків дала зрозуміти що вона не розчарує.

Робота та картинка Sony a7RII

Варто зазначити що це одна з перших камер з так званою матрицею зворотної засвітки, тож перші кадри одразу дають зрозуміти з чим маємо справу. Відверто скажу знову ж у порівнянні з Sony a6500 картинка значно збалансованіша. Sony a7RII десь є значно ближчою по характеру формування картинки до моєї попередниці Canon EOS 5D mk II ніж a6500. Тут уже не такі математичні шуми, і промальовка деталей м’якша і зрештою баланс кольорів дещо збалансованіший, хоча знову ж не без соньківської мадженти. Та все ж з «маджентністю» набагато простіше боротися на пост обробці ніж у a6500. Raw – файли тягнуться на порядок краще і сипляться теж відчутно пізніше.

Ну і про славнозвісні 42 мегапікселі варто сказати окремо. Сам їх факт дуже контрастне явище: це є однією з великих переваг так і одним з суттєвих недоліків даної камери. Тішить що недолік не впливає на якість картинки. Перевагами є деталізація картинки і просто безмежні можливості з кадрування. А от недоліком є великий об’єм файлів. Іноді один Raw може мати до 100 мегабайт. Тобто якщо фотографувати постійно на максимумі – ваш вінчестер завершиться десь в 4 рази швидше ніж зазвичай.

Sony a7RII на практиці

Пробні фотосесії тішили, але увесь максимум отримав під час новорічної програми в одному з готелей на курорті Східниця. Половина зйомок відбувалася у фотозоні а ще репортажка в ресторані де відбувалася головна програма. Як зазвичай майже повна тьма лишень з прожекторами світлового супроводу. Фактично повноцінна концертна зйомка в екстремальних світлових умовах. Хочу даній камері зробити комплімент адже чутливість автофокусу врази краща ніж Sony a6500. Sony a7RII в майже темному приміщенні впевнено фокусувався у 80%.

Проблемою залишається зміна кольору світлових приладів та частота їх вмикання і вимикання. Знаючи про дану проблему переходжу на мануальну оптику але з вищою світлочутливістю. Фокус пікінг не підкачав і відпрацював у 90% на відмінно. Ну але звісно при цьому втрачається оперативність спрацьовування.

В загальному оперативність роботи та зручність Sony a7RII після а6500 була врази кращою. І це дуже суттєво відчувалося у екстремальних умовах. Ще одна приємна фішка у цій камері – режим «Кроп» або Super 35mm. Насправді він нівелює недолік 42 мегапікселей і завдяки якому маємо змогу закріпити на камеру об’єктиви для кропнутих матриць, а також збільшувати фокусну відстань для повноматричних об’єктивів. Звісно мегапіксельність при цьому паде, але вона залишається пристойною в межах звичних 18 мегапікселей. В результаті ми отримуємо просто універсальну щодо оптики камеру з можливістю звичних невеликих файлів. І це круто. Єдиний недолік у цій історії – неможливість вивести перемикання режиму на функціональну кнопку, проте уже в новішому поколінні цю проблема усунута.

Sony a7RII в порівнянні з попередницею Canon EOS 5D mk II

Ну якщо спиратися на оцінювання якості картинки DXOMARK тут прірва 98 проти 79 балів. Сонька суттєво виграє, як і по автофокусу і інших технічних моментах. Та все ж у ветерана є й свої переваги. Це зокрема ергономіка корпусу, баланс кольорів і чутливість автофокусу. Тобто рано списувати її зі сцени принаймні в сегменті фотографії.

 Sony a7RII в порівнянні з Sony a6500

І тут Sony a7RII в лідерах. За оцінюванням якості картинки DXOMARK – 98 проти 85 балів. Якщо брати за показниками технічних параметрів за версією campex тут розрив дещо менший – 83 проти 79 балів. І якщо вважати що Sony a7RII є старішою майже на рік – це досить вагомі показники.

Хоча знову ж з практики результат DXOMARK більш реальніше відображає діапазон відмінностей між цими камерами.

Чи варто купувати Sony a7RII станом на сьогодні

Без сумніву так. Хоча камері на час написання цієї публікації виповнюється уже 5 років, та враховуючи її позиціювання вона аж тепер стає більш менш доступною для середнього фотографа у нашій країні. Навіть з тим технічним навантаженням на борту вона здатна втерти носа новішим популярним моделям і запропонувати зручнішу у сегменті Sony камеру з потужними професійними можливостями.

Якщо розглядати Sony a7RII в контексті переходу з дзеркальних камер на бездзеркальні – це один з найефективніших варіантів заміни повного кадру на повний кадр. Єдине що вартість і можливості співпадали.

Sony a7RII – що далі

Справді як не прикро визнавати, але час не враховує наші можливості і біжить далі. І як не прикро визнавати, але Sony a7RII уже історія. Станом на сьогодні уже існує Sony a7RIIІ і нещодавно анонсовано Sony a7RIV. Якщо брати до уваги наступницю – тут суттєвих змін плані картинки не спостерігається: та ж матриця ті ж мегапікселі. Покращання стосуються радше ергономіки камери. А от вже новинка (марк 4) це щось абсолютно відмінне від того що ми маємо в руках. На даний момент це захід в сегмент середнього формату з понад 60 мегапікселей на борту. Це ще новіша ергономіка і технічні можливості. Проте і вартість космічна.

Отож знайомимось далі і будемо продовжувати ділитися з особливостями роботи з Sony a7RII

One Comment

  1. kritikan 17.01.2022 Reply

Залишити коментар до kritikan Скасувати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *