Нарешті довгоочікувана тушка в руках і породжений у муках вибору апарат Sony A 6500 розпочинає традиційний шлях тестів і вивчення. Якщо ви вже читали «Полювання на 4К відео», очевидно в курсі фіналістів вибору. Та все ж ми вирішили трохи додати драйву і коефіцієнт 6300 дотягнути до 6500. Було це оправдано чи ні думаю розкажу у наступних публікаціях, оскільки саме про цю модель в межах одного посту ну ніяк не впишешся, і тим паче у нас перехід не просто з камери на камери, а з виробника на виробника і з системи на систему. Про причини також уже сказано раніше у «З Canon на Sony…». І ще уточню один малесенький момент: камера у нас тиждень і першим ділом тестуємо її як фото можливості. Про відео розповімо сподіваюся у недалекій перспективі.
Sony A 6500 – перші візуальні враження.
На погляд і дотик
Оскільки отримали камеру ну майже розкомплектованою, на думку спадають алегорії «точильний брусок», «обгоріла цегла». Цей паралелограм з першого погляду ну ніяк не викликав якихось позитивних емоцій чи здивувань. Найточніше враження: «до нас приїхала мильничка від Sony». Ні, з дизайном і поняттями ергономіки у цього виробника явно не все гаразд. Ось на столі лежить поряд дзеркалка Sony A 550 – ніби й не така кострубата з заокругленими бортами, але я в уяві ніяк не можу промалювати вид кінцівок тої істоти під яку пиляли цей агрегат. Так от хоча Sony A 6500 виглядає більш прямокутніша, але хват руки дещо кращий (кажуть навіть кращий ніж у Sony A 6300), та все ж далекий від ідеалу.
Друзі, це перші враження з першого погляду, а ось перший дотик був більш оптимістичним – метал. Магнієвий корпус вселяє надію елітарності разом з можливістю зміни оптики. Ну а далі відверто суцільні протиріччя: слот під карту пам’яті в акумуляторному відсіку, наявність відкидного фотоспалаху, відкидний монітор незрозуміло куди і незрозуміло для кого. І таких «недо…» тут є чимало. Ні! Однозначно камера у моєму випадку не викликала ефекту «ВАВ», і це породило більше запитань ніж відповідей. Старт цілком вселив сум’яття і розгублення.
Хоча мушу поділитися і певними «обнадійчиками». До таких я б відніс компактність камери. Після того як натягався з Canon 5D mk 2, ця камера без сумніву щось таке домашнє і кишенькове. Тобто є надія що вона не лишень для «урочистих подій», а скажімо для повсякденних прогулянок чи подорожей. Ну і позитивом є наявність усіляких крутилок та кнопочок. Точніше їх аж три і це має сприяти певному комфорту управління камерою. Тож давайте в цьому переконаємося.
Вмикаємо Sony A 6500
Увімкнули, і ось ще одне для мене розчарування – екран. Він мало того що невеликий, він з жовтуватим відтінком і по яскравості не має чим похвалитися. Бюджетний варіант, з яким провести аналіз динаміки чи кольорової схеми точно не вийде. Тобто якщо і далі мене будуть переконувати про якісні світлини уже на виході і без постобробки – бажаю попрацювати саме з Sony A 6500. Проте знову ж як на мене і мою філософію це ускладнення, але зовсім не проблема.
Хто здивував позитивно так це електронний видошукач. З електронними видошукачами мав справу на відеокамерах і колись на фотокамерах марки Olimpus. Те що є в Sony A 6500 це геть зовсім щось інше. По-перше він великий, по-друге пікселізації непомітно, по-третє він яскравий і яскравість зберігається при різних умовах освітлення. Звісно поряд є регулятор діоптрій. З моїми окулярами цей інструмент (електронний видошукач) – просто фантастичний.
А далі було меню Sony A 6500
Якби таке меню подавали в наших ресторанах, то ми б очевидно так і не зрозуміли куди попали: чи в фастфуд, чи пив-бар чи на сесію якоїсь із міських рад. Одним словом в плані юзабіліті тут ще є над чим працювати. Проявляються проблеми у незрозумілих скороченнях, у розташуваннях пунктів там де їх найменше очікуєш. Кажуть це вже покращений варіант, раніше було куди гірше. Ну вперше маю справу з камерами Sony і це «краще» після справжнього «кращого», якось знову ж не на користь цього апарата. Та знову ж сподіваюся що це питання звички і практики.
Sony A 6500 – практика
З моїм досвідом користування фотокамерами розібрався з управлінням десь орієнтовно за 2 дні, оскільки гарантійний час на ознайомлення дуже підпирав. Ну початківцю в’їхати у цей гаджет буде достатньо складно. Досі ще не перевіряв наскільки є функціональним автоматичний режим роботи, та сподіваюся там усе ок і піонерів Sony A 6500 таки не підкачає. Ми ж з командою подалися одразу в мануальний режим бо відчути усі переваги було просто ні з чим: парк оптики під руками залишився від попередника.
Знову ж ділюся своїми суб’єктивними враженнями які сформовані у порівнянні з попереднім досвідом і попереднім обладнанням. Та все ж коли приймав рішення придбати саме Sony A 6500 таких вражень було дуже і дуже мало, отож ділюся саме тими моментами які сподіваюся таки допоможуть прискорити подолання проблеми вибору.
Трохи про технічні особливості Sony A 6500 і враження від них.
З одного боку це майже Sony A 6300 з кропнутою матрицею на 24 мегапікселя (кроп-фактор 1.5) лишень з певними видозмінами. У старшій камері з’явився матричний стабілізатор і сенсорний екран. Про останнього: що він є що його немає – функціональність мертва.
А от щодо стабілізатора очікування були дуже великі. Персонально зі своєї практики мав велике сподівання що нарешті дамо бій змазу на середніх витримках і робота у слабо освітлених сценах стане комфортнішою. Та не так сталося як гадалося. Чи то я досі не в’їхав у налаштування стабілізатора, чи то примхливість камери щодо оптики, але робота стаба так і не вразила нічим. Мало того в камері почали проявлятися дуже дивні випадки появи змазу на відносно малих витримках. У чому проблема наразі вирішити не можу і знайти відповідну інфу в неті також не вдається. Отож якщо ви в курсі буду вдячний якщо у коментах поділитися досвідом.
Наступна загадка криється в шумах: вони у цій камері дуже дивні. Вірніше дуже дивна і незвична їх природа. То вони з’являються в тінях при низькій чутливості, то при цілком робочій чутливості вони покривають весь кадр. Природа такого стану речей для мене продовжує бути загадкою. Десь читав що таке може виникати при застосуванні логів та гам кольорів, та в моєму випадку вони були відімкнуті.
Sony A 6500 – ідемо на студію
Перша студійна зйомка оголила ще одну проблему – роботу з фотоспалахами. Найефективніший варіант використання студійних спалахів – з радіо синхронізатором. Такий рецепт давав цілком позитивний результат. Та коли вирішили скористатися відкидним спалахом для активації студійних з допомогою «світлової ловушки» (не знаю як цей термін по справжньому звучить українською), ось тут почалися коломийки. По-перше вмонтований в корпус спалах настільки різкий і потужний що пробивав студійні спалахи додаючи паспортних артефактів на обличчя моделі. Спроба скрутити його до мінімуму не увінчалася успіхом. Так, його можна пригасити до трьох стопів, але навіть і у цій позиції він відігравав сольну партію. Працював тоді в тріо з двома кеноністами і відверто відчував свою неповноцінність в конкретних студійних умовах.
Наступна неадекватність Sony A 6500 проявилася в інших студійних умовах – нездатність камери сфокусуватися при недостатньому освітленні. Так сталося що на орендованій студії були відсутні пілотні лампи. Це був фінал усієї роботи ані в ручну через електронний видошукач, ані автоматично камера не фокусувалася. Просто відмовилася працювати у темному приміщенні студії. Тобто ще раз і ще раз з імпульсним світлом Sony A 6500 дружити не хоче. Принаймні у наших декількох випадках. Згодом працювали з постійним світлом – тут проблем було набагато менше. Такий стан речей для мене вказує на те що все таки Sony A 6500 це більше відеокамера а ніж фотоапарат.
Sony A 6500 автофокус і його «переваги»
Дуже багато доводилося читати як відгуків так і коментарів про просто феноменальний автофокус з кільканадцятьма точками різних видів та пород. Та коли справа дійшла до практики виявилося що це або фейк, або дещо перебільшена інформація. Такий стан речей пояснюю двома варіантами: або маркетологи перегнули палку, або Sony A 6500 «літає» лишень з особливими рідними об’єктивами. Ми ж юзали камеру через перехідники з оптикою від різних систем. Що цікаво тут є декілька спільних тенденцій щодо роботи автофокусу. По-перше він не «шибко» швидкий. До речі швидкість на пряму залежить від розміру і ваги об’єктива. Чим коротший і легший об’єктив, тим шустріше літає його бажання зловити фокус. Але і тут є виняток: чомусь об’єктиви в 50 мм категорично відмовляються працювати. Перевірено на 2-х перехідниках. Ну і останнє спостереження: якщо у вас є теле чи зум об’єктиви, у вас будуть виникати проблеми на кінцях фокусних відстаней. Там також автофокус не бажає працювати. Ще раз нагадаю у вищевикладеному описав особливості роботи автофокусу з нерідною оптикою через перехідники.
Фотографії і їх якість
Скажу так: купуючи Sony A 6500 очікування були отримувати не гірші за якістю світлини ніж на попередніх камерах. Перед тим багато читав про особливість кольоропередачі камер Sony. Після трьох сесій переконуюся що працюю справді з дещо відмінною гамою кольорів. Вона інакша скажімо ніж в Canon. Справді тут складова червоного каналу присутня дещо виразніше що впливає на загальну кольоропередачу, проте така ситуація виявилася некритичною і легко піддається коригуванню. Тиждень вдивляюся у світлини від Sony A 6500 у порівнянні з попередниками. Виникає дуже багато сумнівів, пересторог. Та все ж маю визнати, що картинка на Sony A 6500 є чіткішою. Звичні об’єктиви тут ведуть себе краще. Не буду казати «набагато», але краще. І це мабуть заслуга тієї ж системи автофокусу яка не шустра але чітка. Ну і без сумніву перевагою є система фокус-пікінгу, яка дає просто феноменальні можливості щодо фокусування вручну. Це без сумніву перевага, яка б при наявності на тому ж Canon залишила б усіх конкурентів далеко позаду. Але маємо те що маємо.
І ще про шумову складову світлин. Перед тим як придбати камеру вивчав результати тестів і очікування будували дещо позитивніші результати у новинки. На практиці виявилося що логіка формування і виникнення шумів дещо відмінна від звичного, тому у деяких ситуаціях справді камера демонструвала кращі результати, а в деяких шуми з’являлися звідтіля звідки їх просто не очікував.
Sony A 6500 – висновки після першого знайомства
Звісно перед тим як купувати дану тушку начитався море сайтів, наслухався море блогерів. І коли хтось з шанованих мною блогерів каже що Sony дно по фокусу, уже переконуюся що десь у цьому є й доля правди. Однозначно неправда що це репортажна камера. Друзі з такими недопрацюваннями оперативно цією камерою можна лишень цвяхи забивати. І тут навіть не проблема у швидкості фокусу чи процесора. Проблема у розташовані кнопок управління та крутилок. Тиждень ходжу з камерою цілі дні без упину – так і не звик не задівати непотрібні органи управління. Готуєшся ловити фокус, а в тебе вискакує меню. Ні, однозначно ця камера не те, про що розповідається в неті і очевидно у ній ще багато таємниць.
Що далі з Sony A 6500
Одним словом мій старт на системі Sony був без фанфар , феєрверків і ефекту ВАВ. Та все ж багато позитивних моментів проглядаються за пеленою непродуманості і хаосу. Тому приймаю рішення дати час цій камері для реабілітації. Ну так склалося що в конкретний історичний відрізок саме Sony A 6500 запропонував збалансовану вартість та можливості, які вписувалися в бюджет, тому діватися нікуди. Скажімо продати її і забути як страшний сон. А що далі? За ті ж гроші кращого нічого не купиш. Найближчий якісний конкурент коштує на третину дорожче. Мені звісно шкода що у цьому коридорі просто не виявилося достойних камер Canon.
Отож перше знайомство з Sony A 6500 породило багато запитань і нерозумінь, відповіді на які з часом зможемо перегенерувати в позитиви цієї камери, адже підстав для оптимізму предостатньо. Давайте перерахуємо білі плями Sony A 6500
- Робота автофокусу – повне нерозуміння оскільки слова не збігаються з дією
- Змаз на малих витримках – що це?
- Шуми в тінях при iso 400.
- Чи краще буде працювати Sony A 6500 з рідною оптикою
- Чи функціональний тут стабілізатор і чи здатний він рятувати від змазів на великих витримках?
- Якої якості відео?
По переду ще розширений тест відео можливостей. Планую зрештою поюзати цю точилку з рідною оптикою. І лишень після кількох практичних сесій та зйомок можна буде робити більш менш остаточні висновки. Якщо ви маєте досвід роботи з цією камерою буду вдячний якщо поділитеся досвідом у відгуках, або у нашій групі «Про фото на ЯрекФОТО» у Facebook.
Ну і попередній висновок: як фотоапарат Sony A 6500 не ідеал оскільки в ній простежується чітка орієнтація на відео, та знову ж фотоможливості тут не провальні і при правильності росту рук з потрібного місця творити шедеври можна, адже в художньому плані вона однозначно цікава. Принаймні переконався що з усіх камер, це якраз непоганий баланс між фото та відео можливостями.