5. Як організувати фотовиставку – підготовка та проведення

Якщо в попередніх публікаціях ми говорили про теоретичні та технічні аспекти організації фотовиставки, то сьогодні поговоримо про інформаційно-комунікаційні аспекти. Справді будь-яка виставка насамперед є явищем візуально-інформаційним де ми намагаємося розповсюдити чи зробити доступною для загалу саме візуальну інформацію, тому нарешті ми дійшли до безпосередньої реалізації фотовиставки. Отож поїхали.

Інформаційна запорука успішності фотовиставки

Ми звами вирішили усі теоретичні моменти щодо фотовиставки, визначилися з технічними аспектами. Залишилось зовсім небагато – провести певну інформаційно-комунікаційну роботу. І тут би я її поділив на 4 етапи.

  1. Промокампанія
  2. Безпосереднє проведення фотовиставки
  3. Фуршет
  4. Пост-інформаційний супровід.

Як не дивно, але кожен з тих розділів є надзвичайно важливий і безпосередньо впливатиме на успішність вашого проекту «Фотовиставка». Пропоную зараз пройтися по кожному з них і зрозуміти їх роль та значення.

Промокампанія фотовиставки.

Одразу скажу що успішність вашої фотовиставки напряму буде залежати від того скільки людей прийде її відвідати. Це перший нюанс, а другий нюанс – хто прийде її відвідати. В більшості випадків 90% усіх потенційних глядачів прийдуть відвідати її саме у перший день фотовиставки. Це типова закономірність для новачків і ще нерозкручених авторів. Так от щоб до вас прийшов бодай хтось, доведеться теж добряче попрацювати. Умовно назвав цей розділ інформаційної роботи як «Промокампанія» і про це далі.

Пам’ятаєте, коли ми говорили про вибір локації і велась мова про комерційні галереї. Так от одна частина з вашої оплати за користування такими закладами мала б передбачати певну промокампанію з боку надавача послуг. Ну нажаль в українських реаліях так працюють одиниці,  тож у будь-якому випадку займатися просуванням доведеться безпосередньо Вам. Благо на календарі 21 сторіччя і робити це врази простіше скажімо ніж ще 20-30 років тому. Насправді тут вам для допомоги будуть корисні усі засоби комунікації які:

А) не порушують закон

Б) не садять вам імідж

В) не сварять вас з вашими друзями та рідними

Г) є ефективними

Д) працюють на вашу цільову аудиторію.

Саме останній пункт, а саме «хто ваша цільова аудиторія» ви б мали для себе з’ясувати ще на теоретичній частині підготовки. Для цього треба дати відповідь на питання: а кого б я саме хотів бачити у себе на фотовиставці. А це можуть бути:

  • Шанувальники фотомистецтва
  • Потенційні покупці ваших фото робіт
  • Експерти у галузі фотомистецтва
  • Представники місцевої влади
  • Представники ЗМІ
  • Колеги фотографи
  • Друзі рідні та хороші знайомі
  • Просто знані та популярні персони

Цей перелік може бути меншим або більшим, він може бути взагалі не такими, але він має визначати кого конкретніше ви хотіли б бачити. Від цього буде і залежати інструментарій подальшої вашої промокампані. А її інструментами можуть бути:

  • Пряма реклама в ЗМІ
  • Поліграфія: афіші та буклети
  • Дзвінки та персональні запрошення
  • Запрошення та реклама з допомогою соцмереж
  • Запрошення журналістів з допомогою прес-релізів

Тут також перелік інструментарію може бути значно ширший і кожен собі його обирає в залежності від наявних з них, в залежності від фінансових можливостей.

Як бачимо написано багато, але це теж лишень вершина айсбергу і щоб розкрити цю тему «як провести промокампанію фотовиставки» необхідно писати не одну публікацію. Ну наразі так коротко наскільки це можливо розкрив аспекти цього питання.

Проведення фотовиставки

Раз уже заговорили про айсберги, тож нарешті ми піднялися на вершину нашої льодової брили з організації фотовиставки. Тут проявляться усі позитиви і негативи попредньо проробленої роботи і саме тут буде розставлено більшість крапок над і.  Тож як саме має відбуватися фотовиставка? А я б запитав точніше: а як і з чого має розпочинатися фотовиставка?

Звісно просто запустити людей в зал мовляв «дивіться собі на здоров’я» не вийде. У наш час це занадто примітивно і нічого окрім присадки іміджу вам не дасть. Потрібний якийсь ритуал, який додав би урочистості та святковості початку фотовиставки. Так от у наш час це може бути:

  • Церемонія відкриття фотовиставка
  • Повноцінна презентація фотовиставки та автора
  • Кураторська екскурсія.

Про останню до речі дізнався нещодавно і маю до неї ще багато питань. Але зараз не про це і як саме стартувати обирати вам. Проте обраний формат старту має бути цікавим динамічним і в певній мірі має мати елементи, які мають виділити вас серед інших. Знову ж що і як саме робити можна почерпнути відвідуючи подібні заходи ваших колег. Через 5-10 презентацій у вас почнуть виникати ваші ідеї і почнуть з’являтися відповіді на питання.

На вступному заході якраз будете мати нагоду пояснити вашу концепцію, переконати відвідувачів чому ваші роботи варті уваги та й зрештою  суттєво додати цікавості до ваших робіт. У моїй практиці траплялися випадки, коли стартова презентація витягувала усю програму. Справді з точки зору піару іноді важливим є не те що ви презентуєте на фотовиставці, а як ви це подаєте. Якраз відкриття, презентація чи кураторська екскурсія це саме те місце де ще можна виправити ситуацію і здобути максимум дивідендів.

Як бачимо і тут можна говорити дуже багато і не на одну публікацію. Проте для того щоб ця викладка мала якусь цінність поділюся низкою порад з досвіду, які б не рекомендував в жодному випадку робити під час відкриття вашої фотовиставки:

  1. Не копіюйте сценарій презентацій від колег. Копія завжди гірша за оригінал і нічого доброго ви тут не отримаєте. Краще подати якусь примітивну програму але власного авторського написання.
  2. Час і динаміка церемонії відкриття має буди в межах формату. Формула «більше – краще», тут не працює. Оптимальний час на відкриття 15-40 хв. Не спроста уроки в школі тривають 45 хв. Це саме той час коли людина ще здатна сприймати інформацію більш менш уважно. Звичайно можна і подовжити до години, але лише у разі якщо у вас є професійний ведучий, який вміє тримати увагу публіки і програма є достатньо динамічною.
  3. Додайте у свій ритуал відкриття елементи інтерактиву з публікою. Задіяна публіка набагато лояльніше в майбутньому буде ставитися до вашої творчості.

Фуршет

Дивно, чого цю частину в організації фотовиставки виокремлюю? Ще донедавна теж вважав що посиденьки після відкриття це процес, який уже не стосується вашої фотовиставки. Та напевно як і більшість – помилявся. Річ у тім що саме фуршет може зробити для вас набагато більше корисного ніж сам захід. Чому? Тому що це атмосфера у якій пропадає формальність та бар’єри між людьми і багато доленосних рішень вирішуються саме на фуршетах. Або після офіційних спілкуваннях.

Фуршет також є вашою візитівкою на майбутнє адже по ньому відвідувачі визначають яким є головний герой вечора: скупий чи щедрий, простий чи зореносний, цікавий чи просто мудак. Думаю тут усе очевидно. Хоча насправді організація фуршету це окремий вид мистецтва, і якщо його організовують профі – успіх вам гарантовано і без фотовиставки. Жартую, але результат може бути неочікуваним.

Пост інформаційний супровід

Якщо вважаєте що фуршет це фінальна крапка вашої виставкової історії – глибоко помиляєтесь. Крапку буде поставлено тоді коли остання людина поділиться звами враженнями про ваш захід, коли остання публікація з’явиться навіть в соцмережах і коли ви усе це проаналізуєте із розумієте що вдалося, що ні, і чому не вдалося.

Насправді у цьому моменті ви нарешті отримуєте ту (улюблену дуже мною) точку опори щоб зрозуміти чого варті ваші роботи і яка подальша доля цього проекту. Відверто скажу що якщо ви вже допрацювали до цього моменту – однозначно ваші роботи та чогось варті. Переважно негативна оцінка стане зрозумілою не доходячи до фуршету, а іноді на стадії обрання локації.

Також з тієї точки стане зрозумілим чи варто продовжувати цей проект. І тут вирішальним буде навіть не якість ваших робіт, а ваша ресурсна спроможність і доцільність рухатися далі.

Замість післямови

Ось так десь бачу в принципі теоретичні засади питання «Як організувати фотовиставку». По переду ще публікація про те як воно усе на практиці відбувалося ну і в останній публікації поділюся своїми розчаруваннями та позитивними враженнями від процесу  і самого явища «Фотовиставка». Маю таки велике сподівання що моя писанина стане комусь та в нагоді і таки отримуватиму багато запрошень на просто крутезні фотовиставки. Вірю, що кожному з вас є що показати.


  1. Як організувати фотовиставку – Вступ
  2. Як організувати фотовиставку – Навіщо
  3. Як організувати фотовиставку – від ідеї до концепції
  4. Як організувати фотовиставку – обираємо формат
  5. Як організувати фотовиставку – підготовка та проведення
  6. Як організувати фотовиставку – Практика
  7. Як організувати фотовиставку – Підсумок

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *