4. Як організувати фотовиставку – обираємо формат

Нарешті ми дійшли до найвідповідальнішої частини у підготовці фотовиставки. Ми знаємо що ми хочемо презентувати, ми визначилися приблизно як воно буде виглядати, а тепер до конкретики.

Що розуміємо під поняттям «формат фотовиставки»

Тут йдеться про практичні аспекти як  і яким чином ми будемо презентувати вашу фото творчість. Якщо вам здається що усі фотовиставки подібні одна на одну – глибоко помиляєтесь. І саме у цьому пересвідчитесь в процесі підготовки фотовиставки. Знову ж до підготовки власної презентації навіть не підозрював про цей момент. Він для мене здавався очевидним, але реальність виявилася куди складнішою проте і цікавішою.

Отож ми маємо зрозуміти, якими мабуть матеріало-технічними засобами ми будемо реалізовувати нашу виставку. От що власне я розумію під терміном «формат фотовиставки». Тому давайте розіб’ємо весь процес на декілька етапів:

  1. Вибір локації
  2. Вибір носіїв візуальної інформації
  3. Дизайн фотовиставки

Усі ці етапи мають багато технічних характеристик і нюансів, тож готуємося до досить таки тривалої публікації.

 

  1. Фотовиставка – вибір локації

Ніколи не думав що це настільки складно. Знову ж перед тим обирати локацію, я спирався на досвід презентацій власних книг. Тут було все просто: домовилися з якоюсь бібліотекою на указаний час, прийшли, провели зустріч і до побачення. Але з фотовиставкою абсолютно не так. Отож які підводні каменів очікували мене на цьому шляху.

Для фотовиставки спеціальне приміщення

Виявляється що для фотовиставки не підійде будь-яке приміщення. Тобто це має бути приміщення з певними технічними характеристиками. Про що йдеться? А йдеться про те що виставковий простір на те і «простір» щоб забезпечити комфортне споглядання ваших робіт. Тут має бути відповідна площа, можливість відповідно забезпечити частота розміщення ваших робіт щоб рівномірно розподілити увагу між ними, тут мають бути певні технічні засоби від кріплення робіт до відповідного освітлення. Останнє як і забарвлення стін має одне з ключових значень для успішності споглядання ваших фотокартин.

Репутація та розміщення виставкового простору

Це питання швидше до маркетингу, та все ж ми обираємо ті галереї чи музеї які мають певний імідж і куди ходять глядачі. А на це безпосередньо впливає розміщення виставкового простору. Хоча практика показала, що в сучасних умовах глядачі дуже слабенько відвідають фотовиставки, особливо фотовиставки та фотовиставки початківців. Тому тут доведеться вам попрацювати багацько. Та про це розповімо в інших публікаціях на дану тему.

Режим роботи виставкових просторів

Ще одна неприємна ситуація яка здивувала, проте вона логічна і тут треба приймати правила гри для успішності вашого презентаційного проекту. А йдеться про те що просто прийти в якусь галерею і сказати що я з понеділка хочу у вас виставлятися не вийде. Чому? Тому що площі швидше за все будуть зайняті іншими авторами. Тобто кожний виставковий простір має свій план-графік роботи розписаний наперед. Можливо на пів року наперед а можливо і на рік. Тож займати місце вам прийдеться дуже завчасно. І цей момент треба врахувати при підготовці вашої фотовиставки.

Вимоги та бачення представників виставкових просторів

Під час пошуків локації зіткнувся ще з одним цікавим моментом – вимоги та переконання керівництв виставкових площ. Відверто скажу їх варто послухати бо часто густо справді вам можуть рекомендувати багато корисної інформації. Проте висновки та остаточні рішення робіть спираючись на ваші можливості та концепцію задуму. Свою історію розповім у розділі Практика, яка достатньо є показовою і у чистій теорії ви про це просто не дізнаєтесь.

Умови надання виставкових площ

Тут все просто: може бути безкоштовне чи умовно безкоштовне надання площ. А може бути комерційне. Тобто ви маєте платити за те що виставляєтесь у тій чи іншій галереї. Тут уже вибір за вами. Моє ж переконання для старту влітати в додаткові суми не дуже оправдано. Насправді у моєму випадку персонально би платив лише якщо галерея дуже відома і бере на себе зобов’язання з промо. А платити за те що ти і так будеш робити не бачу ніякого сенсу.

Якщо зануритися в реальні пропозиції виставкових площ, насправді тут їх є велике різноманіття:

  • Галереї
  • Музеї
  • Арт-кафе
  • Концептуальні ресторани
  • Університети
  • Спеціалізовані заклади
  • Галереї мистецтв

Про особливості кожного з них також напевно вартує написати окрему публікацію.

  1. Вибір носіїв візуальної інформації

Ця технічна частина підготовки безпосередньо пов’язана зі стилістикою і творчою складовою вашої фотовиставки. Простіше йдеться про те як і на чому ви будете презентувати ваші фотороботи. І тут теж здавалося у се просто: друканув на папері, розвішав і тішся. Та при сучасному розвитку технологій можливості значно ширші. Насправді в цей момент у мене виникла ідея написати окрему публікації про те «На чому друкувати ваші фоторобити для фотовиставки», але це зроблю спираючись на ваші відгуки.

Так от на що варто звертати увагу на даному етапі:

  • Розмір фотороботи
  • Тип друку та матеріалу на якому він буде надрукований.

Розмір: З практики – чим більший розмір, тим краще для сприйняття. Але не варто нехтувати і малим форматом, адже кожен з розмірів має свої особливості сприйняття. Також тут варто розраховувати на кількість робіт і розмір виставкової площі. Є маленькі гарні затишні галереї у яких великим роботам буде незатишно.

Якщо вам хтось каже що для виставки має бути лишень конкретний розмір  – не слухайте їх і гоніть від себе. Тут насправді немає єдиного рішення і кожен з розмірних форматів має право на життя. Тут важливіше звертати увагу на вашу фінансову спроможність, адже саме цей етап є найзатратніший і від розміру напряму залежить розмір витрат. Тобто тут доведеться шукати баланс між бажаннями та можливостями.

Тип друку: В сучасних умовах тут усе куди цікавіше. Якщо ще відносно недавно фотографи мали на вибір лишень фотопапір, то сьогодні:

  • Надрук на папері
  • Надрук на банерному полотні
  • Надрук на тканині (на холсті)
  • Надрук на пластику
  • Надрук чи випалювання на дереві

Може я щось і пропустив, але саме на таких носіях розглядав варіанти своєї виставки. Особливо мене розчарувала розмова з одним з представників виставкових площ що фотографія має друкуватися виключно на папері. Спершу був пригнічений, а потім почав юзати різні варіанти. І от що я вас скажу. Фотографія і зокрема фотокартини теж не стоять на місці. Є море різних фотографічних жанрів тож надрук на папері давно втратив свою монополію. А щодо інших носіїв – кожен з них має свої слабкі і сильні сторони. Якщо спиратися на сильні сторони – для кожного з жанрів  і стилів фотографії вони пропонують свої родзинки. Тому знову ж обираємо той носій – який якнайкраще може розкрити в кольорах і сприйнятті вашу думку та ідею, не забуваючи при цьому про вашу фінансову спроможність.

  1. Дизайн фотовиставки

Теж надзвичайно важливий елемент, який безпосередньо буде впливати на сприйняття ваших робіт. Він буде залежати від багатьох факторів:

  • Від розміру і забарвлення виставкового залу
  • Від розміру і кількості ваших робіт

Дизайн фотовиставки містить в собі такі поняття як:

  1. Оформлення ваших робіт. Вони можуть бути в рамці чи без, вони мають паспарту чи не мають і ін.
  2. Частота та порядок розміщення фоторобіт на виставкових площах. Вони можуть чергуватися розмірами, вони можуть висіти в два чи три ряди, вони можуть розміщуватися одна біля одної, або взагалі з інтервалом в метр і більше.
  3. Розміщення і формат інформаційних елементів – розмір табличок з назвами картин, розмір анотації чи афіші.

Насправді це окреме мистецтво, від якого також дуже багато залежить у сприйнятті вашого фотографічного матеріалу. І тут хотілося б поділитися порадами з досвіду та інтернету, яку усе краще сформувати:

  • Отож якщо ви будете самостійно розвішувати ваші фотороботи, перед тим роздрукуйте їх в маленькому форматі звичних світлин і навіть в дома розкладіть їх у тому порядку, якому б хотіли. Одразу побачите усі слабкі і сильні сторони і зможете внести зміни.
  • Усе таки б рекомендував у цьому питанні звернутися до працівників того виставкового простору в якому будете виставлятися. Вони достеменно знають нюанси і можливості свого дітища і їх поради будуть неоціненні.

Формат фотовиставки – післямова

Ну що нам залишається після цього стати і провести фотовиставку. Відверто скажу, якщо ви уже минули цей етап організації фотовиставки – маєте підстави давати поради іншим. Але це ще не завершення. По переду безпосереднє проведення фотовиставки, яке також має багато нюансів та моментів. Тож до зустрічі уже на вашій персональній фотовиставці.


  1. Як організувати фотовиставку – Вступ
  2. Як організувати фотовиставку – Навіщо
  3. Як організувати фотовиставку – від ідеї до концепції
  4. Як організувати фотовиставку – обираємо формат
  5. Як організувати фотовиставку – підготовка та проведення
  6. Як організувати фотовиставку – Практика
  7. Як організувати фотовиставку – Підсумок

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *