Сьогодні говоримо про легенди. Взагалі дана публікація фактично є продовженням серії «Камери з якими хотілося б попрацювати», а також у ній нарешті реалізую ще одну давню задумку – інтерв’ю з цікавими людьми зі світу фотографії. Отож головний герой нашого поста – легендарна камера Canon EOS 1D mk3. А будемо говорити про неї з цікавим і уже відомим у своїх колах фотографом паном Миколою Козловим.
В загальному про Canon EOS 1D mk3
Та перед тим як розпочати бесіду трохи історії і декілька слів про предмет бесіди. Нещодавно ми уже писали про попередника нашого героя камеру Canon EOS 1D mk2. Продовження взагалі мало б бути цікавим, адже мова йде про флагманську серію професійних камер компанії Canon.
Так от від попередниці у Canon EOS 1D mk3 залишилося багато спільного. Це і формфактор корпусу з інтегрованою батарейною ручкою та про дубльованими органами управління для вертикального хвату. Це і здвоєний кардррідер для двох типів карт (CF I SD), три дисплея (два монохромних і один кольоровий). Також сюди перекочувала нетипова кроп-матриця типу APS-H з кроп-фактором 1.3
Проте є і відмінності від старшого брата. І вони в кращу сторону. З’явився великий рк-дисплей з діагоналлю 3 дюйми. Матриця виросла до 10.1.мегапікселей. В камері з’явився новий здвоєний процесор Digic3 що вплинуло на зростання скорострільності до 10 кадрів за секунду. Окрім цього серед нововведень нарешті появилася функція Live View і новий блок автофокусу. Що ще цікаво змінився тип акумулятора, тож від старої версії вони сюди не підійдуть.
Canon EOS 1D mk3 була презентована у 2007 році, тож на час написання цього огляду найстарішим моделям виповнилося понад 12 років. Не дивно що у наш час її у доброму стані її знайти не так і просто. Проте нам поталанило. Вірніше поталанило фотографу Миколі Козлову, з яким власне і спілкуємося про цей апарат.
З Миколою Козловим про Canon EOS 1D mk3
Миколо, чому ти вирішив поміняти здавалося б набагато новішу камеру Canon EOS 760D на Canon EOS 1D mk3.
Можливо моя відповідь буде дещо нестандартною, але попробую пояснити на прикладі машин. Ось скажімо є старий Мерседес, і яким би він не був старим товщина металу є понад 2 міліметри. Є новий Мерседес – у ньому товщина металу 1 міліметр. Купуючи Canon EOS 1D mk3 я був і є переконаний що старе не завжди погане, і здатне втерти носа новинкам. Так, технології розвиваються, з’являється більша кількість мегапікселей. Їх може бути 100 і 200. Але кому воно потрібне. Для хорошого портрета переконаний вистачить всього 12 мегапікселей. Але коли у тебе хоча старих але 12 великих і «жирних» мегапікселей – думаю картинка говорить сама за себе. І коли ти починаєш «тягнути» картинку, бачиш, що виходиш на рівень тієї ж 760-ки.
Але що найдивніше те що ти отримуєш на 760-ці після корекції, на «одиничці» у більшості випадків ти отримуєш на виході з матриці.
Я взагалі переконаний що щоб зрозуміти камеру однієї сесії не достатньо. Треба пройти декілька зйомок щоб зрозуміти на що вона здатна. Сьогодні тут на локації де ми разом тестуємо її уже можна розставляти крапки над і оскільки це вже третя така глибинна фотосесія.
Миколо чи оправдав твої очікування Canon EOS 1D mk3
Так. Оправдав повністю. Якщо порівняти з 760-м різниця відчутна одразу з необроблених кадрів. Є об’єм і відпадає потреба щось видумувати як його створити. Світло по інакшому «тягнеться» ну і кольори цікавіші. І зрештою різниця є в тому що в одиничці є дві а не одна кнопки «шедевр». Ну ти розумієш про що я (сміється) мова йде про спуск затвора, до другої кнопки якого ще звикаю.
Ну і таке відхилення раз вже мова пішла про 760-ку. Щось доброго можеш про неї розказати?
Ніби малює класно, ніби нова картинка, та незважаючи на тих 24 мега пікселя це усе таки апарат, заточений більше під відео. Ну і в порівнянні з Canon EOS 1D mk3 картинка в останньому мені більше подобається. Хоча знову ж не можу сказати що 760-ка якась не така. Вона у мене з’явилася після Canon EOS 7D, теж легендарного апарата, з яким довелося попрощатися через дружину. Вона заявила що він для неї заважкий, отож довелося шукати легший варіант, яким і став Canon EOS 760D. І я погоджуюся з відомим блогером Майком Топтигіним що і сьогодні цей апарат впевнено входить в ТОП-10 у своєму сегменті.
Та повертаємось до Canon EOS 1D mk3. За результатами тих кількох сесій що тобі сподобалось, а що ні в ергономіці апарату?
З позитиву це насамперед вага, якої дуже не вистачало в 760-ці. Вона в цій камері присутня і її не забагато і не замало. По друге це дві кнопки спуску затвора. Хоча ще не звик до них, але це насправді зручно користуватися особливо у вертикальному хваті.
Також хотів би спростувати факт з інтернету що ця камера не любить і не працює з дешевою оптикою. Сьогодні ми знімаємо на Canon 50mm. F\1.8 stm і як бачимо усе працює на відмінно. Камера подружилася з цим об’єктивом на ура. А він аж ніяк не належить до дорогого сегменту.
Щодо недоліків – наразі не знайшов. Хоча знову ж розуміємо що усе пізнається в порівнянні. Так от у моєму порівнянні недоліків не виявляю наразі.
Ну і на завершення таке загальне запитання: яку жанру фотографії надаєш перевагу?
Це портрет, дитяча фотографія ну і нічна архітектура. Якраз з появою Canon EOS 1D mk3 планую зробити серію нічних сесій визначних пам’яток архітектури у рідному місті Самбір. Ну і в планах – Львів. Одиничка тут якраз дуже є і буде доречною.
Canon EOS 1D mk3 – персональні враження про камеру
Справді думка Миколи дуже важлива, оскільки він є фотографом з багаторічним стажем. Проте таки вирішив потримати апарат в руках і глянути на результати персонально. Отож організовуємо з Миколою Козловим спільну тест-сесію на курорті Трускавець, який є чудовим майданчиком для таких експериментів. Тут і лісова зона і великі об’єкти і архітектура. І найголовніше усе під рукою. Після Львова це мабуть друге місце куди фотографам варто податися для тесту.
Отож4 годинна сесія показала багато переваг цього фото ветерана. Незважаючи на вік Canon EOS 1D mk3 працює чітко, швидко і з достатньо хватким автофокусом. Я ж в той момент на противагу тестував Canon EOS 5D mk2. Коли випала нагода переглянути raw-файли з одинички, мушу визнати що динамічний діапазон на його 10-мегапіксельній матриці є дещо вищий. Також в одиничці вразила передача кольорів. Вона відмінна від п’ятака і має певну цікаву ауру. І тут згадуються чутки з інтернету про походження матриці від відомого бренду Kodak з яким колись Canon співпрацював. Так воно чи ні не можу стверджувати, проте кольоропередача дає підстави повірити у цю версію.
Фото автора у виконанні Миколи Козлова (Canon EOS 1D mk3)
Canon EOS 1D mk3 – фінальна репліка
Як по дружньому пожартував Микола Козлов «Тепер ти знаєш якою має бути твоя наступна камера». Усе б воно добре проте при придбані Canon EOS 1D mk3 варто зважати на перестороги, викликані віком камери. По-перше знайти камеру з невеликим пробігом сьогодні просто не вдасться. Знайти камеру у хорошому стані – теж робота не з простих. Також варто розуміти що з акумуляторами теж швидше за все будуть проблеми, тож їх доведеться купувати нові, або шукати перепаковані варіанти. Тепер щодо затвору, наш тестований екземпляр мав пробіг поза 200 тисяч, що для такого типу апарату є цілком прийнятним і відносно невеликим. Пошуки в неті показали що на китайських сайтах можна знайти запчастину за 50-60 у.о. тож з заміною проблем би не мало виникати.
Не знаю, мабуть маючи зайву суму коштів таки б купився на цю модель, оскільки результати тестування показали що і сьогодні Canon EOS 1D mk3 може утерти носа багатьом іменитим камерам. Історія Миколи Козлова також показує що ще можна віднайти достойний варіант у непоганому стані. Тому можу однозначно констатувати лишень одне: дану техніку рано списувати в історію і враховуючи тенденції розвитку фототехніки вона ще на роки залишатиметься в бойовій формі і зоні рентабельності. Справді з такою камерою «варто попрацювати» і свій статус легендарності вона отримала невипадково.
За розмову дякую
фотографу Миколі Козлову
http://mkozlovphoto.wixsite.com/