Знову повертаємось до теми фіксових та мануальних об’єктивів оскільки у нас на оглядів один саме з таких представників. Як не дивно його батьківщина Китай. Зацікавила нас саме ця модель через те що у нашому арсеналі бракує портретних об’єктивів надвисокої світлочутливості. Ну і зрештою взагалі хотілося довідатись що це за звір 7artisans.
Передісторія 7artisans
Поява цієї оптичної марки є дуже свіжою в контексті історії. За однією з легенд якось зібралися в Китаї семеро друзів-інженерів і під час приватної бесіди зрозуміли що вони в комплекті володіють досвідом повного циклу виробництва об’єктивів, тож вирішили спробувати себе у підприємництві і започаткувати новий бренд. Назвали його 7artisans, що в перекладі приблизно означає як «7 майстрів». Отож в 2015 році на світ з’являється їх перше дітище. Загалом за короткий час з’явилась ціла армія об’єктивів які мають усі одну спільну рису: висока світлочутливість, мануальна система управління, якісне скло, якісна збірка та металевий корпус, бюджетність. Справді щодо світлосили не у багатьох виробників можна зустріти об’єктиви з діафрагмою F 0.95. А у 7artisans такі є.
Що цікаво, незважаючи на свій короткий вік існування, об’єктиви цієї марки уже встигли стати навіть інструментом російської пропаганди. Нещодавно в поле зору потрапили декілька відео в яких блогери тої країни розповідають мантру що ніби то китайські інженери для того щоб створити об’єктиви 7artisans розбирали старі радянські (на їх думку російські) об’єктиви і зокрема Геліос і власне на його оптичному блоці з’явилися китайські вироби. Та при тому забувають нагадати що Геліос це також крадена технологія від відомого німецького виробника. Та для нас така увага і такий шум довкола цієї марки дає підстави стверджувати що там може бути щось цікаве, раз навіть роспропоганда будую на цьому свої інформаційні кампанії.
7artisans 55mm F1.4 – перші враження
Отож як я уже згадував зупиняємося саме на портретнику з діафрагмою 1.4. В практиці вперше буду працювати з такою світлочутливістю. Та про це згодом. Приїхав об’єктив у досить стильній чорній коробці у формі куба. Розпаковка, (яка до речі вже є відео на нашому каналі в youtube) приємно здивувала двома речами: дизайном упакування та самим упакуванням в середині. Об’єктив щільно обкладений з усіх сторін поролоном, що гарантує доставку у відмінному стані у найвіддаленіші кутки світу. В коробці ще декілька папірчиків виключно на китайській мові і ще дивна підкладка чи стійка, яку необхідно приклеїти двох стороннім скотчем до корпуса об’єктива. Фактично це усе.
Сам об’єктив справив дуже добрі перші тактильні враження: металевий, холодний важкий і щільний. Тобто пустот чи якихось люфтів абсолютно не спостерігається. Скло чисте велике прозоре.. Відверто такого великого отвору в об’єктивах спостерігаю вперше. По кольорових бліках можемо судити що тут є мультипросвітлення. Тобто загалом дуже достойний прилад з достойною якістю збірки.
7artisans 55mm F1.4 – органи управління
Абсолютно нічого складного – два кільця: ближнє до фотоапарата і тактильно ширше – відповідає за фокусування, дальнє і вужче – за перемикання діафрагми. Уся цифрова інформація на корпусі наведена читабельним шрифтом, який легко зчитується у будь-яких ситуаціях.
Кільця управління вразили своєю плавністю. Кільце фокусування має достатньо великий хід що позитивно впливає на точність процесу. Кільце перемикання діафрагми також плавне без скачків як в Геліосі. Як показала перша практика це і позитивно і негативно. Скажімо для відеозйомки саме те оскільки можна плавно міняти експозицію. Проте у фотографії через особливість конструкції об’єктива (кільця занадто близько розташовані один від одного) дуже легко при фокусуванні зрушити діафрагму. Якби було управління скачками, тактильно одразу би було відчутно що щось зачіпили не те.
Технічно про 7artisans 55mm F1.4
Загалом що це за гаджет і на що розрахований. Отож ми отримали для огляду об’єктів з фокусною відстанню 55мм з повністю ручним управлінням для бездзеркальних камер: ніякого автофокусу, ніякого управління діафрагмою з камери. Досить до речі нестандартна фокусна відстань, оскільки в більшості випадків подібні об’єктиви мають 50 мм. Світлосила об’єктива 1.4 – що є без сумніву ого перевагою. Варто зазначити що об’єктів розрахований на кропнуті матриці а не на повний кадр. Хоча з сучасними бездзеркалками це абсолютно не є якоюсь технічною перепоною. Оптична схема у народі має назву «схема подвійного Гаусса», яка часто використовується у багатьох виробників. Що цікаво під час фокусування – передня лінза рухається, але не повертається. А це робить можливим використання поляризаційних фільтрів. До речі діаметр передньої різьби 49мм що дасть можливість достатньо зекономити на аксесуарах. Також вражає конструкція діафрагми аж з 14 пелюсток які є сильно заокруглені. Потім на практиці зрозуміли що на боке отримати зображення гвинтів так і не вдасться.
Ну і загалом варто констатувати що випускається дана оптика під різні байонети. Ми тестуємо його на системі e-mount Sony
7artisans 55mm F1.4 – практика і пошуки
Отож ми отримали в результаті крутий світлосильний об’єктів за невеликі гроші. Знаємо з життя що дешевий сир буває тільки в мишоловці. Тож чи на справді він настільки крутий ідеальний і безвідказний як виглядає ззовні?
Ну насамперед дешевизна відзначилась на лінзоблоці де відсутні асферичні елементи. Відтак на певних позиціях даний об’єктів може страждати на прояви дисторсії. З одного боку це недолік, проте на фокусній відстані в 55 мм не критичний і легко усувається на пост обробці. Наступний момент який може насторожити, так це відпрацювання об’єктива щодо бліків. Так без сумніву це є його слабинкою і бічне світло і контрове може створювати певні проблеми при фотографуванні. Оскільки ще так глибоко його не доводилось тестувати тож подібні проблеми можна було бачити у багатьох блогерів, які демонстрували бліки, які нічого художнього нажаль в кадр не носять.
Та все ж і у нас нарешті відбулась перша пробна фотосесія під час якої лишень підтвердилась ще одна істина про дешеві світлосильні об’єктиви: на повністю відкритій діафрагмі в 1.4 об’єктів майже не робочий – картинка мильна нечітка, здають боки кадру. Та лишень достатньо прикрити діафрагму до 2.0 картинка стає чіткою контрастною по усій площі кадру. Ну така карма дешевих китайських об’єктивів. І це стосується не лишень 7artisans 55mm F1.4. Тобто маємо розуміти, якщо ми хочемо мати робочим 1.4 – нам необхідна оптика з максимальним отвором 1.0
Думав про аберації змовчати, оскільки виробник заявляє низький рівень хроматики. Та все ж перше фотографування лісу на сітці гілок промалювало чіткий рожевий відтінок, який звісно прибралося на обробці, тому щодо аберацій питання теж досить таке відкрите.
7artisans 55mm F1.4 – про позитивні сторони
Добре що пройшлися по недоліках оскільки знаючи їх зможемо краще оцінити сильні сторони. Так от перша практика з невеликої фотосесії не розчарувала. Взагалі уже згадував що вперше фотографую з такими великим отвором діафрагми тож у похмурий день довелося добряче покрутити щоб прибрати бліки. Ну насправді це легко досягається закриттям діафрагми, від чого як ми вже згадували виграє не лише експозиція але й чіткість картинки. Зручне і чітке управління фокусуванням. Дуже великий хід кільця дає можливість значно точніше фокусуватися. Ну і загалом кольоропередача явно заточена під портретну фотографію оскільки чітко проявляються кольори помаранчевого спектру. Скажімо чіткий бордово-коричневий відтінок, який домінує у картинці додає елітарності і допомагає краще корегувати скінтони.
Ще одна сильна сторона даного об’єктива – звісно компактність та вага. А це також позитивно впливає на ергономіку користування даним об’єктивом.
7artisans 55mm F1.4 – попередні висновки
Звісно загальні висновки зможе зробити лишень після детальних тестів та тривалого користування. Проте загалом об’єктив дуже сподобався через те що він володіє власним характером і неповторною картинкою. Тобто ми отримали інструмент який дасть змогу урізноманітнити нашу творчість. Так це класичний портретний об’єктив і не більше. Я собі просто не уявляю як його можна використовувати для інших потреб з такими технічними характеристиками. Проте як портретник – він чудовий. Знаючи його слабинки з нього можна витягнути достойні портретні результати. Так це об’єктив не для початківці оскільки для управління ним необхідно мати певний досвід та навики, проте у час написання цієї публікації і завдяки війні 7artisans 55mm F1.4 цілком достойна портретна альтернатива фірмовим аналогам з автофокусом.
Ярослав БАРАН