Зима у кадрі і що з цим робити

За вікном «неочікувані» лютневі морози, погода вирізняється сірістю і однотипною білизною. Нецікаво. З точки зору фотографічності однозначно не цікаво. Навіть якщо пригадати побажання і правила, про які ми описували в попередніх публікаціях про зимову фотографію тут також майже не допоможуть. Така картинка і нічого з нею не поробиш. Отож як ви вже зрозуміли продовжуємо серію публікацій про зимову фотозйомку і йтиметься далі саме про художні аспекти фотографії.

І ось тут поділюся маленькою хитрістю коли зима в кадрі: щось зробити таки можна і в допоможуть нам у цьому кольорова складова кадру, колорування і баланс білого. Тобто, якщо ви потрапили у вищеописані умови, а знімати таки щось доведеться ділюся один зі своїх алгоритмів обробки щоб отримати цікаву зимову фотографію. Давайте розглянемо хід дій попорядку.

Зима в кадрі і побудова зимового кадру

Знову ж апелюю до попередніх публікацій у яких розповідав як фотографувати падаючий сніг. Тобто для цього нам необхідний темний фон, на якому на контрасті можна підсилити читабельність сніжинок. Так от теж правили будемо застосовувати і вданому випадку. Тобто все дуже просто: нам серед білизни та сірості потрібні темні елементи для контрасту. Вибираємо дерева, якісь об’єкти які не в снігу. Як приклад наводжу світлину, яку зробив декілька тижнів тому в Карпатах. Така ж погода, такі ж хмари і мало того знімав уже у сутінках. Вихідний кадр можете бачити в заставці і ось тут нижче.

Перед нами Урицькі скелі на яких колись була споруджена середньовічна фортеця Тустань. Так. Потрапили туди саме під вечір і щось але сфотографувати таки треба було. Можна було фотографувати полонини чи ще якісь елементи, але саме скелі частково покриті снігом давали той  контраст на якому можна уже було зіграти. Оглядаючи кадр переконуємся  що білизни та сірості багато, але вкраплення темних скель дають нам шанс на щось цікаве.

Ремарка про технічні аспекти фотографування в зимову пору

І перед тим як рухатися далі розвязувати проблему “зима в кадрі” хочу зупинитися на певних технічних аспектах фотографування. У нашій історії ми завчасно націлені рятувати кадр на постобробці. Тому для фотографування обираю формат RAW , і мало того за допомогою звертаюся ще й до відео прийомів. Для фото застосовую кольоровий профіль C-Log (камера Canon), для того щоб зберегти максимальну кількість деталей в тінях і особливо у світлих зонах. Такі налаштування дають максимальну кількість інформації для роботи на постпродакшині.

Для того щоб більш менш зрозуміти що у нас вийшло в кольоровому еквіваленті, нам необхідно проявити нашу світлину. Благо у фотографії усе простіше ніж у відео: при завантажені світлини у будь-який з відомих редакторів профіль кольорів підставляється автоматично і на виході ми отримуємо наступний кадр.

Зима в кадрі – порятунок кадру

Уже щось цікавіше. А тепер залишається пройти три етапи, які перевтілять наш кадр у прийнятний ді цікавий для споглядання. По перше виправляємо експозицію і композицію. В кадрі чиясь шапка, тож вдаємося до кадрування.

По друге маємо зрозуміти і сформулювати для себе, яким ми б хотіли побачити цей кадр. Ну напевно однозначно без депресії, більш насиченим і контрастним, ну і звісно щоб той передавав характер погоди.

По-третє приступаємо до творчості. Насамперед хотілося б збагнути що таке зима. Зима це холод це можливо десь депресія. Відтак нам необхідно рухатися саме в холодний спектр кольорів. Пригадуєте згадував про баланс білого. Так от незначне зміщення в холодний спектр може дати непоганий результат. Але знову ж незначне, оскільки проявлена картинка уже перебуває природньо у холодному спектрі. А далі щоб трохи розігнати зимову депресію може вдатися до отеплення зимового синього кольору. Тут є два способи. З допомогою першого зміщуємо легенько синій канал у бік голубого відтінку. А з допомогою другого підмальовуємо тіні голубим спектром.

В даному випадку задля збереження природної білизни вдався все таки до другого способу і ось що у нас вийшло.

Фотографічні висновки з похмурої зимової погоди

Насамперед у фотографа як і в природи немає поганої погоди. Похмура зимова погода не привід відмовлятися від зйомки. По-друге думаємо яким контрастом розбавити кадр. По-третє перед зйомкою завчасно готуємося до процесу постобробки. По-четверте пам’ятаймо що зима це холодна пора року тож і у більшості випадків саме холодні кольори та відтінки допоможуть вам передати характер погоди. Сподіваюся наш досвід стане вам у нагоді.

О, до речі, щоб не забув нагадати: ми для спілкування відкрили спеціальну групу на Facebook (Група «Про фото на YarekFOTO»), на якій можете долучатися до обговорення, ділитися своїм досвідом, викладати техніку для продажу а також ділитися вашими кращими фотороботами. Отож сподіваюся побачити і ваші зимові фото.

https://www.facebook.com/groups/yarekfotoforum

 

 

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *