Теоретично та технічно про фотокартини на холсті (на тканині)

Нарешті ми набавилися технікою, потім почали справді будувати цікаві сюжети в кадрі, так от наступає момент щоб ці світлини отримали якусь репрезентацію в реальному житті. Їх цифрове існування насправді уже й не таке стійке та надійне. Все таки коли ваші фотографії є десь віддруковані, тобто отримали фізичне відображення – в той момент можна стверджувати що Ви справді зробили фотографію. Ось власне форматів такого фізичного преображення є дуже багато. Проте сьогодні хотілося б поговорити саме про фотокартини на холсті чи як правильніше  «на тканині».

Фотокартини на холсті (на тканині)

Як воно насправді українською ще треба вирішити, оскільки реклама і блогівські  публікації припаяла нам зрусифікований термін «Друк на холсті». Ну наразі буду поки що його дотримуватися оскільки він найбільш відомий широкій аудиторії, проте зазначу і гарні українські версії як «друк на тканині» та «друк на полотні».

Якось до сьогодні не виникала потреба вдаватися до такого виду друку фотографій, та все ж рано чи пізно пошуки форматів самовираження штовхають до експериментів. Такий момент настав і в мне. Тож логічне запитання навіщо взагалі робити такий вид фотодруку, адже як відомо він не з дешевих? Ну тут варіантів може бути багато:

  • Готуєте для когось дарунок
  • Зафіксувати рідних у портреті
  • Є потреба для репрезентації на фотовиставках
  • Оформлення інтер’єру у певному стилі

Це лишень невеликий перелік того що може такий вид друкую В одному переконаний точно що з багатьох технічних і фінансових причин якихось масових роздруків ви робити точно не будете. Тож маємо розуміти це одиничний персоніфікований друк, який потребує певного підходу. Я б його розділив на дві складові:

  1. Теоретичний підхід друку на тканині (на холсті)
  2. Технічний підхід друку на тканині (на холсті)

І перший і другий має свої особливості, які варто знати під час замовлення такого виду друку друку. Тож давайте спробуємо у них розібратися.

 

Теоретичний підхід до друку на холсті (на тканині).

Як вже згадував мова йде про персоніфікований друк тиражем в 1-2 екземпляри. Тож тут постає проблема відбору фото для друку. Справді це має бути щось найкраще з сесії і таке що композиційно вкладається у формат «картина» чи «портрет», адже доля такого творіння висіти в рамочці на стіні і привертати до себе увагу. Звичайно це може бути серія фото, але вони в одному стилі і ґрунтовно підготовані для друку.

Звісно такий друк вимагає певних технічних моментів, а можливо і підготовки світлин на пост обробці. Будь-який друк має свої особливості, тож і в даному випадку підсилення чіткості та експонованості тут буде не зайвим.

Отож обираємо найкраще. Пересвідчуємось наскільки така фотографія вартує бути картиною і аж тоді приймаємо рішення що саме вона займе почесне місце на стіні.

Технічний підхід до друку на холсті (на тканині).

Коли у мене дійшла черга до друку ось тут виявилось що існує певний набір технічних нюансів, які б варто було знати перед замовленням. А саме:

  • А) Розмір
  • Б) Натяжка
  • В) Тип тканини

Розмір. Це якраз та ситуація коли розмір має значення. Насправді маємо розуміти що маємо справу не зі світлинами а з картинами, а розміри тут сприймаються абсолютно по інакшому. Скажімо якщо друкуємо фото форматом А4 це уже велике фото. Проте з картинами формат А4 (а конкретніше 20Х30 см.) Це достатньо малий формат. Навіть його б не назвав середняком. Звісно є ще й менші формати, але вони свою функцію картини і привертання уваги уже виконувати не зможуть. Тобто з власної практики я б не рекомендував друкувати на тканині меншого розміру. Але про це трохи згодом.

Натяжка. Все таки ми наближаємось до основ образотворчого мистецтва і тут маємо справу з тканиною, полотном яка як в древності натягується на дерев’яну рамку. І саме як ця тканина буде натягнута на залежить подальша функціональність фотокартини. Загалом вирізняють 2 види натяжки:

  • А) Звичайний – коли фото друкується лишень на передній стороні рамки, а на боковинах  полотно фіксується скобами. Такий варіант дешевший і підійде для тих випадків коли ви на 100% впевнені що дана картина буде інсталюватися у рамі.
  • Б) Галерейний – полотно з надрукованою фотографією натягується на боковини і фіксується аж на задній стороні рамки. Таку фотокартину можна спокійно інсталювати і без рами. Вона буде навіть так мати цілком пристойний і естетичний вид. Хоча і в рамі вона буде виглядати не гірше.
Картина з галерейною натяжкою

Тип тканини. Тут також є багато нюансів. Є тканина натуральна а є синтетична. Є неткана а є звичайна. Вибір тої чи іншої також суттєво впливатиме на вартість. Скажімо синтетика дешевша від натуральної тканини.

Фотокартини на холсті (на тканині) – власна практика

Скажу так, що це перша практика, тому і висновки та досвід є цілком не повними. Проте розпочав своє знайомство зі створення цікавої міської фотосерії «Львів у стилі Hugo», тож саме ця фотосерія спонукала спробувати новий формат репрезентування. Одразу скажу що світлину довго не вибирав оскільки маю на меті надрукувати усю серію з 9 світлин, але це на майбутнє. Тож для друку обираю формат А4 на синтетичному полотні з галерейною натяжкою. Пошуки виконавця тривали досить довго оскільки пропозицій насправді дуже багато і вартість помітно знизилась у порівнянні з 2-річним терміном коли вперше зацікавився даною темою. Загалом скажу що вартість однакової послуги може коливатися в діапазоні 100 грн. А це понад 50% від середньої вартості. Тож пошукати таки вартує.

Загалом коли отримав картину – результатом залишився задоволений, але з певними висновками. Тож тепер чому саме А4 -20Х30 см. А не менший формат. Справді коли отримав картину міг спостерігати наступне явище коли текстура полотна додає певного ефекту пікселізації до зображення. З близька воно помітно на розмірі 20Х30 см. Уже на відстані метр ефект пропадає. Проте чим менша буде картина тим більше даний ефект буде розмивати картинку, ну і відповідно чим більший розмір – тим менше даний ефект буде помітним. Можу припустити що на нетканному полотні цього ефекту не буде, проте стилістично втрачається шарм справжньої картини.

Фотокартини на холсті (на тканині) – попередні висновки

Так от перший досвід як подарував нові знання, так і породив багато додаткових запитань. Давайте їх перерахую:

  1. Наскільки тип тканини впливає на якість зображення при друці на полотні
  2. Як себе поводить фотокартина з часом. Чи не вигорає чи не відпадає фарба?
  3. Наскільки вартість впливає на якість друку у різних виробників
  4. Наскільки офіційні поліграфії є кращими від неофіційних

Насправді досвід гарний і з досить позитивним результатом. Хоча знову ж усе пізнається у порівнянні, тож з часом «гарний результат» зможе виявитися задорогим і браком. Тому тримаю руку на пульсі і спробую ділитися висновками після 2, 3 варіантів друку. Як завжди з вами був Ярослав Баран. До нових зустрічей. Маєте чим поділитися з власного досвіду – жду в коментарях.

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *