Вони магічні, аристократичні і мало досяжні. Незважаючи на свій похилий вік, вони здатні на великі справи, і в тих чи інших випадках готові втерти носа своїм нащадкам. Так, саме мова про флагманську лінійку одиничок від компанії Canon. Це мабуть єдина серія, яку можна ідентифікувати візуально. Просто велетенський корпус не сплутаєш ні з чим іншим. Можливо складеться враження, що це камера з батарейною ручкою, але насправді це усе монолітний корпус Вартість на них і сьогодні тримається на достатньо пристойному рівні. Також варто нагадати що серія одиничок передбачає декілька різновидів камер які вирізняються технічними характеристиками і призначенням. Отож маємо 1D, 1DS, 1DX.
Якось уже писав про старенький Canon EOS 1D mk3, який і сьогодні підкуповує деталізацією картинки і великим жирним пікселем. Він був першою камерою, завдяки якій ми взагалі мали можливість ознайомитися з даною серією. Та все ж у сучасних умовах через невеликий і неякісний монітор Canon EOS 1D mk3 таки стає достатньо не зручним у роботі. Отож у пошуках вдосконалення вашу увагу без сумніву приверне його наступник Canon EOS 1D mk 4. Нарешті випала можливість познайомитися і з цією моделлю і знову ж не без допомоги нашого партнера керівника проекту «Фотопленер 1.0» фотографа Миколи Козлова.
Перші враження про Canon EOS 1D mk 4
Зустрілися ми з Миколою Козловим у Львові в одному з кафе. Одразу прошу дати глянути на Canon EOS 1D mk 4. Зазначу, що візуально одинички усі дуже подібні, але у нашому випадку з третім марком усе таки відмінності є. Насамперед це вага. Камера таки важкувата як добряча цеглина, ну і другий момент який пав у вічі в порівнянні з другим марком це монітор, який врази більший. Ну якщо точніше їх тут декілька, але мова про головний контрольний монітор.
Усі решту органів управління уже звичні для одиничок. Відверто це еталон ергономіки у сфері фотокамер, тому нелогічно конструкторам тут було щось змінювати. Ну а ще врахувати що матриця тут зросла до 16 мегапікселей і відтепер він уміє знімати відео – розумію, що перед нами абсолютно відмінна камера у порівнянні з попередниками.
Часу на тест у мене в цей день точно не знайшлося, тому вирішую поспілкуватися у форматі інтерв’ю з власником, який уже понад місяцю використовує її для роботи.
Інтерв’ю з Миколою Козловим про Canon EOS 1D mk 4
- Миколо, логічне запитання: знаю що попередня камера у тебе була Canon EOS 1D mk 3. Чому ти вирішив її змінити на Canon EOS 1D mk 4?
- Насамперед я пішов за бажанням клієнта 😊 Минулого року під час осінньої портретної зйомки, одна знайома мені заявила: «Ти мене на цю камеру не фотографуй, бо на ньому виходять погані фотографії». Тобто про що йдеться: сучасний клієнт при сучасних умовах бажає бачити фотографію одразу під час процесу зйомки. А одним з недоліків Canon EOS 1D mk 3 те що він мав дисплей лишень на 230 тисяч пікселей. Натомість Canon EOS 1D mk 4 має монітор на 920 тисяч пікселей. Ця різниця таки вагома.
- А яка для тебе суттєва різниця між цими двома камерами?
- В трійці 10 мегапікселей, в четвірці 16 мегапікселей. Але як не дивно, я суттєво не відчув того мегапіксельного скачка. Що в одній що в другій камері просто шалена деталізація. Працюючи на трійці я вже звик до її кольорів, малюнка деталізації. На четвірку у цих питаннях був плавний перехід. Корпус один і той самий, єдине ще з’явилася можливість зйомок відео.
- Чи пробував ти їх порівнювати в бойових умовах. Скажімо яка з них себе краще веде у репортажці?
- Рівноцінний високий результат. Єдина четвірка має трохи кращий запас по чутливості. Взагалі те що далі скажу може викликати шквал критики, але коли тобі потрібна картинка в умовах недостатньої освітленості часто кадр з ISO 6400 може бути цілком робочим. Навіть з практики кадри з ISO 12800, якщо він зроблений вірно – виходив цілком візуабельним. Просто якщо згадати одну з моїх попередніх камер Canon EOS 6D mk 2 на крайніх позиціях чутливості (ISO 104000) там картинка розсипалася зерном. То тут на крайніх позиціях картинка цілком робоча. Щодо автофокусу, теж різниці не відчув – він швидкий та живий, оскільки на таких камерах у 90% випадків і так будеш фокусуватися по центральній крапці.
- Чи не виникає бажання перейти на повний кадр?
- Ти бачиш, що я навпаки роблю два кроки назад. Ні у же не той час і досвід щоб йти за маркетингом. Йду за покликом серця і потреб. Можливо хотілося б придбати щось з повного кадру, то в такому разі саме Canon EOS 5D mk 4 то заради автофокусу Dual Pixel і можливо ще якихось технічних плюшок. Та все ж коли ти приходиш на зйомку – практика усе ставить на свої місця. Тут важливо мати в руках хорошу, збалансовану камеру з доброю картинкою. Можливо колеги закидають помідорами, але заявляю: Canon EOS 1D mk 4 як і Canon EOS 1D mk 3 станом на 2023 рік є цілком робочими камерами.
- Тобто ти нею цілком задоволений і в еру бездзеркалок можеш рекомендувати для придбання?
- Ти розумієш я собі не можу уявити бездзеркалку у своєму арсеналі хоча б у питання ваги. Коли тримає Canon R в руках, ти її просто не відчуваєш: маленьке, кострубатеньке.
- Тобто твоя філософія: камера має бути великою важкою якою можна відбиватися від вовків?
- Не хочу зараз згадувати одного блогера, якого уже тривалий час не поважаю через те що говорить не на моїй мові, але таки його процитую «Canon випускає великі чорні апарати». Тут я з ним погоджуюсь і я хочу тримати в руках великий чорний фотоапарат.
- «Потримати» зрозуміло, а от фотографувати чим ти би хотів?
- Жарти жартами, але в парі таки б хотів Canon EOS 5D mk 4 В ідеальному випадку Canon EOS 1DХ mk 3 Але не бездзеркалку. До R-ки у мне душа взагалі не лежить.
- Микола дякую за бесіду. Ми твою думку почули і сподіваюся вона стане корисною для інших фотографів робити неспішні висновки.
- Я б лише на завершення додав, що нещодавно мав одну зйомку, на яку я дуже боявся їхати. Там я мав відзняти за один раз коло 30 моделей. Отож зйомка тривала коло 6 годин. Було зроблено коло 2560 кадрів. Що цікаво – акумулятор був ще живий. Запасного я не мав.
Після мова про Canon EOS 1D mk 4
Чесно скажу коли вперше ознайомився з чистими одиничками, був трохи розчарований, адже на підсвідомому рівні вважав що такі монстри по дефолту мали бути повно кадровими. Але ні, чисті одинички таки з кропнутими матрицями нестандартного розширення APS-H з кропом 1.3. Та час показав що це ідеальне рішення балансу якості картинки та швидкодії камери, адже все таки вони позиціонуються як репортажні.
Сьогодні ми почули думку практикуючого фотографа і власника Canon EOS 1D mk 4. Звісно кожен фотограф має свої переконання, які не завжди близькі до істини, проте у цьому цікавість тих переконань, особливо якщо вони мають аргументацію. В крайньому випадку там завжди можна почерпнути раціональне зерно. Без сумніву для мене залишаються твердження про сильні сторони камери: великий корпус, жирний піксель, деталізація, хороша робота на високій чутливості, зручність і ергономіка корпусу. Ну на те вони і флагмани щоб бути кращими з кращих.
Звісно час не стоїть на місці і олімп флагманства очевидно сьогодні посідає у лінійці Canon модель Canon EOS R3. Принаймні її довелося тримати в руках під час однієї з презентації. Та все ж наскільки філософія дзеркальних одиничок там дотримана сподіваюся дізнаємося після нагоди поюзати цю камеру в бойових умовах. Наразі ж можемо констатувати що Canon EOS 1D mk 4 – камера з балансом міцності на роки, як по фізичних властивостях так і по філософії.
Спілкувався Ярослав БАРАН
- Наш канал на Youtube: https://www.youtube.com/@yarekfoto
- Ми в Instagram: https://www.instagram.com/yarek_photo/
- Ми на Facebook: https://www.facebook.com/groups/yarekfotoforum