3. Як організувати фотовиставку – від ідеї до концепції

Фотовиставка - в роздумах на ідеєю та концепцієюПросто повісити фотографії в залі і очікувати на людей – так не працює. Нарешті ми підійшли до практичної сторони питання, як організувати фотовиставку. І насправді сам процес організації стартує ще за довго до організації безпосередньо виставки. Отож попробуємо зрозуміти навіщо нам ідеї і навіщо нам концепція.

Без ідеї – підготовка хаосу

Отож перед тим як розпочинати будь-яку виставку маємо багато днів і ночей для роздумів. Під час цього процесу ми маємо зрозуміти чого ми хочемо і що ми можемо. Цей баланс дуже важко витримати і частіше можливості будуть переважати ваші бажання.

Отож навіщо нам ідея? А ідея потрібна для порядку і основи з допомогою яких можемо сформувати концепцію та тему вашої подальшої виставки. Саме ідея стане тим фундаментом на якому визріє ваша концепція. Насправді усе відбувається простіше і швидше. Ми або маємо супер-пупер ідею, яка є непорушною і яка вам підкаже чи робити чи не робити фотовиставку, або інший варіант: у вас декілька ідей і в процесі формування ідеї маєте якійсь з них надати перевагу. От і все.

А тепер моя порада для новачків: якщо вперше – обирайте ту ідею, яка найпростіша в реалізації і в якій ви якнайкраще петраєте. Лише так на старті ви зможете здивувати і набути позитивних балів до свого іміджу.

Концепція і тема

Є ідея скажімо створити фотовиставку про гори. Це я так для прикладу. Насправді ідея від концепції відрізняється узагальненістю. А що ж тоді таке концепція? В одному з підручників знайшов цікаве формулювання: Концепція виставки – це ідея, розроблена і сформульована з точки зору значущих для її успіху цілей і засобів їх досягнення. Тож для формування концепції цю ідею ми маємо конкретизувати і обрати механізми та способи досягнення цілей.

А загалом обираючи концепцію та ідею маємо керуватися напевно наступними прагненнями:

А) Ваша концепція та ідея має бути цікавою і  неповторною

Б) Ваша концепція та ідея має вас виділити серед інших

В) Ваша концепція має бути зрозумілою, простою і реалістичною в реалізації

Г) Ваша концепція та ідея має як найпростіше донести до глядача ваш посил і вашу думку

Логічне виникне запитання що за «думка» і що за «посили». Простіше йдеться про те щоб чітко для себе і майбутніх відвідувачів сформулювати ціль та мету цієї виставки. Чим простіше і чіткіше будуть вони сформульовані тим менше вам доведеться щось пояснювати. І зрештою ці інформаційні складові стануть вам у нагоді коли розпочнете промо-кампанію вашої фотовиставки. Про це також поговоримо окремо.

І ще один лайфхак можу підказати з власного досвіду:  якщо ваша концепція та ідея буде враховувати певну соціальну складову чи буде мати соціальну значущість – це лишень підніме вартісність вашої фотовиставки.

Насправді, якщо ідея, тема та концепція сформульовані грамотно – вони стануть вашим помічником та навігатором у подальшій організації фотовиставки. Саме завдяки їм будуть відпадати зайві питання і все буде рухатися значно простіше і швидше.

І ось тут історія формулювання концепції фотовиставки може мати три варіанти розвитку:

  1. Коли спочатку ви продумуєте ідею, концепцію і тему і лишень після того приступаєте до створення фотографічного матеріалу. Так у такій історії безпосередньо до фотовиставки ще дуже далеко. Але у вас є більше шансів якнайповніше відкрити тему, яка разом з концепцією буде вашим гідом у цьому творчому процесі.
  2. А може історія розвиватися наступним чином, коли ви концепцію ліпите з уже існуючого фотографічного матеріалу. Перевагою такого варіанту є швидкий шлях до фотовиставки, проте тема буде більш загальною і можливо менш якісною.
  3. Ну і можливий комбінований варіант коли трохи матеріалу є, а далі формується концепція під яку уже доробляється решта матеріалу. Ну у будь якому випадку кожен з варіантів має право на життя.

Як і де шукати ідею та концепцію.

Насправді це окрема велика тематика для публікацій. Проте ідея справа творча і часто густо ідею можна отримати з дуже неочікуваних моментів: під час мандрівки, під час спілкування з колегами-фотографами, з новин в ЗМІ. Головне під час пошуку стартової ідеї приділяти увагу деталям і не забувати про ваші можливості та реалістичність реалізації.

Якщо не знаєте як сформулювати концепцію, дам вам проте одну маленьку підказку: тут в нагоді вам може стати фотовиставки інших фотографів та авторів. І не тільки фотовиставки, але й презентації художників та дизайнерів. Походіть, придивіться, проаналізуйте і в будь-якому випадку зможете почерпнути щось, що стане в нагоді вашій темі. Перед організацією власної фотовиставки був не один візит по виставках та презентаціях, на яких отримав колосальний багаж досвіду.

Від ідеї та концепції – що далі

І ось у цьому розділі хотілося б поговорити про ті практичні кроки, які нам доведеться подолати до безпосередньо виставки. Отож:

  1. Ідея та концепція – про що ми говорили вище.
  2. Формат виставки – яким саме чином ми будемо робити презентацію. Такий собі місток між теоретичною і практичною частиною.
  3. Підготовка та роздрук матеріалу
  4. Пошук локації та вирішення організаційних питань
  5. Безпосередня підготовка виставки та церемонії відкриття
  • Дата проведення
  • Сценарій і таймінг відкриття
  • Реклама та робота з ЗМІ
  • Фуршет
  1. Проведення відкриття
  2. Завершення виставки та підбиття підсумків.

Десь саме в такому порядку відбувалася підготовка фотовиставки «Львів у стилі HYGGO». Звісно це не аксіома і існує море інших варіантів. Проте якщо ви вперше організовуєте фотовиставку то даний варіант може послужити основою для розробки власного алгоритму.

Замість післямови

Отож ідею придумано, концепцію сформульовано. Що далі? А далі усе це треба одягнути у формат подання. Тож у наступній публікації приступаємо до практичної частини підготовки, а саме розробка формату організації фотовиставки. Як на мене одна з найцікавіших моментів підготовки фотовиставки, адже будемо обирати приміщення, будемо думати як і в якій формі подавати наші роботи і звісно ще багато цікавих моментів.


Публікації з серії

  1. Як організувати фотовиставку – Вступ
  2. Як організувати фотовиставку – Навіщо
  3. Як організувати фотовиставку – від ідеї до концепції
  4. Як організувати фотовиставку – обираємо формат
  5. Як організувати фотовиставку – підготовка та проведення
  6. Як організувати фотовиставку – Практика
  7. Як організувати фотовиставку – Підсумок

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *