Просто повісити фотографії в залі і очікувати на людей – так не працює. Нарешті ми підійшли до практичної сторони питання, як організувати фотовиставку. І насправді сам процес організації стартує ще за довго до організації безпосередньо виставки. Отож попробуємо зрозуміти навіщо нам ідеї і навіщо нам концепція.
Без ідеї – підготовка хаосу
Отож перед тим як розпочинати будь-яку виставку маємо багато днів і ночей для роздумів. Під час цього процесу ми маємо зрозуміти чого ми хочемо і що ми можемо. Цей баланс дуже важко витримати і частіше можливості будуть переважати ваші бажання.
Отож навіщо нам ідея? А ідея потрібна для порядку і основи з допомогою яких можемо сформувати концепцію та тему вашої подальшої виставки. Саме ідея стане тим фундаментом на якому визріє ваша концепція. Насправді усе відбувається простіше і швидше. Ми або маємо супер-пупер ідею, яка є непорушною і яка вам підкаже чи робити чи не робити фотовиставку, або інший варіант: у вас декілька ідей і в процесі формування ідеї маєте якійсь з них надати перевагу. От і все.
А тепер моя порада для новачків: якщо вперше – обирайте ту ідею, яка найпростіша в реалізації і в якій ви якнайкраще петраєте. Лише так на старті ви зможете здивувати і набути позитивних балів до свого іміджу.
Концепція і тема
Є ідея скажімо створити фотовиставку про гори. Це я так для прикладу. Насправді ідея від концепції відрізняється узагальненістю. А що ж тоді таке концепція? В одному з підручників знайшов цікаве формулювання: Концепція виставки – це ідея, розроблена і сформульована з точки зору значущих для її успіху цілей і засобів їх досягнення. Тож для формування концепції цю ідею ми маємо конкретизувати і обрати механізми та способи досягнення цілей.
А загалом обираючи концепцію та ідею маємо керуватися напевно наступними прагненнями:
А) Ваша концепція та ідея має бути цікавою і неповторною
Б) Ваша концепція та ідея має вас виділити серед інших
В) Ваша концепція має бути зрозумілою, простою і реалістичною в реалізації
Г) Ваша концепція та ідея має як найпростіше донести до глядача ваш посил і вашу думку
Логічне виникне запитання що за «думка» і що за «посили». Простіше йдеться про те щоб чітко для себе і майбутніх відвідувачів сформулювати ціль та мету цієї виставки. Чим простіше і чіткіше будуть вони сформульовані тим менше вам доведеться щось пояснювати. І зрештою ці інформаційні складові стануть вам у нагоді коли розпочнете промо-кампанію вашої фотовиставки. Про це також поговоримо окремо.
І ще один лайфхак можу підказати з власного досвіду: якщо ваша концепція та ідея буде враховувати певну соціальну складову чи буде мати соціальну значущість – це лишень підніме вартісність вашої фотовиставки.
Насправді, якщо ідея, тема та концепція сформульовані грамотно – вони стануть вашим помічником та навігатором у подальшій організації фотовиставки. Саме завдяки їм будуть відпадати зайві питання і все буде рухатися значно простіше і швидше.
І ось тут історія формулювання концепції фотовиставки може мати три варіанти розвитку:
- Коли спочатку ви продумуєте ідею, концепцію і тему і лишень після того приступаєте до створення фотографічного матеріалу. Так у такій історії безпосередньо до фотовиставки ще дуже далеко. Але у вас є більше шансів якнайповніше відкрити тему, яка разом з концепцією буде вашим гідом у цьому творчому процесі.
- А може історія розвиватися наступним чином, коли ви концепцію ліпите з уже існуючого фотографічного матеріалу. Перевагою такого варіанту є швидкий шлях до фотовиставки, проте тема буде більш загальною і можливо менш якісною.
- Ну і можливий комбінований варіант коли трохи матеріалу є, а далі формується концепція під яку уже доробляється решта матеріалу. Ну у будь якому випадку кожен з варіантів має право на життя.
Як і де шукати ідею та концепцію.
Насправді це окрема велика тематика для публікацій. Проте ідея справа творча і часто густо ідею можна отримати з дуже неочікуваних моментів: під час мандрівки, під час спілкування з колегами-фотографами, з новин в ЗМІ. Головне під час пошуку стартової ідеї приділяти увагу деталям і не забувати про ваші можливості та реалістичність реалізації.
Якщо не знаєте як сформулювати концепцію, дам вам проте одну маленьку підказку: тут в нагоді вам може стати фотовиставки інших фотографів та авторів. І не тільки фотовиставки, але й презентації художників та дизайнерів. Походіть, придивіться, проаналізуйте і в будь-якому випадку зможете почерпнути щось, що стане в нагоді вашій темі. Перед організацією власної фотовиставки був не один візит по виставках та презентаціях, на яких отримав колосальний багаж досвіду.
Від ідеї та концепції – що далі
І ось у цьому розділі хотілося б поговорити про ті практичні кроки, які нам доведеться подолати до безпосередньо виставки. Отож:
- Ідея та концепція – про що ми говорили вище.
- Формат виставки – яким саме чином ми будемо робити презентацію. Такий собі місток між теоретичною і практичною частиною.
- Підготовка та роздрук матеріалу
- Пошук локації та вирішення організаційних питань
- Безпосередня підготовка виставки та церемонії відкриття
- Дата проведення
- Сценарій і таймінг відкриття
- Реклама та робота з ЗМІ
- Фуршет
- Проведення відкриття
- Завершення виставки та підбиття підсумків.
Десь саме в такому порядку відбувалася підготовка фотовиставки «Львів у стилі HYGGO». Звісно це не аксіома і існує море інших варіантів. Проте якщо ви вперше організовуєте фотовиставку то даний варіант може послужити основою для розробки власного алгоритму.
Замість післямови
Отож ідею придумано, концепцію сформульовано. Що далі? А далі усе це треба одягнути у формат подання. Тож у наступній публікації приступаємо до практичної частини підготовки, а саме розробка формату організації фотовиставки. Як на мене одна з найцікавіших моментів підготовки фотовиставки, адже будемо обирати приміщення, будемо думати як і в якій формі подавати наші роботи і звісно ще багато цікавих моментів.
Публікації з серії
- Як організувати фотовиставку – Вступ
- Як організувати фотовиставку – Навіщо
- Як організувати фотовиставку – від ідеї до концепції
- Як організувати фотовиставку – обираємо формат
- Як організувати фотовиставку – підготовка та проведення
- Як організувати фотовиставку – Практика
- Як організувати фотовиставку – Підсумок