Портретна фотозйомка – стартові точки відліку

Отож нарешті дістався до теми «Портретна фотозйомка». Скажу тема дуже широка і цікава, як і будь-які теми у фотографії. Проте дістався до неї так пізно через пошуки відповідей на певні фундаментальні питання, щодо першочергових моментів, які впливають на якість портрету. Отож сьогодні говоримо про базові поняття.

 

Портретна фотозйомка – складові успіху.

Переконаний що кожен з вас зі старту пробує робити фотопортрети. Комусь вони одразу подобаються, а комусь не дуже. І якщо ви ставитеся до себе самокритично, така ситуація дає підгрунтя почуватися дуже невпевнено через просте питання «а чи добре те що роблю?». Дуже добре знаю таку ситуацію, адже на пошуки відповідей у мене пішов не один рік. Звісно, якщо б я подався у якусь фотошколу чи курси – цей шлях був би можливо коротшим а можливо і ні. Все залежало б від совісності  того чи іншого навчального закладу. Проте оці плавання в портретній фотозйомці вимагали якихось точок відліку, щоб можна Було твердо спертися на ноги і буди впевненим: ази я зробив і це вже має бути непогано.

Знаю що багато хто може мені заперечити що творчість не має правил, і буде в певній мірі правий. Проте не знаючи тих базових моментів можна довго робити гарні фотографії, але чи вони будуть саме «фотопортретами» і ще до того якісними фотопортретами – питання дуже спірне. Отож далі говоримо про ази портретної фотографії.

Портретна фотографія – трохи теорії.

А взагалі що таке «портрет»? тут не буду оригінальним і таки вдамся до Вікіпедії, яка говорить нам що «Портре́т або портре́тний жанр (фр. portrait) — мальоване, скульптурне або фотографічне зображення людини або групи людей, а також відповідний жанр образотворчого мистецтва». Отож оскільки фотопортрет своїми коріннями якраз сягає образотворчого мистецтва,  тож і визначення буде стосуватися й нас фотографів.

Але навіщо для нас практикуючих фотографів уся ця теорія? Насправді лишень для того щоб зрозуміти хто у нас головний в кадрі. У 95% це людина або група людей. Ну і у рідких випадках це може бути якась жива істота. Тож усю нашу портретну теорію будемо будувати саме довкола людини.

Ну і на ще одному теоретичному і організаційному моменті хотів би зупинитися. Загалом тему «Фотопортрет» чи «Портретна фотографія», я б умовно поділив на три розділи:

  1. Технічні ази якісного портретної фотографії
  2. Засоби та технічні прийоми портретної фотографії
  3. Творчі прийоми у портретній фотографії.

Отож сьогодні говоримо саме про технічні ази портретної фотографії і на цьому усю теоретичну водичку завершую.

Портретна фотографія – у центрі уваги людина

Перший технічний аспект якісного портретного фото є саме той факт що у кадрі головною є зображення людини. Ну наразі я розповідаю про очевидні речі, проте коли справа вперше доходить до портретки чомусь у більшості це правило кудись зникає. Ми розуміємо що коли знімати людину у повний ріс там дуже розмита межа між тим що головне чи хто головний буде в кадрі. Тому з цим треба бути обережним.

Портретна фотографія – різкість

Другий момент на який треба зважати – різкість в кадрі. З одного боку це очевидна річ для усіх фотографій. Проте в портретній зйомці коли ми у багатьох випадках маємо справу з дуже маленькою глибиною різкості, тут постає важливе питання, а що саме першочергово має потрапляти у зону різкості. Так так у таких ситуаціях цілком припустимо що модель не повністю може потрапити в зону різкості.

І ось вам друга точка відліку – центровим у портретах є очі моделі. Якщо легкий блюр інших частин тіла чи обличчя можна пробачити, то очі одразу скажуть чи ви хороший портретист чи ні.

Портретна фотозйомка – скінтони

Третя точка відліку гласить що варто уважно стежити за кольором та відтінками шкіри моделей в портреті. Тобто вони мають бути в межах природності. Що таке природній скінтон і як його досягнути, розповім згодом у серії публікацій про кольорокорекцію. Проте залишати модель подібну на НЛО чи аватара – вважається браком. Хіба що у вас був такий творчий задум.

Звісно мова не йде про 100% відповідність стандартам. Йдеться про те що щоб рухатися далі у своїх художніх фантазіях, спочатку треба привести кольори та відтінки до стартової позиції. Як цього досягнути і уникнути проблем невідповідності ще під час зйомок розповім також в майбутніх публікаціях.

Післямова

Наразі ж при дотриманні цих трьох основних аксіом (разом зі стандартними правилами якісної фотографії) ваш фотопортрет завжди буде непоганим і дасть змогу свою творчість на пості рухати у вірних напрямках. Ну якщо у вас є й інші доповнення з практики, завжди радо почитаю їх тут в коментарях, або у групі «Про фото на ЯрекФото» на фейсбук. Наразі у мене все і зустрінемось у продовженні теми «Портретна фотографія».

 

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *