Нещодавно на нашому каналі вийшло відео з однойменною назвою у якому ми ділимося враженнями про Sony A6500 через два місяці експлуатації. Так от виникла ідея створити також і текстову версію, оскільки у цьому короткому проміжку часу з’явилося ще багато цікавої інформації, якою можемо поділитися і яка стане корисною для тих, хто планує придбати даний апарат. Нагадаємо лишень що раніше ми уже раніше ми писали про перші враження від Sony A6500, а тепер ось така спроба зробити більш аргументований огляд.
Ще раз передісторія появи Sony A6500
І тут варто таки коротко згадати передісторію появи Sony A6500. Якщо коротко свого часу у нас постала дилема заміни старої камери Canon 7D на щось новіше, але з аналогічними функціями. Тобто камера мала б бути з кроп-матрицею, але достатньо добре мала б знімати і фото так і відео. В результаті у нашому арсеналі з’явилася саме Sony A6500. Ну про це ми також писали в публікації «З Canon на Sony».
Відверто скажу наше знайомство було не легким, не швидким і не простим. Досі Sony A6500 перебуває на дошці оголошень для продажу, хоча шальки терезів схиляють нас таки забрати її звідтіля. Щодо Canon 7D камера була чудова як на свій час. Навіть сьогодні вона здатна на дуже багато цікавих справ. Та все ж час взяв верх і зміна відбулася.
Sony A6500 – 2 місяці вражень
Камера нарешті з’явилася і розпочалося з нею знайомство. Ну знову ж перераховувати які камені довелося пересувати на шляху думаю не варто бо про це вже десь розказали, але через два місяці уже вималювались певне чітке розуміння що з Sony A6500 так і що не так. Тому вирішив піти шляхом фокус групи і виписати собі перелік позитивів і негативів цього гаджета. Скажу що робити поспішні висновки і в числовій перевазі негативних моментів теж не варто, оскільки деякі позитиви перекривають одразу по декілька негативних пунктів. Мало того після створення відео до позитивів додалися ще деякі моменти, які власне доповнимо у текстовій версії. Отож щоб завершити наше спілкування на позитивній ноти розпочинаємо з негативних моментів.
Негативні моменти Sony A6500
- Ергономіка корпусу
Насправді цей момент на початку експлуатації Sony A6500 не дуже то й помітний. Проте після декількох сесійних зйомок починаєш розуміти що від незручного тримання починає боліти рука. Вся фішка в тому що хват цієї камери розподіляє навантаження таким чином, що усі зусилля припадають на перші три пальці руки, а мізинець з безіменним просто звисає в повітрі. При позиціонуванні цієї камери як репортажної – дана проблема садить заявлені позиції.
Та знову ж чи є вихід з цієї ситуації. Так є. Це придбати додаткові обвіси для корпуса. Це може бути Small Rig – спеціальна клітка, або спеціальні насадки-чохли, які збільшують об’єм корпусу і роблять хват камери більш природнішим та комфортнішим.
- Кнопка REC – старт відеозапису
Взагалі дуже дивне розташування цієї кнопки. Воно незвичне і мало того кнопка настільки втоплена в корпус що натиснути на неї виходить не одразу. Тут рятує звуковий сигнал камери, який підказує чи увімкнувся запис. Логіка такого рішення незрозуміла. Можливо це своєрідний захист від випадкового натискання? Але він дуже і дуже сумнівний.
Чи є вирішення цієї проблеми? Стверджувати не берусь, але на форумах кажуть що можна переназначити дану функцію на будь-яку з функціональних кнопок.
- Текстура шумів.
Ну насправді це проблема не лишень цієї камери, але й усіх камер цього виробника. Про це ми писали у попередньому дописі і проблема залишається: текстура шумів занадто цифрова і структурована нагадує крокодилячу шкіру. Та з нею насправді можна миритися, оскільки вона добре подавляється в редакторах, але що ще найцікавіше – масштаб збільшення під час якого виявили ці шуми в перерахунку на кількість мега пікселей врази вищий ніж у порівнюваних аналогах інших камер від інших виробників.
- Палітра кольорів
Знову ж проблема більшості камер цього виробника. Звісно лідером у правильній передачі скін тонів є Canon. На Sony A6500 доведеться добряче повикручувати налаштування для досягнення бодай подібного результату. І у всьому вина надмірність підмішування мадженти до інших кольорів. Якщо ви освоїлися з колоруванням – вирулити з цієї халепи можна. Якщо брак досвіду – можна пошукати пресити чи LUTи які допоможуть послабити цю тенденцію. Хоча варто констатувати що така кольорова палітра добра для певних сцен. Скажімо для фотографування архітектури це знахідка.
- Швидкість і незбалансованість роботи процесора.
У відео ми виключно даний негативний момент отожнювали зі швидкістю. Та все ж наявність серійної зйомки в 11 кадрів таки вказує що проблема у незбалансованості, а відтак деякі операції виконуються ну дуже довго. І ця проблема притаманна саме Sony A6500.
Пригадую як ми знімали нічні пейзажі на довгій витримці. Спочатку запускаєш реле спуску затвора щоб не отримати змазу, далі відкривається затвор на півхвилини. І після того як затвор закрився ще півхвилини на обробку фото. Ну це просто катастрофа. У конкурентів результат отримуємо одразу після закриття затвора. Але не в Sony A6500.
- Функція електронної передньої шторки затвору
Одним словом в Sony A6500 є одна дуже дивний баг пов’язаний з електронним затвором коли камера алогічно породжує змаз. У нас пішло 2 тижні на пошуки відповідей. До речі на сайті є окрема публікація по цій проблемі тож розповідати детально не буду. Вирішується проблема просто: відмиканням даної недоробленої функції.
- Недороблений софт
Тут повний лаберинт мінотавра. Ну про недолуге меню ще згадаємо, але наразі мова про роботу додатків та зовнішніх опційних програм. Одним словом втішився що маю камеру з Wi FI, NFS і іншими прибамбасами, та нажаль запустити і насолодитися їх роботою не вдалося. Для того щоб запустити контроль зі смартфона пішло два дні. Тільки увійшов в кураж, на інший раз софт відмовився запускатися. Довелося перезавантажувати на Андроїд програму і знову та ж історія. Тобто за інстальована програ працює лише раз. Такі ж танці з бубном щодо скачування чи купівлі додатків. Хотів придбати таймлапс – але де там.
- Незахищена матриця
З даною проблемою зіткнувся одразу в перші дні після покупки камери. На зумованих кадрах почали проявлятися прозорі великі плями. Спочатку грішив на об’єктиви, але проблема виявилась у брудній матриці. Відніс в сервіс на чистку, влетів у кошти, та поряд лежала бездзеркалка від іншого виробника. І о диво тут прямого доступу до матриці не було: матриця була закрита шторкою затвору. Невже додуматися до такого було так важко?
- Сумнівний автофокус
Ну взагалі відчути що таке соньківський автофокус вдалося аж коли отримав на використання кітовий рідний об’єктив. Так він врази кращий від того з чим ми мали справу, але погрішність також досить велика. Проте коли в кадрі недостатньо світла цей хвалений автофокус відмовляється фокусуватися взагалі. Та будемо відверті така проблема у більшості бездеркальних камер. Уся причина у розміщенні фазових датчиків фокусування. Та про це поговоримо уже незабаром в окремій публікації.
Є проблеми і в роботі з перехідниками. Через перехідники навіть рідні автофокус працює в чверть сили. Тож понадіятися на нього вкрай важко. Та знову ж проблема компенсовується наявністю такої позитивної опції як Focus Peaking – і ручне фокусування стає врази надійнішим, хоча не завжди швидшим. І це знову ставить під сумнів репортажність Sony A6500.
- Матричний стабілізатор
Він є, він якось працює, але очікування повністю не оправдав і працює дуже дивно. Тобто можна його вважати мертвим спецефектом і не більше. Проблема вирішується зовнішніми стабілізаторами чи стедікамами.
- Не фокусується при недостатньому освітленні.
Вже про це говорили і вже знаємо у чому причина. Просто даний недолік нас ошелешив с перших днів коли на студії імпульсне світло було без пілотних ламп. Фактично фотосесія була зірвана, оскільки камера навідріз відмовилася фокусуватися.
- Меню управління
Це царство хаосу, анархії і відсутності елементарної логіки. Розібратися в меню Sony A6500 без відповідного досвіду дуже і дуже важко. На третій день здавалося що знайшли логіку, та коли перейшли до налаштувань відео логіка знову чомусь пропала. Ок, не буду хейтерити бо критики і сарказму тут забагато і воно нажаль ніяк не впливає на тугодумів компанії Sony. Але факт є факт: меню нікудишнє.
- Неякісний корпусний монітор
Ось тут хотілося б згадати полеміку між старожилами і сучасними фотографами щодо філософії використання камери і особливо твердження перших що з камери одразу має виходити якісна світлина. Погоджуюсь так це було б логічно, але при умові якісних органів контролю за картинкою. Якщо до моніторів інших виробників є певні претензії. То ту їх абсолютно немає, бо монітор Sony A6500 увібрав їх усіх в єдиний букет. Незручний розмір, маленька роздільна здатність, жовтизна, нереальний баланс кольорів та експозиції… Мається на увазі все щоб ми хотіли бачити в якісному моніторі, але з точністю до навпаки.
- Сенсорний екран
А ще додати псевдосенсор і бліки які породжує його наявність і маємо лідера «Золотої мали».
- Система відкидного монітора
Те що вмонтували в Sony A6500 це таке собі «недо». На селфі-монітор недотягує недокручується. Можливість повертати лише в дві позиції виглядає якось кустарно і непродумано. Напевно мудріше зробити його взагалі не відкидним: і модель була б дешевшою і корпус по міцності виграв.
- Яскравість екрану при зйомці 4К відео
Ще одне «недо» при зйомці відео в розширені 4К: екран в такий момент гасне по яскравості вдвічі. Кажуть це зробили для того щоб знизити перегрів у камері на які вона страждає. Та на практиці монітор на вулиці стає повністю нефункціональний оскільки в денну пору там практично нічого вже не побачиш.
- Робота надкамерного монітора
Ще одне цікаве негативне відкриття. Якщо ви використовуєте накамерний монітор – на нього транслюються не усі функції. Скажімо той же Focus Peaking.
- Відсутність повноцінного зарядного в базовій комплектації
- Слабкий акумулятор
Позитивні моменти камери Sony A6500
- Компактний корпус
Після того як перейшов на Sony A6500 з полегшенням видихнув електронний стабілізатор і перестали виникати проблеми з нестачею місця в сумках чи рюкзаках. А якщо на камеру начіпити рідний кітовий об’єктив вона перетворюється ну на майже кишенькову. Її відповідно зручно брати у подорожі де отримуєте у мінімальному корпусі апарат здатний на професійні речі. І це без сумніву круто. Аж тепер зрозумів термін фотомобільність.
- Кришка доступу до роз’ємів
Чому саме на цей момент звернув увагу? У старіших камерах, які досі доводилося мати в користуванні усі заглушки були гумовими. З одного боку це класно, оскільки це кращий захист від пилюки чи вологи, та все ж вони менш зручні у користуванні. Але найгірше те що з часом гумки дубіють, стають твердими і легко відвалюються від корпусу, тобто втрачають свою придатність. На Sony A6500 кришки пластикові і зроблені з дуже простим замковим механізмом. Цю кришку легко відкривати та закривати і щодо надійності такого механізму теж більше сподівань.
- Мікрофонний вхід
Раз ми уже заглянули під кришку роз’ємів – мікрофонний вхід однозначно радує, хоча не тішить відсутність виходу на навушники. Та все бодай щось присутнє і це вселяє оптимістичний настрій.
- Конструкція механізму фотоспалаху
Будемо відверті: наявність фотоспалаху у корпусі не дуже тішить, оскільки вказує на нетоповість камери. Та все ж розробники Sony A6500 помістили у корпус цікаву конструкцію фотоспалаху, з допомогою якої можемо регулювати його направленість принаймні у двох площинах. Отож якщо потрібно направити світловий пучок в стелю, тут зробити це буде достатньо просто.
- Кнопка вмикання та вимикання камери
Точніше буде сказати ричаг вимкання. Насправді по форумах його часто сварять за непродуманість, але як показала практика – це перша репортажна ознака камери. Річ у тім що на Sony A6500 вмикати і вимикати пристрій можна тримаючи його однією рукою. А це пришвидшує запуск гаджета врази, що також вважаю безсумнівною перевагою цієї моделі.
- Якість фото та відео
Ну справедливості раді варто ці пункти було б розділити. Але оскільки публікація вийшла і так дуже довгою, то скажу що картинка тут цікава і головне по динамічних та інших характеристиках є кращою ніж на попередній камері. І це вже потужний аргумент іти на апргрейд. Щодо відео можливість знімати в 4К (навіть з потужним ролінг шатером) уже є потужною перевагою цієї камери. Картинка відео є ще більш виграшнішою ніж навіть фото. Усі збочення щодо кольорової палітри тут працюють на кіношність картинки. Отож ця ключова перевага варта подолати декілька пунктів зі списку недоліків.
- Наявність Focus Peaking та інших інструментів контролю
В порівнянні зі старішими моделями наявність таких прибамбасів є просто неоціненною. Скажімо той же Focus Peaking на Sony A6500 така собі електронна підказка ручного фокусування просто розв’язує руки для фотографа у використанні мануальної оптики і фактично падуть усі можливості у використанні об’єктивів від інших виробників.
- Універсальність щодо оптики від стороннього виробника
Як продовження попередньої переваги, але конструкція бездзеркалок справді так, що робить її універсальної для використання будь-яких об’єктивів. Головне мати правильні перехідники і справа рухається в творчість. Найбільш хитромудру конструкцію яку використовую на Sony A6500, так це використання радянського Геліоса, який з М42 через два перехідники пригвинчую до камери. І що головне – все працює.
- Кроп-фактор 1.5
Незначна але перевага у порівнянні з кроп-фактором 1.6. А це відповідно трохи більше світла на матриці і відповідно трошки менше шумів.
- Магнієвий корпус
А тут ми вже претендуємо на певний захист від пилюки та вологи. У поєднанні з рідною оптикою мабуть так і є. Ну і вже менше можна боятися за якісь невеликі падіння чи удари. Справді корпус виглядає надійно.
- Видошукач
Знову ж багато нарікань на форумах на цю складову Sony A6500. Та для мене він став справжньою перевагою. Насамперед роздільна здатність вища ніж у монітора. Відповідно краща деталізація і кадруватися по ньому врази зручніше. Є коректор діоптрій що також робить його зручним для користування для фотографів які носять окуляри. Просто усі опоненти ніколи не працювали з псевдодзеркальними камерами з електронним видошукачем. Так от після таких на даній камері – видошукач просто рай.
- Серійна зйомка
Серійна зйомка в 11 кадрів в секунду це станом на час написання даної публікації є просто космосом. Сімірка від кенона видавала 7 кадрів в секунду. І там на таке диво працювали два процесори, імідж репортажної камери тощо. Звісно користуватися таким благом будете в дуже рідких випадках. Але така можливість є і це також без сумніву позитивчик цієї камери.
- Можливість зарядки і роботи від power-bank.
Це така собі компенсація за відсутність повноцінного зарядного пристрою в комплектації Sony A6500. Але знову ж використовувати цю опцію треба з головою. Часте використання призведе до швидшої деградації АКБ. Тому бувалі фотографи рекомендують запастися парочкою дешевих китайських джерел енергії, які буде не шкода деградувати.
Sony A6500 висновки
Перебираючи позитивні моменти камери все таки отримую вагомі аргументи щодо того щоб зняти її з продажу і пробувати нею користуватися на усіх 100%. Однозначно для себе отримав повне переконання щодо апгрейду з кеноновської сімірки на цей девайс. І це без сумніву було правильним рішенням.
Камера звісно далека до ідеалу, та все ж її переваги на коректному історичному проміжку є достатньо вагомими щоб з нею попрацювати. так, з нею досягти ефекту ВАВ одразу не вдасться. До цього моменту треба пройти сім кіл сонівського пекла породженого непродуманістю і відверто зверхністю маркетологічного підрозділу щодо споживачів. Та все ж на фіналі ефект ВАВ настане і продукувати добрі фото на цій камері реально.
І на завершення ще коротенький витяг з власної практики. Використовую Sony A6500 на 70% як фотоапарат і на 20% як відеокамеру. Мене фотографії досі ще не задовольняють на усіх 100% бо знаю як можна зробити краще. Але реакція сторонніх та клієнтів просто вражає. Такої кількості схвальних відгуків від попередньої камери не мав. А це також вагомий аргумент.
Ну і на завершення логічне запитання: а де поділося ще 10%. Так от а 10% випадків використовую цю камеру як кубір-рубік для розв’язання головоломок від виробника, породжених недолугістю програмістів та маркетологів. Які розробники такі головоломки, відповідно і їх вирішувати вдається достатньо швидко. Тому бажаю усім бажання розвиватися, вмикати голову та аналіз і зрозумієте що цеглинка під назвою Sony A6500 вже й не настільки чорна і страшна як намагаються змальовувати опоненти.
А те що ткамера перегрівається що не є проблемою?