Сьогодні говоримо про цікавий прохідний і достатньо не розповсюджений сегмент фотооб’єктивів, Мова йде про світлосильні об’єктиви з нестабільною діафрагмою. Якраз Об’єктив Sigma 17-70 F2.8-4.5 DC є яскравим представником цього сімейства. Такі об’єктиви займають проміжну нішу між бюджетними та світлосильними зумами зі сталою діафрагмою. Але у чому тут проблема щоб їм присвячувати окремий пост.
Нераз в неті зустрічаю публікації та коментарі про те що придбання такого об’єктива є поганою ідеєю через незручність використання і незадовільну картинку. Та й взагалі універсальність це зла карма і для кожного конкретного завдання необхідно мати різні фікси. Так от маючи в арсеналі Об’єктив Sigma 17-70 F2.8-4.5 DC уже понад 2 роки спробую спростувати чи підтвердити дані висловлювання.
Об’єктив Sigma 17-70 F2.8-4.5 DC – враження через роки
Наразі у моєму арсеналі є 12 об’єктивів, та все ж Об’єктив Sigma 17-70 F2.8-4.5 DC є одним з найзатребуваніших. І це при тому що у мене версія для Canon, а використовую його на Sony. Це факт і від нього нікуди не дінешся. Чому так? А тому що даний об’єктив справляється з великою кількістю поставлених на нього завдань і при цьому є достатньо компактним та як показала практика надійним.
Звісно далі буду його хвалити, але щоб витримати якийсь баланс об’єктивності розпочну таки з умовних недоліків. І перший умовний недолік – слабеньке боке що на максимально відкритій діафрагмі що на дальньому куті. А зрештою де йому тут взятися як що у першому випадку маємо широкий кут, в іншому діафрагму 4.5. Ну насправді воно тут є але не таке космічне як звикли портретисти. І другий недолік, який пред’являю більшості об’єктивів Sigma діаметр передньої різьби під світлофільтри. Вона тут дута. Тобто спокійно могла бути 67 см. Але якогось милого у Sigma люблять за рахунок вставок розширяти діаметр самого корпусу от і переплачуй за світлофільтр діаметром 72 см.
Про позитивні моменти Об’єктив Sigma 17-70 F2.8-4.5 DC
А тепер настав момент поставити питання як вищевикладені недоліки впливають на якість вихідного матеріалу?. Ну і відповідь постараємося дати у підсумкових репліках. Переваг у цього об’єктива значно більше. Першою перевагою є оптична чіткість і малюнок. Як не дивно, але з усіх об’єктивів Sigma які мені потрапляли до рук він одну з найвищих чіткостей і в той же час зберігається рідна звична сігмовська картинка з теплими відтінками. Без сумніву це перевага. Наступною перевагою є якість збірки: металевий байонет, корпус комбінований пластик\метал без люфтів. Третьою перевагою є компактність. Як на світлосильний зум він є достатньо компактний.
Окремо хотілося б зупинитися на нестабільній діафрагмі 2.8-4.5 крайні показники якої змінюються з фокусною відстанню. Якраз і цей момент вважають недоліком цього об’єктива. Але як сказати. Якщо зважати на вартість у вашому розпорядженні за достатньо невеликі кошти є отвір 2.8 на широкому куті і на 70 мм маємо 4.5. Якщо порівняти скажімо з кітовими об’єктивами де на 50мм уже діафрагма 5.6, то цей об’єктив на 50 мм пропонує діафрагму 4.0. Тобто за невеликі кошти ви отримуєте суттєво просвітлення. А ще накинути додатковий діапазон приближення до 70 мм ось і маємо у порівнянні з кітовими об’єктивами ґаджет суцільних переваг.
Об’єктив Sigma 17-70 F2.8-4.5 DC -на практиці
Буквально вчора мав зйомку хору в одному із санаторіїв Трускавця. Завдання поставлене наступним чином: зняти колективний портрет і репортаж з виступу у напівтемному приміщенні. Отож перебираючи оптику спочатку думав брати об’єктив Sigma 18-250 F3.5-6.3, та все ж вибір пав саме на Sigma 17-70 F2.8-4.5 DC. Усе заради світлосили. Як не як об’єктив хоча з меншим зумом але світліший. І коли виникають подібні комбіновані завдання зйомок – даний об’єктив найкраще збалансований для універсальних задач. Він чудово справляється на вулиці, він незамінний в концертній зйомці (трошки би зуму побільше), він гарно справляється з краєвидами.
Підсумкові репліки про світлосильні зуми зі змінною діафрагмою.
Якщо говорити про об’єктив Sigma 17-70 F2.8-4.5 DC можу з впевненістю сказати що це крутий репортажний світлосильний зум. Так він є непортретний, так він має дещо слабші можливості на дальньому зумуванню, але все одно вони кращі ніж у звичних бюджетних об’єктивів. Він чіткий і навіть зі швидким автофокусом через правильний перехідник. Тому при наявності фіксів, телезумів і іншого роду оптики Sigma 17-70 F2.8-4.5 DC має максимум роботи.
Ну а тепер в загальному про світлосильні зуми зі змінною діафрагмою. Можу припустити що найбільшим грішком їх перед тими хто їх хейтить є саме портретні властивості. Справді наявність діафрагми 2.8 у характеристиках націлює покупця на глибоке і круте боке. Але не у цій моделі тому дана нелогічність мабуть є причиною появи армії незадоволених. Та знову ж відсутність портретних властивосте ані наскільки не применшую позитивних і якісних рис даного об’єктива. При появі подібних об’єктивів в арсеналі ви отримуєте достатньо потужний універсальний інструмент для швидкої роботи в достатньо несприятливих умовах. І це насправді супер. Ну і ще однією перевагою таких об’єктивів є вартість адже оптика зі сталою діафрагмою навіть F/4.0 буде коштувати відчутно дорожче.
P.S.
Насправді дана тема породила ще одне технічне запитання до виробників: чому об’єктиви зі сталою діафрагмою коштують дорожче ніж зі змінною. Просто цікаво чи це викликано технічними особливостями чи все таки банальним маркетингом.