Фото в ріпаку – фото творчість

На час написання даної публікації якраз в розпалі цвітіння такої дивної рослини як «Ріпак». Звісно ми вдаватися в біологічні властивості цього виду вдаватися не будемо, хоча мед визнаю смачний. Так от нас фотографів та моделей буде приваблювати  картинка, яку створюють зарослі цієї рослини. Переважно це суцільний килим на фоні голубого неба. І це на перший погляд наших очей просто неймовірна картинка. Проте фотоапарати через технічні особливості думають трохи по інакшому. Отож на живому прикладі спробуємо розібратися як подружити наш погляд з поглядом фотокамери.

Фотографічні проблеми у ріпаку

Одразу скажу що в кожному конкретному випадку проблеми будуть сугубо індивідуальні. І це власне спробую показати на конкретному випадку. Та все ж є деякі спільні нюанси, які можна передбачити завчасно і знати що з ними робити. Зазначу що більшість проблем будуть пов’язані з кольоропередачею, отож саме з нею будемо сьогодні і працювати

  • Першою проблемою  є поєднання суміжних кольорів: блакитний, жовтий, зелений. І найбільше капостей власне можуть створити два останні. Про зеленку в кадрі і як з цим боротися -розповідав у окремій публікації. Так от тут власне теж будемо мати справу з цим кольоровим ворогом усіх фотографів. Також сюрпризи може підкинути камера з жовтим кольором. І тут усе буде залежати від балансу білого. Тобто жовтий може втекти в холодний спектр і суттєво спотворити кольоровий баланс. Беремо це до уваги.
  • Друга проблема знову ж у суміжності кольорів, відтак скористатися кольоровим контрастом буде врази складніше.
  • Третя проблема – велика кількість дрібних деталей у кадрі.

Отож беремо це до уваги і не панікуємо оскільки усі ці проблеми вирішуються як не під час фотографування, то на стадії пост обробки.

Фото в ріпаку на практиці

Отож у нашому арсеналі камера до речі з кітовим об’єктивом, адже будемо фотографувати в день при достатньому освітленні. Фотографуємо в режимі «P». Оскільки час перебування на полі був обмежений, тому максимально спрощуємо завдання. Одразу під час фотографування і побудови кадру вирішуємо проблему дрібних деталей запровадивши серед них якийсь масивний предмет. Таку функцію виконав велосипед. Ось що у нас вийшло на виході.

А ось що вийшло після пост обробки иожна побачити в останньому кадрі.І зараз покроково розберемо як ми досягли такого результату і чому саме такого. Та для початку хотілося б зазначити що дійти до такого результату можна при умові зйомки у форматі RAW.

Та для початку давайте проаналізуємо що на вихідній світлині не так. Ну на перший погляд вона безлика, сіра. Тобто немає насичених кольорів, якими характеризуються світлини весни та літа. По-друге небо в деталях майже непомітне і здається що переходить у пересвіт. Третє – невеликий завал по горизонту. Отож приймаю рішення збільшити деталізацію неба, додати кольорів, додати контрасту з допомогою кольорів і виправити горизонт. Отож приступаємо.

Порятунок неба

Для початку намагаємося врятувати небо. Ну це наразі окрема тема, як рятувати деталі неба. Наразі використовую дві методики, але якщо знаєте більше – поділіться в коментарях. Обов’язково про них розповім в окремих публікаціях. Ну навіщо це робиться? А робиться через великий контраст коли автомат намагається врятувати деталі в тінях він жертвує небом. Ну нічого це ми компенсуємо на пост обробці і що вийшло в кадрі нижче.

Боротьба з зеленкою

Одразу приступаємо до таких критичних моментів як боротьба з дуже непривабливою зеленкою. Тут вдаємося до методики яку раніше уже описували і зелений канал зміщуємо в сторону теплоти, тобто жовтого спектру. Паралельно з ним захопимо і жовтий канал який змістимо в сторону помаранчевого спектру. Ось що у нас вийшло.

Правимо експозицію та насиченість.

І так у нас покращилась загальна ситуація в кадрі, але сам кадр став занадто темний. Про це свідчить і сприйняття і гістограма. Остання показує що є де тягнути. Та все ж маємо одну дилему. Якщо потягнути за повзунок «Експозиція» у нас в сторону освітлення полізе і небо і все що ми намагалися більш менш узгодити у балансі. Тож далі експозицію витягуємо тінями та висвітленням світлих тонів. Поїхали.

О це уже ближче до теми і потреб, та все ж у нас виліз зелений колір який суттєво вбиває глибину кадру і як показує монітор таки б додати трохи насиченості картинці. Отож останнього параметру трохи накидаємо. І одразу додам щоб підсилити ефект теплого спектру балансу білого трошки підмалюю тіні в помаранчево-червоний відтінок

Світловий контраст

Ми ще на крок наблизились до бажаного результату. Наступний крок це додавання контрасту в кадрі щоб зробити світлину більш насиченою і глибшою. Та знову ж для цього вдамося до кольорового контрасту і досягнемо ми його завдяки зміні відтінку зеленого кольору. Простіше ми його зробимо темнішим і для кращого контрасту трохи висвітлимо жовтий спектр.

Останні штрихи

І ось коли дійшов до цього етапу ну ніби майже все задовольняє, але є певне але. І через деякий час розумію що мене не влаштовує експозиція. Вона за світла. Якщо її трошки скрутити – заграє небо, контраст між зеленим і жовтим стане більше помітний. Ну і звісно тут поправимо горизонт. Отож до роботи.

І ось тут маємо такий собі дефект матриць фотокамер марки Sony: це маджента – темно рожевий відтінок який став особливо помітний. Як з тим боротися? Ну складне завдання, але найпростіший спосіб пересунути повзунок «Відтінок» на декілька позиці в ліву сторону і баланс білого зміщуємо на декілька позицій в холодний спектр. І нарешті на виході отримуємо те до чого прагнули.

Фото в ріпаку – висновки

Ну не ставив собі за мету робити якийсь курс щодо корекції і колорування, а виключно показати які особливості та перепони можуть очікувати вас під час здавалося б такої простої фотосесії в ріпаку. Та все ж на цьому практичному прикладі показав в загальному що ті перепони є, вони вирішуються і левова частка їх долається саме у середовищі постобробки, колорування та корекції.

Якщо ці три явища (колорування, пост обробка, корекція) вам цікаві поставте будь-ласка плюс або якийсь відгук тут під публікацією або у нашій групі на Фейсбук. Буду знати що їм варто приділити більше уваги. Отож поки ріпак цвіте – хапаємо камери та у поле а далі вже знаєте що робити.

 

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *